.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دره جنگلی دو هزار با جاذبه ‏های طبیعت‏ گردی +تصاویر
سیاحت در کنار دره، دشت، جنگل، رود، آبشار و ارتفاعات را یکجا در منطقه دو هزار تنکابن تجربه کنید.

به گزارش شمال نیوز ،دره سرسبز و زیبای دو هزار در ضلع شمالی ارتفاعات البرز و جنوب شهر تنکابن قرار دارد که به علت شرایط طبیعی و اقلیمی ویژه، مجموعه زیستی و طبیعی کم‏نظیری شامل قله‏ ها، چمنزارها، جنگل ‏ها، مرتع ‏ها و یخچال‏ های طبیعی را در خود جای داده است.


دره جنگلی دوهزار با جاذبه ‏های طبیعت‏ گردی

 

جنگل‏ های متراکم منطقه دوهزار، با انواع درختان راش، ون، چنار و هیرکانی، در فصول بهار، تابستان و پاییز، سرشار از رنگ‏ های گوناگون است و زیبایی منطقه با وجود آبشار ماهی ورزان در سرچشمه رود دو هزار، مزارع گل گاوزبان و چشمه‌های گرخانی و جاذبه‏ های طبیعی صد چندان می کند.


دره جنگلی دوهزار با جاذبه ‏های طبیعت‏ گردی

گندم، گردو، سیب، فندق و گل گاوزبان از محصولات زراعی و باغی این منطقه و گوشت و لبنیات، از محصولات دامی روستاهای دوهزار است که صنایع دستی همچون چوخا، چادر شب، جاجیم، سفره، کلاه پشمی، کول‏گیر، پوستین کلاه و جوراب پشمی نیز از دیگر محصولات تولیدی اهالی منطقه محسوب می شود.


دره جنگلی دوهزار با جاذبه ‏های طبیعت‏ گردی

رودخانه دو هزار، که از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان سرچشمه می‏ گیرد، با عبور از حاشیه روستاهای منطقه دوهزار و پارک جنگلی 94 هکتاری چال دره، با امکانات رفاهی و تسهیلات بهداشتی، در مسیر تنکابن به دو هزار، در بهار طبیعت، محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران محسوب می‏شود.


دره جنگلی دوهزار با جاذبه ‏های طبیعت‏ گردی

ارتفاعات دو هزار نیز از دیگر مناظر زیبای این منطقه است که قله سیالان با ارتفاع 4 هزار و 250 متری، مرتفع‏ ترین قله شهرستان تنکابن، و یکی از جاذبه‏ های مهم ورزشی آن محسوب می شود که گذر از جنگل ‏های سرسبز و کوه‏ های مرتفع زیبا با شکوهی وصف ‏ناپذیر در مسیر صعود، از مناظر کم نظیر و جالب توجه آن است.

دشت زیبای دریاسر در مسیر صعود به قله سیالان قرار دارد که با آب و هوای بسیار مطبوع و پوشیده از گل‏ها و گیاهان متنوع و چشم ‏انداز کوه‏های زیبای هرتنگ لات، خان بن، سیاه کل و کل لات و چشمه‏ سارهای پرآب، یکی از جاذبه ‏های منحصر به فرد طبیعی ایران به شمار می‏ رود.

این منطقه از طریق شهر تنکابن و مسیر زیبای دره دو هزار قابل دسترسی است و جاد‏ه‏ای مناسب و آسفالت دارد که فاصله دوهزار از تهران ۲۷۰کیلومتر و از جاده چالوس با زمان تقریبی ۶ ساعت امکانپذیر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.524 seconds.