.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا ویتامین E برای پوست مفید است؟
ویتامین E دارای ویژگی ضد التهابی است که به پیشگیری از قرمزی، پف، و دیگر موارد التهاب عمومی در پوست ما کمک می کند.

به گزارش شمال نیوز:روی بسیاری از محصولات مراقبت از پوست برچسبی در بیشتر مواقع خودنمایی می کند: حاوی ویتامین E. بر همین اساس، بسیاری از ما این گونه در نظر می گیریم که ویتامین Eچیز خوبی برای پوست محسوب می شود. اما آیا این ماده مغذی به آن اندازه که فکر می کنیم برای پوست مفید است؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "دِ کات"، به گفته دکتر کریس دی آدامو، استادیار دانشگاه مریلند، ویتامین E خانواده ای از هشت ماده مغذی مختلف است که برای سلامت انسان ضروری  هستند. این ترکیبات همگی محلول در چربی هستند و این به معنای آن است که برای جذب در بدن انسان به نوعی از چربی نیاز دارند.

اما به طور کلی، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و از ما در برابر رادیکال های آزاد که می توانند موجب شکل گیری آسیب  های مزمن مانند سرطان و مشکلات قلبی شوند، محافظت می کند و همچنین در مقابله با التهاب نقش دارد. نتایج مطالعه ای جدید نیز به این نکته اشاره داشت که ویتامین E ممکن است به پیشگری از  زوال عقل کمک کند.

منابع ویتامین E چه چیزهایی هستند؟ ویتامین E به طور طبیعی در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و از این رو، دریافت آن از طریق یک رژیم غذایی عادی آسان  است. به گفته بریجیت زیتلین، کارشناس تغذیه، این ماده مغذی در آووکادو، بادام، سیب زمینی شیرین، دانه آفتابگردان، غلات کامل، ماهی قزل آلا، روغن زیتون، اسفناج، و بسیاری مواد دیگر یافت می شود. همچنین، این ویتامین به غلات غنی شده اضافه می شود. همچنین، ویتامین E را می توان در قالب مکمل مصرف کرد و به صورت موضعی از طریق کرم ها  مورد استفاده قرار داد.

اما آیا ویتامین E به واقع برای پوست خوب است؟ خوشبختانه به نظر می رسد استفاده از محصولات حاوی ویتامین E بی فایده نیست و این  ترکیب اثر مفیدی بر پوست انسان دارد. ویتامین E دارای ویژگی ضد التهابی  است که به پیشگیری از قرمزی، پف، و دیگر موارد التهاب عمومی در پوست ما کمک می  کند. از سوی دیگر، ویژگی آنتی اکسیدانی این ویتامین به پیشگیری از نشانه های پیری و چین و چروک ها کمک می کند و همچنین در خلاص شدن از شر جای زخم ها نقش دارد.

حال شاید این پرسش مطرح شود که به چه میزان ویتامین E نیاز داریم؟ بنابر گزارش کلینیک مایو، مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین E برای بزرگسالان 155 میلی گرم است. بانوان باردار نیز به میزانی مشابه نیاز دارند، اما برای مادران شیرده برابر با 199 میلی گرم است. بیشتر مردم به راحتی میزان لازم از ویتامین E را از رژیم غذایی روزانه خود دریافت می کنند و از این رو، کمبود آن  نادر است.

چه اتفاقی رخ می دهد اگر به میزان کافی ویتامین E مصرف نکنیم؟ همان گونه که در بالا اشاره شد، کمبود ویتامین E در میان بزرگسالان نادر  است، اما اگر با این شرایط مواجه باشید، ممکن است از دست دادن هماهنگی عضلات،  اختلال در بینایی، و اختلال در گفتار را تجربه کنید. افرادی که در معرض خطر کمبود ویتامین E قرار دارند، آنهایی هستند که در جذب چربی مشکل دارند زیرا همان  گونه که پیش‌تر اشاره شد، این ماده مغذی محلول در چربی است. در همین راستا، اگر با هر گونه بیماری روده تحریک پذیر مواجه باشید به ظور بالقوه در معرض خطر قرار دارید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.