.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارگران استان مازندران فاقد مجتمع فرهنگی و هنری هستند
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران با تاکید بر ارتقا منزلت کارگران در جامعه، گفت: کارگران مازندران فاقد مجتمع فرهنگی و هنری هستند.

به گزارش شمال نیوز، نصرالله شیرافکن صبح امروز در بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگران  و کارآفرینان واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران در آستانه روز جهانی کارگر در مجتمع فرهنگی اهل بیت (ع) ساری با اشاره به اینکه کارگران نقش اسسی در توسعه پایدار کشور دارند، اظهار داشت: کارگران هیچگاه در تبعیت از مقام معظم رهبری، حمایت از دولت و نظام اسلامی دست بر نخواهند کشید. اجازه نمی‌دهیم استفاده ابزاری از نام کارگران و سبب بهره‌برداری از منزلت آنان شود.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای موقت کار آرامش و آسایش را برای کارگران سلب کرده است، تصریح کرد: از مسئولان خواستاریم تا با اجرای مواد موثر قانون کار و اصلاح قانون کار بتوانیم مشکلات آنان را رفع کنیم.

شیرافکن با بیان اینکه تقاضای برگشت لایحه اصلاح قانون کار به واسطه عدم تصویب آن از سوی نمایندگان مجلس را شدیم، افزود: دستمزد کارگران بسیار پایین بوده و این قشر در بدترین شرایط معیشتی قرار دارد.

وی با تاکید برجلوگیری از جدایی مدیریت درمان تامین اجتماعی از بدنه وزارت کار و الحاق آن به وزارت بهداشت، گفت: مازندران فاقد مجتمع فرهنگی و هنری و ورزشی برای کارگران بوده و خواستار آغاز ساخت این پروژه در هفته کارگر هستیم.

ساداتی، رئیس کانون کارگران و استادکاران ساختمانی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه دوره‌های بهداشت حرفه ای برای کارگران استان برگزار شده است، گفت: حوادث ناشی از کار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه انتخابات یک مسئله ملی و اجتماعی بوده است و همگان به این مهم تاکید دارند، افزود: جامعه کارگری نظیر همگام با سایر آحاد جامعه، شایسته سالاری ملت را در 29 اردیبهشت به منصه ظهور خواهند رساند.

نصرالله دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران نیز با تاکید بر اینکه مراسم روز جهانی کارگر نباید به صورت تشریفاتی در کشور برگزار شود، گفت: بسیاری از سازمان‌های بین المللی به حقوق کارگران و افراد ضعیف جوامع احجاف می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بین المللی کار در راستای حمایت از حقوق کارگران تشکیل شده است، افزود: مسئولان دولتی و اجرایی باید اعتقاد و اعتماد بیشتری به جامعه ولایی، مخلص و مهربان جامعه داشته باشند.

دریابیگی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به معیشت و رفاه کارگران، تصریح کرد: روز جهانی کارگر صرفا به صورت تشریفاتی در هفته نباشد و پیمانکاری‌ها در شهرداری‌ها و نهادهای صنفی جنگ بین فقر و غنا است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه بهترین، مهم‌ترین، صادق ترین و سالم‌ترین افرادی که حامی کارگران بوده، امام و رهبری بودند، افزود: حفظ جایگاه و منزلت کارگران باید در جامعه تقویت شود.

ارتقا بهداشت حرفه ای کارگران

مهران فرصت، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با تاکید بر رعایت بهداشت حرفه ای در استان، گفت: بیشترین حوادث کار در سقوط در ارتفاع داریم و با رعایت قوانین ایمنی، تعداد حوادث کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر ارتقا امنیت شغلی کارگران در جامعه، افزود: به مقوله امنیت شغلی کارگران با اصلاح قوانین کار و بهداشت حرفه ای این مهم تقویت شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به اینکه نسبت به تامین بهداشت حرفه ای کارگران نگران هستیم، تصریح کرد: میزان حوادث کار در فعالیت‌های ساختمانی برای کارگران تا 9 درصد کاهش یافته است.

در این مراسم از کارگران و کارآفرینان نمونه مازندران تجلیل شد./تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.