.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونوشت به خدا ....

رونوشت به خدا ....

جناب آقای قرائتی
سلام علیکم

احتراماً مطالبی چند از باب گلایه ای قابل تأمل به جنابعالی به عنوان یک روحانی از حوزه علمیه قم به عرض می رسانم. زیرا همه ما در قبال خون شهدا و این مردم مسؤل هستیم .

قبل ازانقلاب درجامعه ای که دین درفضای بی بند وباری ها درغربت بود بسیاری از ما مردم درکنار روحانیت احساس آرامش میکردیم. تا اینکه قصه گویان انقلاب پایان قصه انقلاب را با سقوط حکومت دیکتاطوری به پایان بردند.
ما نیز چون گذشته به روحانیت اعتماد کردیم و خوشحال ازاینکه حکومت ازحکومت سلطنتی به حکومت دینی انتقال یافته و با این امید به لطف خدا دیگر کاخ نشینی نخواهیم داشت وکوخ های مان آباد خواهد شد.

جناب قرائتی !
فرزندان ما نیز همزمان با پیروزی انقلاب به دنیا آمدند وما در پای گهواره آنان لالایی وعده امنیت شغلی و آرامش یک زندگی راحت را زمزمه کردیم. البتّه نوجوانان دیگری همزمان با این پیروزی خوش یمن از گذشته بودند که برای حفاظت از انقلاب جان شان را در میدان نبرد حق علیه باطل تقدیم حق کردند.
البتّه جنگ تحمیلی با خون نوجوانان ودیگر رده های سنّی محکی شد برای تشخیص خالصی ها از ناخالصی ها !

دراولین دولت بعد ازجنگ که با نام دولت سازندگی روی کار آمد فرزندان ما به امید همزمان با تولّد انقلاب بزرگ شدند وآماده خدمت به مردم، انقلاب ومملکت .
بنابراین دوران هشت ساله جنگ تحمیلی نشان داد که مردم ایران بزرگ حافظ اسلام، قرآن و کشور تاریخی خود هستند واز هیچ تلاشی در حراست از آن کوتاهی نمی کنند.

آقای قرائتی !
علی رغم انتظاری که می رفت در دولت سازندگی مدیران ارشد ومیانی کشور ازمیان مردان
فعال درستاد های انتخاباتی بی آن که شایسته سالاری مدّ نظر قرار گیرد با رابطه انتخاب شدند .
این روند غلط انتخاب مدیران ارشد کشوری واستانی درهمه دولت های " سازندگی، اصلاحات، عدالت و تدبیر وامید " تا به امروز ادامه دارد و به لطف سوء مدیریت ها قانون هم شده است، یعنی "رابطه جای ضابطه" ! و شما جناب قرائتی مثل گذشته نخواستید واقعیت جامعه را ببینید و به درس تان در رسانه ملی ادامه دادید، حال اینکه ما همچنان اذیّت می شدیم و درحال نیز اذیّت می شویم.

آقای قرائتی !
اولین اختلاس در سال 61 دریکی از بانک ها به مبلغ هشت میلیون تومان صورت گرفت ولی شما و دوستان تان که همه کاره این انقلاب ومملکت بودید وهستید سکوت را ترجیح دادید و برای من بدبخت آیه عذاب الهی را تفسیر کردید ! واگر برای اولین اختلاس کوچک حکم انقلابی صادر می شد ما امروز شاهد اختلاس های کلان بالای هشتصد هزار میلیاردی نمی شدیم.
حال اینکه ما مردم بعد از دوران به قول شما طاغوت به عملکرد وصداقت جامعه روحانیت بیشتر محتاج بوده وهستیم تا به موعظه و تفسیر و درس اخلاق تان .

وامّا !
درحکایت انقلاب فرزندان ما یکی پس از دیگری فارغ تحصیل می شوند، به امید آینده ای روشن و به انتظار کار و وام گیری برای تولید واشتغال لحظه شماری می کنند، ولی تا به امروز نه از کار خبریست و نه از تحقق آرزوهای شان !
این راهم میدانیم هم موقعیت تولید وکار وجود دارد وهم وام خود اشتغالی ! البتّه نه برای فرزندان ما ! بلکه برای آقازاده ها و آنِان که حمایت و پشتوانه علمای دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به همراه دارند، یعنی برای فرزندان ما کارکنان بازنشسته و شاغل فرهنگی، لشگری و
کشوری هیچ تسهیلاتی که به توان به آن دل خوش کرد وجود ندارد و یا اگر باشد بدلیل سختی شرایط وام گیری نمی توانیم پیگیر آن شویم .
شما و دیگر علما همچنان سکوت کرده و به سکوت خود ادامه می دهید.

آقای قرائتی !
می خواهم فریاد بکشم ! به میان جنگل های شمال می روم. همزمان جنگل های شمال هم فریادی می شوند و این یعنی جنگل و منابع ملی نیز از تعرض غارتگران در امان نیستند !

آقای قرائتی براستی با ما چه کرده اید ؟!

