.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مواریث تاریخی و فرهنگی بابل مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بابل از اینکه به‌‌دلیل نبود اعتبار لازم برای کاوش‌های باستانی، خرید یا مرمت ابنیه تاریخی هر روز شاهد وضعیت نامناسبی هستند احساس نگرانی شدید دارند.

به گزارش شمال نیوز، حسین نیازآذری نگرانی خود را طی نامه سرگشاده به معاون رئیس‌جمهور در ارتباط با کم‌توجهی به مواریث تاریخی و فرهنگی شهرستان بابل اعلام کرد.

وی ادامه داد: شهرستان بابل از لحاظ پیشینه تاریخی یکی از شهرهای مهم استان مازندران است که از غنای فرهنگی ممتازی برخوردار است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستانی با مشاهیر ممتاز جهان اسلام و نام‌آوران عرصه علم و ادب مردمانی دوستدار مواریث تاریخی و فرهنگی که همواره دغدغه حفظ 80 اثر ثبتی و 130 اثر حفاظتی و بافت تاریخی و فرهنگی را دارند و از اینکه به‌خاطر عدم اعتبار لازم برای کاوش‌های باستانی، خرید یا مرمت ابنیه تاریخی هر روز شاهد وضعیت نامناسبی هستند احساس نگرانی شدید دارند.

نیازآذری بیان کرد: مردم فرهنگ‌دوست و خیراندیش بابل به‌ویژه تشکل‌های مردم نهاد و شبکه‌های اجتماعی از سازمان متبوع انتظار دارند با اختصاص اعتبار و امکانات لازم برای مرمت آثار تاریخی، توجه ویژه به تنها موزه شهرستان، ایجاد نمایشگاه دائمی برای صنایع‌دستی، توجه لازم به بخش گردشگری، اختصاص امکانات برای یگان حفاظت، حمایت از دفاتر مسافرتی و حمایت مالی در قالب تسهیلات برای بخش‌های اقامتی و پذیرایی شهرستان مطابق بالادستی و توجه بیش از پیش به حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان شود.

وی در پایان گفت: این روزها دوستداران میراث فرهنگی از تخریب خانه خلیلیان که از آثار ثبتی بوده به شدت مکدر هستند و خواستار اهتمام سازمان میراث فرهنگی و سایر نهادهای حاکمیتی آثار تاریخی و مواریث فرهنگی هستند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.748 seconds.