.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاندیدایی برای رقابت نکردن

شمال نیوز: * پژمان گرامی / پس از آنکه حمید بقایی کاندیداتوری خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد به رغم انتشار گسترده این خبر ، احتمال رد صلاحیت او بیش از کاندیداتوریش مورد توجه قرار گرفت و همین موضوع نیز سبب شد اسفندیار رحیم مشایی پس از ۴ سال سکوت، به صحنه بیاید و با برگزاری یک نشست خبری حمایت رسمی خود از بقایی را اعلام کند.

مشایی در گفته هایش، که بوی تهدید از آن به مشام می رسید، تاکید کرد که هیچ دلیلی برای رد صلاحیت بقایی وجود ندارد و اگر بقایی رد صلاحیت شود دو قطبی خطرناکی شکل خواهد گرفت.
او توضیحی درباره اینکه رد صلاحیت فردی چون بقایی با وضعیت سیاسی مشخص، چرا باید در کشور دو قطبی ایجاد کند هیچ توضیحی نداد.
 

بقایی در دو سال پایانی دولت دهم که محموداحمدی نژاد از اصولگرایان سنتی فاصله گرفته بود معاون اجرایی دولت شد؛ اما مهمترین اتفاقی که نامش را بر سر زبان ها انداخت بازداشت ۷ ماهه او در سال ۹۴ بود.

بازداشتی که فرجام پرونده آن تا کنون نیز مشخص نشده است. به رغم اینکه پیش از اعلام کاندیداتوری بقایی، احمدی نژاد با انتشار بیانیه ایی اعلام کرده بود از هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ حمایت نخواهد کرد؛ کاملا روشن است که افرادی همچون بقایی و مشایی به او متصل هستند و تصمیم بقایی برای اعلام این کاندیداتوری با هماهنگی احمدی نژاد گرفته شده است. به همین خاطر به نظر می رسد هدف احمدی نژاد این است که به ایجاد موج احمدی نژادیسم در کشور و در عرصه انتخابات دامن بزند.

در این میان باید به وجود افرادی همچون غلام حسین الهام در اطرافیان احمدی نژاد توجه کرد که میتوانند از سد شورای نگهبان عبور کنند. شاید اعلام کاندیداتوری بقایی نیز سپری برای معرفی افرادی مانند الهام و حفظ آنها از حملات احتمالی باشد.

بقایی از نگاه بسیاری پرچم پیروز نشدن احمدی نژادی ها است اما ممکن است از نگاه نزدیکان احمدی نژاد برگ برنده ای باشد برای معرفی سایر کاندیداها یا بهانه ای برای منحرف کردن حواس ها از آنچه احمدی نژاد و همراهانش واقعا میخواهند .

*فعال سیاسی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.854 seconds.