.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار روزهای آغازین سال مدیر کل هواشناسی مازنردان ؛
آب و خاک مازندران ظرفیت هجوم جمعیت بیشتر در ییلاق‌ها را ندارد
شمال نیوز : وی تصریح کرد: تغییر اقلیم به معنای گرم‌تر شدن دمای کره زمین که خود موجب تغییرات آب و هوایی از جمله تغییر در رژیم بارش‌ها، یخ‌بندان و سرما است و همچنین تغییر در شدت و پراکنش بارش‌ها را به دنبال داشته و خشکسالی نیز ناشی از آن است.....
شمال نیوز  : مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه منابع آبی در ییلاقات ب دلیل آسیب جدی نگهداشت آب کاهش یافته و از سویی دیگر آب‌هایی که باید وارد رودخانه و مزارع برنج شوند با ویلاسازی از بین می‌روند،گفت: آب و خاک مازندران ظرفیت هجوم جمعیت بیشتر در ییلاق‌ها را ندارد.

به گزارش شمال نیوز ، سید محمدرضا رضوی با اشاره به اینکه 23 مارس برابر با سوم فروردین به ‌عنوان روز جهانی هواشناسی نامگذاری شده است که نخستین بار در قرن نوزدهم به عنوان یک رشته به آن توجه شده است، اظهار کرد: نخستین ایستگاه  هواشناسی در شهرستان بابلسر از سال 28 آغاز به کرد و در حال حاضر اداره کل هواشناسی مازندران به عنوان اداره خوب کشور در حال فعالیت است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: این اداره کل مجهز به امکاناتی از جمله ایستگاه‌‌ها و سنجنده‌ها در دریا ، رادار و 15 ایستگاه زمینی هواشناسی که دائما در حال ثبت و ضبط اطلاعات و ارسال آن به دنیا هستند در حال فعالیت است.

رضوی به بحث تغییر اقلیم اشاره کرد و افزود: تغییر اقلیم در دنیا اتفاق افتاده که شاید دنیا تجربه آن را در گذشته داشته ولی از زمانی که اطلاعات هواشناسی ثبت شده این رویه نبوده است.

وی تصریح کرد: تغییر اقلیم به معنای گرم‌تر شدن دمای کره زمین که خود موجب تغییرات آب و هوایی از جمله تغییر در رژیم بارش‌ها، یخ‌بندان و سرما است و همچنین تغییر در شدت و پراکنش بارش‌ها را به دنبال داشته و خشکسالی نیز ناشی از آن است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: میانگین کل دمای کره زمین در حالت عادی حدود 15 درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که اگر گازهای گل‌خانه‌ای نباشند حدود 30 درجه افت می‌کند پس می‌توان گفت  یکی از عوامل حیات گازهای گل‌خانه‌ای هستند.

رضوی ادامه داد: فعالیت‌های انسانی موجب افزایش گازهای گلخانه‌ای شده که اگر یک درجه بیشتر از میانگین گرم‌تر شود نوساناتی ازجمله تغییر اقلیم و بارش‌های ناگهانی به وجود می‌آید.

وی با اعلام اینکه سال گذشته رکورد گرما در مازندران شکسته شد، اضافه کرد: آذر ماه سال گذشته نیز به‌صورت ناگهانی دمای هوای استان به 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید که همه اینها پیامدهای ناشی از تغییر اقلیم است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تأکید بر اینکه بشر توانایی مقابله با تغییر اقلیم ندارد، خاطرنشان کرد: انسان تنها می‌تواند عواملی که موجب تغییر اقلیم می‌شود مراعات کند و به آن آسیب نرساند.

رضوی یادآور شد: باید کاری کنیم الگوهای مصرف سوخت‌های فسیلی تغییر کند و کره زمین از این وضعیت خارج شود.

وی درباره پیش‌بینی هوای تابستان امسال مازندران، اظهار کرد: در مازندران استرس آبی تحت نوسانات اقلیمی است دلیل آن این است ما می‌توانیم روی 10 درصد آب‌ها مدیریت اعمال کنیم و 90 درصد آن ناشی از ذوب و برف بارش‌ها از توان مدیریت آبی ما خارج است.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: منابع آبی در ییلاقات به دلیل آسیب جدی نگهداشت آب کاهش یافته و از سویی دیگر آب‌هایی که باید وارد رودخانه و مزارع برنج شوند با ویلاسازی از بین می‌روند که از مشکلات جدی ما محسوب می‌شود و در صورت تداوم این روند مازندران در آینده با چالش جدی آب روبه‌رو می‌شود چرا که محصولاتی داریم که آب‌بر هستند.

رضوی ادامه داد: اگر منابع آبی مدیریت نشود با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد و آب و خاک مازندران ظرفیت هجوم جمعیت بیشتر در ییلاق‌ها را ندارد./ فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.