.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هزینه در بخش سلامت یک سرمایه‌گذاری است
نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه هزینه‌ در بخش سلامت، سرمایه‌گذاری است نه هزینه، افزود: سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش سلامت و اقدامات پیشگیرانه، در دراز مدت، موجب کاهش هزینه می شود.

به گزارش شمال نیوز، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، بعد از ظهر دیروز، در همایش بزرگ هفته سلامت مرکز بهداشت ساری، در سالن هلال احمر استان مازندران، اظهار کرد:  متاسفانه بخش سلامت در جامعه ما به لحاظ مختلف مظلوم است.

وی افزود:  متولی بخش سلامت تنها یک دستگاه نیست و دستگاه‌های مختلف با مداخله بیشتر مردم می توانند باعث بهتر شدن وضعیت شوند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر مردم در کنار دستگاه متولی که همان وزارت بهداشت و نیز متولی سیاست‌گذاری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است قرار نگیرند، نمی‌توان به نتایج بهداشت و سلامت امیدوار بو و ما باید این جمله معروف" پیشگیری بهتر از درمان است" را  واقع‌بینانه و عملی اثبات کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با ابراز تاسف از وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت:  بیشتر این آسیب‌های اجتماعی زمینه بروز افسردگی‌ها است که خود عاملی برای افزایش طلاق، خودکشی، و افزایش سن ازدواج خواهد بود.

یوسف نژاد با بیان اینکه مجلس در قانون‌نویسی و اعتبارات و دولت هم با ارائه لوایح می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای ارتقاء سلامت جامعه فراهم کند، افزود: باید برای بخش سلامت جایگاه مناسب‌تری دیده شود در عین حال  بخش سلامت در مجلس، کمیسیون اجتماعی، کمیسیون بهداشت و صحن علنی مجلس هم مورد اهمیت است و نگاه مثبتی به آن داریم.

وی  با اشاره به برنامه ۵ساله ششم توسعه و اینکه در بودجه عمومی دولت به بخش سلامت توجه شده، درباره اجرای طرح پزشک خانواده در دیگر استان‌های کشور، گفت: درمازندران و فارس طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت مورد توجه قرار گرفت و بررسی‌های میدانی برای یافتن نقاط ضعف و مثبت در حال انجام است تا باید در بازبینی اجرایی برطرف شود .

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: سلامت یکی از شاخصه‎های مهم پیشرفت برای هر کشور است و معیار آرامش و آسایش جامعه توجه دولت‌ها به بخش سلامت است .

یوسف‌نژاد، اضافه کرد: در طی دو سه سال اخیر در داخل کشور توجه ویژه‌ای به بخش سلامت شده و هزینه‌هایی هم  صورت گرفته که رضایت نسبی در بخش درمان در بین مردم ایجاد کرده است در حالی که مسیر ما باید توجه به بخش سلامت هم باشد.

 وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های درمان موجب شده تا افرادی که در خانواده بیمار دارند کمتر احساس ناراحتی کنند، گفت: توجه به این بخش از نظام سلامت، جزء دغدغه‌های مقام معظم رهبری و هم خواسته مردم است که باید برای رسیدن به این بخش و تحقق کامل این مهم، همکاری میان دولت، مجلس و مردم و استفاده از خیرین چه در اجرا و چه مالی اتفاق افتد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هنوز ناآشنایی مردم به پیامدهای توجه به بخش سلامت در جامعه وجود دارد، افزود: توسعه، تامین اجتماعی و آسایش از مسیر سلامت محقق می‌شود .

یوسف نژاد، اظهار کرد: در مازندران توجه خوبی به  بخش بهداشت و درمان شده است و در سال گذشته  با دعوت از نائب رئیس مجلس به ساری، مسائل و اطلاعات بخش سلامت ارائه شد و همچنین، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم به استان آمد و اطلاعات زوایای کار در پزشک خانواده و اثرگذاری‌ها و دیگر مباحث داده شد .

وی افزود: در مازندران در بخش سخت‌افزاری و توجه به مراکز بهداشت – درمانی در روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته و اطلاعات وآگاهی‌هایی به وزاء و مسئولین مرتبط در مجلس داده شد و تا حدودی زمینه‌های ذهنی  فراهم شد تا واقع‌بینانه به مقوله سلامت پرداخته شود .

وی توصیه کرد: دولت هم با تقدیم لوایح و پیشنهاد بودجه به بخش سلامت و دستگاه‌های اجرایی که مرتبط با  بخش سلامت هستند می‌تواند بخش سلامت را به جایگاه واقعی آن برسانند زیرا سلامت می‌تواند در بخش رفاه اجتماعی و توسعه مملکت جایگاه ویژه‎‎ای داشته باشد، لذا این موضوع باید برای مسؤولان مرتبط جا بیفتد.

منبع:مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.839 seconds.