خوب به یاد دارم اگر خاندان شاه به هزار فامیل معروف بود، امروز مافیای چند هزار نفری قدرت، اقتصاد و بازارکشور را در انحصار خود دارد .
صادرات و واردات کشور در امر قاچاق بر عهده آنان است.

آقای قرائتی !
درچینش سفره ما فقرا چون بزرگان قدرت از بوقلمون، کباب بره، انواع خورشت ها وبرنج درجه یک ایرانی خبری نیست .
چینش سفره ما شامل برنج درجه سه هندی و"بال، گردن وسنگدان" مرغ است که آن هم هر چند وقت بخاطر گرانی حساب شده تنظیم بازار توسط دولت پیدا نمی شود.
مرغ گران می شود بزرگان دین فتوا می دهند مردم مرغ نخورند، و یا از سه وعده غذای روزانه دو وعده و حتی یک وعده غذا بخورند !
یعنی با این فتوا وسفارش من کارگر و یا بازنشسته از حداقل غذای روزانه خود که ضایعات مرغ است محروم می شوم .
حال این که اگر میرزای شیرازی فتوای حرام بودن تنباکو را صادر می کند، تنباکو درانحصار انگلیس بود !
ولی امروز معیشت حداقلی این مردم در دست مافیای اقتصاد دولتی وغیر دولتی است که شما و بزرگان دین از آن باخبر هستید !

سی ونه سال از انقلاب اسلامی ما می گذرد . یعنی سی ونه سال از نوجوانی، جوانی ومیانسالی ما با افسردگی، نگرانی و رنج نداری گذشت.
در عوض رجل سیاسی، فرهنگی ما بر سر تصاحب خزانه این مملکت و رسیدن به قدرت در هر دوره از زمام داری هشت ساله با یکدیگر می جنگند. وما درقبال نابسامانی های موجود صبر و تحمل را پیشه خود ساخته ایم تا شاید امروز ما بهتر از دیروز ما باشد. با این حال در دل آرزو می کنیم خداوند قهّار به شما ودیگر مسئولان ودولتمران ما رحم کند !

آقای قرائتی !
همه ما یوم الحساب را باور داریم. و نیز براین باور هستیم که بیشترین کسانی که در روز قیامت
سخت در معرض اتهام عملکرد خود قرار خواهند گرفت صاحب منصبانی هستند که در دنیا مسولیت امور سیاسی، فرهنگی ودینی ملت ها برعهده آنان است. و من برای شما وبسیاری از علمای دینی و آنان که با استفاده از القاب مذهب به اختلاس وسوء استفاده های کلان مالی به حکومت دینی ما آسیب رسانده و می رسانند می ترسم ! و نیزکسانی که با سکوت خود موجب ادامه این روند خلاف می شوند !

آقای قرائتی !
روحانیت اصیل را قبول دارم وگله مندم ازاینکه چرا درحکومت دینی محرومان جامعه هر روز محروم تر می شوند ؟!
بجای مرحم بر رنجی که داریم شیوخ ما در رسانه ملی صحبت از ادرار و مدفوع امامان به میان می آورد که خوشبو ودر زمین محو می شود .
براستی درد جامعه دینی ما اینگونه سخنان ناپخته است که برخی از دوستان روحانی شما علنی بیان می کنند ؟! و با اطمینان اعلام می کنند مقصر همه گرفتاری ها و خسارت جامعه بی حجابی و دروغ های دختران وپسرانی است که بدحجاب و ولنگارند ؟ !
اگرچنین باشد که بی تأثیر هم نیست ! پس رانت خواری، اختلاس، حقوق های نجومی، بی عدالتی، زمین خواری، جنگل خواری و ... خواری، کاخ نشینی، فساد اداری کجای معادله عذاب الهی قرار دارد ؟!

آقای قرائتی !
من وخانواده ام از رانت، اختلاس وفساد اداری چیزی نمی فهمیم، فکر می کنیم رانت واختلاس از جنس هیولاهای ترسناک شاهنامه ای چون دیو هستند که رسانه ها هر روز با حکایت از آن ما را عذاب می دهند.
ما ازدولت ومسولان آرامش، سلامتی و امنیت شغلی، اجتماعی و فرهنگی می خواهیم. آنچه را که قانون اساسی برای ما مقرر کرده است، واین وظیفه دولت و شما روحانیت است !

آقای قرائتی !
آمریکا به فرموده امام شیطان بزرگ لقب یافت و تا به امروز آن را شیطان بزرگ نامیده ایم !
آیا مشکل فقر وتنگدستی مردم ما آمریکاست ؟! یا فساد اداری ومافیای اقتصاد داخلی وضعف
قانونی که نمی خواهند به نفع مردم ضعیف اصلاح شود ؟!

سخن را به پایان می برم هرچند می دانم عقده درگلو مانده ما با این رویه حکومت داری هرگز التیام نخواهد یافت.

با تشکر: رسولی عمارلویی خبرنگار ونویسنده کتاب "بازگشت ازقیامت"

رونوشت به خدا !


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.