.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس پلیس راه کشور؛
مرگ سالانه ۲۰۰۰ نفر در ۱۵۰۰ نقطه بحرانی و حادثه خیز کشور
رئیس پلیس‌راه کشور بابیان اینکه سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم گفت: از این تعداد، هزار و ۵۰۰ نقطه بحرانی است و سالانه دو هزار نفر در این مناطق کشته می شوند....

 شمال نیوز:رئیس پلیس‌راه کشور بابیان اینکه سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم گفت: از این تعداد، هزار و ۵۰۰ نقطه بحرانی است و سالانه دو هزار نفر در این مناطق کشته می شوند.

به گزارش شمال نیوز؛ سردار محمدحسین حمیدی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس‌راه مازندران گفت: در این مناطق بحرانی در سه سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ نفر کشته داده‌ایم و هرسال بیش از دو هزار نفر در هزار و ۵۰۰ نقطه بحرانی از دست می‌دهیم.

سردار حمیدی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی اصلاح محل‌های حادثه‌خیز برای کاهش تلفات باید باشد و در چند سال گذشته از سال ۸۵ تا ۹۵ بیش از حدود هفت هزار و ۳۵۳ نفر معادل ۳۸ درصد در حوزه تصادفات جاده‌ای کاهش تلفات داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه کاهش تصادفات کار یک یا دو سازمان نیست گفت: رسیدن به این کاهش نشانه همدلی و مشارکت بخش‌های مختلف است.

سردار حمیدی به شاخص‌های جهانی درباره تلفات جاده‌ای اشاره و اضافه کرد: شاخص تعداد کشته‌ها بر اساس ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ هزار نفر جمعیت و یک‌میلیون فقره تردد ازجمله شاخص‌ها است و ازآنجایی‌که همه جاده‌ها به تردد شمار مجهز نیست، شاخص سوم هنوز محقق نشده است.

سردار حمیدی بابیان اینکه در شاخص تعداد کشته‌ها بر اساس ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ترافیک و خودرو در نظر گرفته نمی‌شود گفت: این در حالی است که میزان کشته‌های تصادف بر اساس این شاخص در کشور روند کاهشی داشته است.

رئیس پلیس‌راه کشور گفت: ایران رتبه پنجم را بر اساس شاخص ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در جهان دارد و این نشان‌دهنده ضعف در این شاخص است.

سردار حمیدی شاخص تعداد کشته‌ها به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه، گفت: از ۱۹.۵ درصد شمار کشته‌ها به ۵.۷ درصد در سال ۹۴ رسیده‌ایم و بر اساس این آمار، وضعیت کاهشی خوبی داریم.

رئیس پلیس‌راه کشور یادآور شد: میانگین تلفات رانندگی به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در دنیا ۷.۴۷ درصد، اروپا ۲.۷ و کشورهای آسیایی نیز ۱۰.۹ نفر و ایران نیز وضعیتش از جهان و آسیا بهتر است.

وی بابیان اینکه ۹۳ درصد بار و مسافر کشور در جاده رخ می‌دهد به وضعیت مازندران اشاره کرد و گفت: شمار تلفات ۸۴۴ نفری استان مازندران در سال ۸۵ به ۵۵۸ نفر در پایان سال ۹۴ رسید که کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سردار حمیدی افزود: روند تلفات و تصادفات در شش سال اخیر کاهش و مناسب است و در ۱۰ ماهه اخیر نیز میزان تلفات جاده‌ای مازندران ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش‌یافته است و مازندران دومین استان کشور در این بخش است.

در این مراسم سرهنگ علیرضا قدمی به عنوان رئیس پلیس راه مازندران معرفی شد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.61 seconds.