.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری کلاس های شناخت اسناد تاریخی در مازندران
مدیر مرکز اسناد ملی و کتابخانه مازندران از برگزاری برگزاری کلاس های شناخت اسناد تاریخی در استان خبرداد.

به گزارش شمال نیوز، رضا شکیبایی در گردهمایی نقش تاریخ در مرکز اسناد و کتابخانه های مازندران در ساری با بیان اینکه در مباحث ادبی نگهداری منابع اسنادی کشور در مکان های مشخص از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار کرد: بی اطلاعی از منابع و گنجینه بسیار بزرگ اسناد دردناک است و افرادی که اسناد تاریخی و نسخه خطی دارند آنها را به این سازمان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه دارندگان این اسناد می‌توانند به دو صورت اهدا و فروش آنها، این استاد را در اختیار سازمان اسناد ملی و کتابخانه مازندران، تحویل دهند، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه اسناد در مدارس و ارائه آثار متناسب با ایام مختلف سال موجب می‌شود تا جوانان با پیشینه خود آشنا شوند.

مدیر اسناد ملی و کتابخانه مازندران از برگزاری کلاس‌های سندشناسی و سندخوانی در این استان، خبر داد و خاطرنشان کرد: با حفظ آثار گذشته، می‌توان ارتباط نسل حاضر و پیشینیان را برقرار کرد.

شکیبایی با اشاره به اینکه پیشینه فرهنگی از اهمیت فراوانی برخوردار است و آرشیو ملی رابط میان نسل گذشته و حال است، تصریح کرد: با جمع ‌آوری دست نوشته‌ها و آثار مکتوب گذشته نسل فعلی از آن بهره مند می شود و تفکر جمع آوری شده را به نسل اینده انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات علمی ادبی از بین رفته است، اظهار کرد: به دلیل عدم وجود اسناد این سازمان، توجه و حفظ این آثار مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر مرکز اسناد ملی و کتابخانه مازندران افزود: افرادی که از گذشته اسنادی در اختیار دارند می‌توانند آن را به سازمان تحویل دهند و  حتی شناسنامه 7 دهه گذشته نیز می‌تواند شامل این موارد باشد.

شکیبایی با بیان اینکه گردآوری تمامی اسناد پیشین، جمع‌آوری اسناد مکتوب، ساماندهی و پردازش از وظایف آرشیو اسناد ملی و کتابخانه مازندران است، گفت: آرشیو ملی در کشورهای مانند افغانستان نیز موجود است.

وی با بیان اینکه در آرشیو ملی به صورت اسناد، جامع شناسی فلسفه و هر موضوعی که انسان با آن سرو کار دارد موجود است، اظهار کرد: در اسناد گفتار تبدیل به نوشتار می شود و برای پی بردن به ادبیات واقعی باید به اسناد مراجعه کرد.

مدیر مرکز اسناد ملی و کتابخانه مازندران با بیان اینکه پرداختن به پیشینه هر موضوع در تصمیم‌گیری بسیار مهم است، تصریح کرد: تبدیل گفتار به نوشتار به دقت فراوانی نیازمند و ادبیات از نوشتار دیوانی تاثیر گرفته است.

شکیبایی با اشاره به اینکه پرداختن به فرهنگ به دلیل آشنایی مردم با ادبیات و مطلع شدن از گذشته از اهمیت فراوانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سندنویسی هنری است که صنایع ادبی در آن وجود دارد./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.