.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدور مجوز اقامتگاه بومگردی در مازندران
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران از صدور 54 مجوز برای اقامتگاه بومگردی در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، دلاور بزرگ نیا تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای مجوز استان را ۵۴ اقامتگاه برشمرد و افزود: برخی از این اقامتگاه‌ها تا خرداد هم ثبت‌نامی دارند که این امر جدای از روستاگردی بوده و تاکنون متجاوز از یک میلیون نفر اقامت روستایی داشته ام.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران با تشکر از اصحاب رسانه، تعداد خبرهای مرتبط با این ایام را تا دیروز یک هزار ۱۴ خبر برشمرد و افزود: سال گذشته مجموعه خبرهای منعکس شده در دو مجلد جمع‌آوری شد و امسال نیز میز رسانه به گونه‌ای طراحی شد تا همه علاقمندان از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به ارتقا فرهنگ سفر در امسال گفت: بسیاری از مسافران از طریق فضای مجازی یا سایت‌های اقامتگاه‌ها پیش‌ثبت‌نام کرده و برخی دگر نیز از مراکز رزواسیون که در برخی شهرها تعداد آن تا ده کیوسک هم رسیده، استفاده کردند.

وی عدم انتخاب استان‌های سردسیر در ایام نوروز، وضعیت جوی و وقوع سیل و وجود ریزگردها در جنوب را از جمله دلایل توجه بیشتر مسافران به استان مازندران برشمرد.

بزرگ‌نیا دلیل پایین بودن بار ترافیکی در خیابان‌ها را ناشی از کار خوب کمیته فرهنگی برشمرد و افزود: اجرای بیش از ۵۵ برنامه زنده موسیقی، نمایش‌های آیینی و وجود مراکز سرگرمی و تفریحی موجب شده تا مسافران با وجود باران اوقاتشان را با این امکانات پر کنند.

وی با اشاره به رتبه اول استان در تعداد مسافران در سطح کشور و فاصله معنادار مازندران نسبت به خراسان و گیلان گفت: بیش‌ترین مسافران مازندران از استان‌های حوزه اردبیل، خراسان و تهران بوده و امسال حضور خودروها با پلاک جنوب کشور نیز چشمگیر بوده‌است.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه در روستاهای هدف گردشگری اولویت هزینه‌کرد برای زیرساخت‌ها هستند، افزود: اما منعی برای صدور پروانه برای دیگر روستاها وجود ندارد و همه همه روستاهایی که قابلیت جذب گردشگر دارند با حفظ بافت روستایی و فرهنگی و باززنده‌سازی آیین‌های خود می‌توانند افزایش جذب گردشگر داشته‌باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.