.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمد توکلی: چندبرداشت کوتاه از مناظره دیروز

شمال نیوز: حین مناظره دیروز پای تلویزیون منزل، خبرنگار روزنامه خراسان هم حضور داشت و هرجا من نظری داشتم درجا به تلگرام خودشان میفرستاد. برخی از آنها در ادامه آمده است؛
 

    ???? من ترجيح ميدهم به قاليباف و رييسي مشورت دهم اما اگر ديگران هم بخواهند مضايقه نمي کنم.
     

    ???? ريشه مهم حاشيه نشيني توزيع ناعادلانه منابع براي شهرها و روستاهاست و مخالف اصل 48 قانون اساسي است. يک مشکل ديگر نيز مشکلات فرهنگي است.

    ???? جهانگيري بايد توجه کند که اين طور رسيدگي ها که در جاي خودش بايد انجام شود باعث تشديد حاشيه نشيني و بقاي آن مي شود و بايد اشتغال در روستا را حل کرد.

 

    ???? آقای روحانی و جهانگیری باید میگفتند چقدر اقداماتشان به کاهش حاشیه نشنین ها منجر شده چون اگر توجه به کم کردن تعداد حاشیه نشنین ها نباشد خود حاشیه شهرها هم حاشیه پیدا می کند . باید به ریشه ها پرداخت که مهمترین علتش توزیع ناعادلانه بودجه است . مسئولان باید از زندگی اشرافی دوری کنند تا مردم هم به دنبال زندگی تجملاتی که در شهرها بیشتر است نباشند.

    ????رئیسی نکته مهمی گفت که بر اساس سخن امام علی علیه السلام باید به داد مردم فرودست ر سید یعنی در شکل دهی به توزیع درامد و باز توزیع درامد باید طبقات فرودست در کانون توجه باشند.

    ???? جهانگیری به سوال توجه نکرد اگرچه عدالت وجوه مختلف دارد اما سوال در مورد عدالت اجتماعی است..در دولت روحانی,چه کسانی در ارتباط با مسئولین یاخود مسئولین منشائ رانت نبودند ؟اقای نعمت زاده کجا ایستاده است ؟

    ???? رییسی دارد دقیقا به سوال پاسخ می دهد و از حاشیه پردازی پرهیز می کند ..

    ???? مشکل الگوی موردعمل در اداره کشور اصلی ترین مساله است. بعداز جنگ الگوی نئو کلاسیک صندوق بین المللی پول در تمام  دولتهااجرا می شد در حالیکه درذاتش عدالت نیست و فقط رشد مورد توجه است در حالیکه رهبری فرمودند ما هم رشد میخواهیم و هم عدالت و خود صندوق مدلهای جدیدی تبلیغ می کنند که یکی از انها مدل رشد حامی تهیدستان است و می,گوید در هنگام رشد همه قایقها باید حرکت کنند نه فقط قایق اغنیا/ مدل رشد  حامی تهیدستان مدل رشد معطوف به کاهش فقر مطلق است همانطورکه رییسی این اولویت رادارد .
    مدل رشد  حامی تهیدستان مدل رشد معطوف به کاهش فقر مطلق است همانطورکه رییسی این اولویت رادارد ومدل رشد فراگیر مدلی است که در صدد کاهش فاصله طبقات است اولی به رفع فقر میپردازد و دومی به کاهش نابرابری.

    ???? در مجلس نهم دو بار تلاش کردیم تا مالیات بر عایدی سرمایه در مسکن را بالا ببریم الان دودر هزار قیمت منطقه ای  مالیات میدهند.در حالی که سرمایه در بخش تولید صنعتی 25درصدمالیات میدهد به همین دلیل سرمایه از بخش,تولید صنعتی به دلالی زمین و مسکن فرار میکند . اگرمالیات سود این دلالی بیشتر از مالیات تولید صنعتی بشودجهت عکس میگردد . متاسفانه وزیر راه و شهر سازی با نوشتن نامه ای به لاریجانی ادعای غلطی کرد و با لابی دلالان زمین و مسکن این قانون تصویب نشد .که باید اخوندی,پاسخ گو باشد.
     

    ????قاليباف عيني تر با مسائل برخورد کرد.

    ???? هیچ کدام از نامزدها به تاثیر فضای مجازی در تغییر رفتار جنسی جوانان اشاره نکردند . همچنین به تاثیر بی برنامگی در توزیع جنسیتی اموزش عالی اشاره نشد که باعث شده دختران زیادی بیش ازپسران جامعه فارغ التحصیل داشته باشیم . کسی به تاثیر تبلیغ فمینیسم در این حوزه نپرداخت . در هر سه مورد دولت مستقر مسئولیت سنگین تری داشته است و فمینیستها در سایه حمایت اصلاح طلبان بیشتر فعال هستند.

    ???? یک عامل مهم تاخیر ازدواج  سخت شدن و پرهزینه شدن امر ازدواج است که تحت تاثیر رفتار  بزرگان کشور شکل میگیرد در حالی که نسل گذشته بسیار اسان تر ازدواج می کردند.

    ???? مقدمه تحلیلی جهانگیری در مورد سرمایه اجتماعی نکته مهمی دارد که ان ارتباط سرمایه اجتماعی واخلاق است .در تاثیر شفافیت و فناوری اطلاعات و راضی کردن مردم هم موضع درستی داشتند ولی قوانین زیادی برای شفاف کردن وجود دارد که در این دولت هنوز اجرا نشده است . جهانگیری برای موضوع شفافیت اقدامات خوبی هم داشته که یک نمونه مهم ان موضع گیری جهانگیری بعد از نامه دیده بان شفافیت وعدالت  به معاون اول بود.  بعداز تلاش جهت دار و نادرست وزیر صنعت و معدن و تجارت برای جلوگیری از پیاده شدن پنجره واحد و اصرار بر صرف نظر کردن جریمه 3000 میلیارد تومانی ال جی، دیده بان اعتراض کرد که جهانگیری از موضع دیده بان شفافیت و عدالت دفاع کرد چون پنجره واحد اثر زیادی در شفافیت عملیات گمرکی دارد.

    ???? تهیه لایحه شفافیت از کارهای مهمی است که اگرچه دیر اما خوب است واز حقوق مردم بوده که انجام شده است.

    ???? تا اینجای مناظره معلوم شد که از دو طرف قالیباف و جهانگیری مسلط تر به امر اجرا هستند و تدبیر نامزد شدن جهانگیری برای کمک به روحانی بی دلیل نبود.

    ???? مواضعی که اقای جهانگیری در باب اصلاح طلبان بیان داشتند بیشتر یک نوع مظلوم نمایی بود و جز در دوره احمدی نژاد که او را اصولگرا نمیدانم همیشه دولت د ر اختیار اصلاح طلبان بود که البته نام‌های متفاوتی مثل چپ, دوم خردادی و اصلاح طلب داشتند . بعد از فتنه 88 که با سرکشی نسبت به قانون    و لجاجت نامزدهای اصلاح طلبان به اشوب اجتماعی و ریختن خونهای زیادی منجر شد محدودیتهایی رخ داد .

 

    ???? طبعا نباید انتظار داشت در چنین شرایطی به عوامل فتنه جایزه داده میشد . ولی در همین دوران رای مردم محترم شناخته شد و دولت به اصلاح طلبان و هم پیمانانشان رسید. البته این به معنای این نیست که قصور وتقصیر از کسی جز آنان سر نزده اما مظلوم نمایی از سوی ایشان هم در شانشنان نیست


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.796 seconds.