.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدگاه /
مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت دوازدهم
شمال نیوز : متأسفانه به علل مختلف هنوز بخش عمده‌ای از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق نشده و همین مسئله سبب شده تا گاهی دستاوردهای عظیم کسب شده تا این مقطع نیز تا حد زیادی تحت‌الشعاع کاستی‌ها، نواقص و مشکلات موجود قرار بگیرد.

شمال نیوز: احمد رضا هدایتی - متأسفانه به علل مختلف هنوز بخش عمده‌ای از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق نشده و همین مسئله سبب شده تا گاهی دستاوردهای عظیم کسب شده تا این مقطع نیز تا حد زیادی تحت‌الشعاع کاستی‌ها، نواقص و مشکلات موجود قرار بگیرد.

البته وجود بخشی از مشکلات مورد اشاره کاملاً موجه و حاصل توطئه‌ها و شیطنت بیگانگان و مزدوران و عوامل داخلی آنهاست، اما بخشی دیگری از کاستی‌ها و ناهنجاری‌های موجود، غیرموجه و ناشی از عملکرد ضعیف و کم‌کاری و ناکارآمدی برخی از مسئولین و یا رفتار و عملکرد نادرست برخی از افراد جامعه در برخورد با پدیده‌های اجتماعی مانند؛ نحوه واکنش به تهدیدات دشمن، چگونگی مواجهه با نواقص و کمبود احتمالی خدمات و مایحتاج عمومی، روش برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و یا حتی نحوه شناسایی و گزینش اصلح در انتخابات است.

در هرحال دولت دوازدهم قرار است در شرایطی سکان اداره کشور را در دست بگیرد که پاره‌ای از ناهنجاری‌های اجتماعی و اداری مانند؛ فساد اداری و اقتصادی، رکود بخش تولید، تورم و بیکاری و همچنین مشکلات فرهنگی به یک چالش جدی تبدیل شده‌اند، لذا به‌نظر می‌رسد برای برون‌رفت از این وضعیت، در مقطع کنونی هم مردم باید در انتخاب خود دقت بیشتری را به‌کار ببرند و هم دولت آینده باید اجرای اقداماتی که نقش راهبردی دارند را در اولویت کار قرار دهند.

طبیعی است که برخی از این اقدامات در کوتاه‌مدت و برخی در میان‌مدت یا بلندمدت به نتیجه خواهند رسید، اما در هر حال اکثر این امور نقش کلیدی داشته و اجرای آنها می‌تواند منجر به حل سایر مشکلات شود.

مهم‌ترین این اقدامات عبارتند از:

فراهم نمودن شرایط برای عملیاتی شدن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق کامل سه مرحله باقیمانده از پنج مرحله فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، شامل؛ ایجاد دولت اسلامی، ایجاد جامعه یا کشور اسلامی و در نهایت ایجاد تمدن نوین اسلامی به معنای واقعی آن.

تمرکز بر کادرسازی و پرورش نیروی انسانی تراز انقلاب و اجرای اصل شایسته‌سالاری از طریق بازنگری نظام آموزشی در مقاطع مختلف از مدرسه تا دانشگاه و تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد، مسئولیت‌پذیر، پاسخگو، خلاق و خودباور در ابعاد و زمینه‌های مختلف.

توسعه، گسترش، بازنگری و بهینه‌سازی سیستم کنترلی و نظارتی کشور در سطوح مختلف و در قوای سه‌گانه به‌منظور حذف و جلوگیری از نفوذ افراد فرصت‌طلب و فاسد و متقابلاً گسترش و تقویت نظام مبتنی بر عدالت اجتماعی در روند فعالیت دستگا‌ه‌های مختلف دولت و حتی غیردولتی.

مبارزه جدی و مستمر با مفاسد، به‌ویژه مفاسد اقتصادی و اداری مانند؛ کم‌کاری، اختلاس، رشوه، رانت‌خواری و سایر موارد مشابه که بعضاً در سیستم اجرایی کشور نهادینه شده و یا در حال نهادینه شدن است و انجام انقلاب سوم در کشور با پاکسازی کامل و البته حسابشده سیستم اداری از وجود مفسدین و خائنین به منافع مردم و مصالح کشور، ترجیحاً با مشارکت و همکاری خود مردم.

بازنگری و به‌روزرسانی ساختار و سازمان دستگاه‌های دولتی متناسب با نیازهای روز جامعه و فن‌آوری‌های نوین، با تمرکز حداکثری بر اجرای اصل 44 قانون اساسی (خصوصی‌سازی)، پس از رفع اشکلات موجود با توجه ویژه به همه پیامدها و عوارض پنهان و آشکاری که تاکنون در اجرا با آن مواجه بوده‌ایم.

تمرکز بر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی از طریق؛ فرهنگ‌سازی مبتنی بر خودباوری، خوداتکایی و به‌ویژه اصلاح نظام بانکی و چرخه تولید و همچنین ساماندهی سیستم واردات و صادرات و جلوگیری جدی از ورود کالاهای غیرضروری، تجملاتی و دارای تولید داخل.

ایجاد ستاد بازنگری قوانین در دولت و اصلاح و به‌روزرسانی قوانین و مقررات و رفع خلاء‌های قانونی در بخش‌های مختلف از جمله؛ قوانین و مقررات پیشگیرانه در زمینه حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی، اصلاح و به‌روزرسانی قوانین و مقررات قضایی، قوانین و مقررات بازرگانی و تبادلات تجاری، قوانین و مقررات حمایتی از بخش تولید و تجارت یا حتی قوانین مربوط به انتخابات و سایر موارد مشابه.

جلوگیری فوری از هدر رفت منابع کشور اعم از: آب، خاک، مواد اولیه و منابع معدنی، نفت و گاز، جنگل‌ها، قنوات و اراضی دولتی و عمومی و نیز میراث فرهنگی که متأسفانه در پاره‌ای از موارد و در برخی از مناطق به علت غفلت مسئولین، در حد فاجعه‌بار و با سرعت در حال تخریب و نابودی است.

اگرچه در حال‌حاضر مشکلات معیشتی مردم به یک چالش جدی برای کشور تبدیل شده و مستلزم اقدام فوری در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت است، اما مردم مؤمن ایران اسلامی بارها ثابت کرده‌اند که حاضرند مشکلات را تحمل کنند، مشروط بر آن‌که توزیع منابع عادلانه انجام و از زیاده‌خواهی دیگران و نیز سایر مفاسد به‌طور جدی و ملموس جلوگیری شود و مسئولین عملاً در جهت اجرای وعده‌هایشان گام بردارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.