.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كمپين «نه به تصادفات جاده‌ای» راهی برای افزايش ایمنی و سلامتی
کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» طرحی برای ايجاد و افزايش ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر است كه با رویکرد پیشگیرانه در ادامه طرح سال گذشته از ابتدای سال جديد در دست اجراست.

به گزارش شمال نیوز، همزمان با آغازین روزهای بهار و شروع تعطیلات نوروزی، تلاشگران و فعالان هلال احمر در کنار همه فعالیت‌ها و وظایف حرفه‌ای که در اطلاع‌رسانی، امداد و فرهنگ‌سازی برعهده دارند در یک اقدامی نو با ایجاد کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» در کنار ارائه خدمات امدادی و درمانی در راستای فرهنگ‌سازی رانندگی بی‌خطر و قانونمند هم وارد عرصه شدند تا خدمتی ماندگار از خود به یادگار گذارند.

کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» طرحی برای ایجاد و افزایش ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به عنوان یکی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر است که در ادامه طرح سال گذشته با رویکرد پیشگیرانه، از ابتدای سال جدید در دست اجراست.

این کمپین در سال گذشته با استقبال بی‌نظیر اقشار مختلف جامعه، رو به رو بود و در نوروز امسال یعنی نوروز ۹۶ هم با رویکرد جدیدی در راستای بهبود رفتارهای ترافیکی در دست اجراست.

براساس آنچه در دستورالعمل این کمپین آمده است؛ هدف از تشکیل و راه‌اندازی این کمپین آگاه‌سازی و حساس‌سازی جامعه نسبت به خطر تصادف و تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

در متن این میثاق‌نامه آمده است: با ایمنی خانواده، همسر و فرزندانم، برای ننشستن اشک بر چشم عزیزان و هم‌نوعانم و برای سلامتی خود و رفقایم، رعایت سرعت مجاز را خواهم کرد، سبقت بی‌جا نخواهم گرفت، از کمربند ایمنی در طول مسافرت استفاده خواهم کرد، از تلفن همراه استفاده نخواهم کرد و هرگاه خسته شدم، استراحت کنم، زیرا معتقدم دیرتر می‌رسم، اما خانواده‌ای را عزادار نمی‌کنم.

* ایجاد کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» راهی برای افزایش ایمنی و سلامت

فرماندار نکا در اقدامی فرهنگی و با پیوستن به کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» به خبرنگار فارس در نکا گفت: ایجاد و راه‌اندازی کمپ هلال احمر و همچنین ایجاد کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» راهی برای افزایش ایمنی و سلامتی در بین مسافران و گردشگران نوروزی است که اگر این سفر همراه با رعایت نکات ایمنی و سلامتی باشد که در کمپ‌ها ارائه می‌شود، شیرینی بیشتری از سفر برجای می‌ماند.

جعفر احمدی با قدردانی از تلاش همه نیروهای هلال احمر در کنار نیروی انتظامی و دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان، با ابراز خرسندی از امکانات ایجاد شده و نحوه پذیرایی و هدایت مهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهرستان نکا، بر ضرورت تلاش هر چه بیشتر برای خدمات‌دهی بهتر به مسافران تأکید کرد.

وی اظهار کرد: خواب آلودگی و خستگی در طول مسیر مسافرت، از جمله مواردی است که موجب تصادف می‌شود که امیدواریم همه مسافران با رعایت این مسأله برای خود و خانواده سفری به یادماندنی ایجاد کنند.

فرماندار نکا افزود: کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» اقدامی مؤثر از سوی هلال احمر بوده که فراگیری این امر و همچنین آموزش حضوری و چهره به چهره می‌تواند نقش به‌سزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای در بین آحاد مردم داشته باشد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی عمومی از جمله مسائل مهمی است که باید انجام شود و این امر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و برای این منظور امیدواریم همه مردم و به خصوص اهالی رسانه، در این فرهنگ‌سازی تلاش کنند و اطلاع‌رسانی به موقع انجام دهند.

* کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» نهضت آگاه‌سازی رانندگان نسبت به خطرات

رئیس جمعیت هلال احمر نکا نیز در گفت‌وگو با فارس نکا گفت: طرح «نه به تصادفات جاده‌ای» با هدف منظور بهبود رفتارهای ترافیکی در بین مردم و آگاهی‌بخشی به مسافران در نوروز 96 در دست اجراست.

حسین حیدری اظهار کرد: کمپین«نه به تصادفات جاده‌ای» نهضت آگاه‌سازی رانندگان نسبت به خطرات پیش روی آنان است که در شهرستان نکا همچون همه کشور در کمپ‌های نوروزی و راهنمایی مسافران و گردشگران، با قوت در دست اجرا است.

وی با اعلام اینکه از روند رو به رشدی در پیوستن به کمپین یاد شده در نکا روبرو هستیم، افزود: امیدواریم تا پایان طرح هم شاهد این استقبال مردم ، مسؤولان و مسافران بوده و روز به روز بر تعداد آن افزوده شود.

این مسؤول با اشاره اقلیم جغرافیایی و تنوع مناطق گردشگری و طبیعی در مازندران و شهرستان نکا ادامه داد: این شهرستان همچون سایر شهرستان‌های استان سرسبز مازندران، همه ساله پذیرای مسافران و گردشگران مختلفی از داخل و خارج از کشور است و لذا فرهنگ‌سازی در حوزه رعایت مسائل ترافیکی از ضرورت‌های مهم است که طرح  یاد شده یکی از راه‌های این فرهنگ‌سازی است.

حیدری با اشاره به طرح‌های نوروزی جمعیت هلال ‌احمر گفت: این طرح‌ها در قالب سه طرح امداد و نجات نوروزی در حوزه امداد و نجات، طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در حوزه جوانان از 25 اسفند تا 15 فروردین 96 در دست اجراست که امیدواریم خدمات مناسب و مطلوبی ارائه شود.

افزایش ایمنی، سلامت و ایجاد سفری خوش برای خود و همراهان حق همه ما است که باید با رعایت حقوق یکدیگر و احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، آن را برای خود و خانواده مهیا کنیم که امیدواریم همه ما با پیوستن به کمپین ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» سالی ایمن و کم‌حادثه را تجربه کرده  و پیش ‌رو داشته باشیم./فارس 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.