.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمزمه واردات پرتقال نگران‌کننده است ؛
انتقاد پرتقالی از دولت ؛ از نماینده شرق استان تا امام جمعه بابل
شمال نیوز : در حالی این روزها سخن از واردات پرتقال به کشور مطرح است که انتقادات تندی نیز از سوی نمایندگان و امامان جمعه استان نیز در سطح رسانه ها مطرح می گردد .....

شمال نیوز : در حالی این روزها سخن از واردات پرتقال به کشور مطرح است که انتقادات تندی نیز از سوی نمایندگان و امامان جمعه استان نیز در سطح رسانه ها مطرح می گردد .

به گزارش شمال نیوز ، علی محمد شاعری در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: بر اساس گزارش ها وزارت جهاد کشاورزی با وجود تلاطم موجود در بازار مرکبات، تلاطم و جنگ روانی دیگری را ایجاد کرده و اجازه واردات مرکبات مصری و ترکیه ای با تعرفه 5 درصد را داده است.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به جای خرید و ذخیره به موقع مرکبات، با واردات، تیر خلاص را به تولید داخل زده است.
 

شاعری افزود: سازمان تعاون روستایی مباشر خرید و ذخیره به موقع مرکبات بود اما به علت کمبود نقدینگی، به موقع این کار را انجام نداد.
 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخش خصوصی 150 تا 200 هزار تن مرکبات را خریده است و در سردخانه های مازندران نگهداری می کند و دولت می تواند بجای واردات ، از این ذخیره استفاده کند.
 

شاعری با اشاره به اینکه سیاست دولت در پایان امسال در جهت افزایش واردات است، گفت: تعرفه واردات برنج، گوشت، کره و حبوبات هم به 5 درصد کاهش یافت.
 

وی ادامه داد: به نظر می رسد این تصمیم، فنی و با هدف تنظیم بازار و در جهت حمایت از تولید داخل نیست.
 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: بخش دولتی بر اساس اصل 44 اجازه ندارد به مصادیق بارز تصدی گری وارد شود و وظیفه دستگاه دولتی اعمال حاکمیت است.
 

وی تاکید کرد: فقط 30 درصد مرکبات مازندران آسیب دیده بنابراین نیازی به واردات مرکبات نیست.
 

شاعری گفت: مرکبات امسال مازندارن حدود 30 تا 40 درصد نسبت به پارسال افزایش تولید داشت که حدوداً به همین میزان خسارت دید.
 

وی با تاکید بر اینکه مجموع تولید مرکبات در جنوب و شمال کشور برای تامین نیاز داخل کافی است، افزود: نیاز داخل ما برای شب عید حدود 100 هزار تن است.
 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ظاهرا امسال سیاست دولت به واردات محصولات کشاورزی است.
 

شاعری با اشاره به اینکه واردکنندگان ذرت، برنج، مرکبات و شکر، کمتر از انگشتان دست هستند، افزود: این وارد کنندگان در جهت منافع خود از طریق فضاسازی به دولت فشار می آورند تا مجوز واردات را صادر کند.
 

وی اضافه کرد: نظام اقتصادی و بازرگانی ما به جای اینکه به سمت صادرات و حمایت از تولیدات داخل برود همیشه سعی کرده است در زمان های خاص از جمله نزدیک شب عید و در آستانه انتخابات با کاهش تعرفه ها ، خط قرمزها را حتی به قیمت شکست تولید داخل و مرزبندی های اقتصاد مقاومتی بکشند .

 امام جمعه بابل:
زمزمه واردات پرتقال نگران‌کننده است/ کشاورزان ناامید و دلسرد شده‌اند

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه زمزمه واردات پرتقال از خارج به بهانه بارش برف و نابود شدن بخشی از محصولات باغی مازندران افراد نگران‌کننده است، گفت: ورود بی‌رویه پرتقال از خارج، کشاورزان را ناامید و دلسرد کرده است.

به گزارش شمال نیوز ، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار جمعی از باغداران مرکبات بابل با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصادی درون‌زا و بر اساس تکیه بر تولید داخلی است.

وی محور توجه در اقتصاد مقاومتی را توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی برشمرد و افزود: دولت باید مدیریت کلان اقتصاد کشور را براساس شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، تنظیم کند.

امام جمعه بابل خواستار ارائه گزارش از نحوه فعالیت و بازخوردهای اقدام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی دولت شد و تصریح کرد: کشاورزی را رکن مهم اقتصاد مقاومتی در کشور برای خودکفایی و صادرات محصولات باغی و زراعی در کنار فروش فرآوری این محصولات است.

روحانی یادآور شد: تولیدکنندگان به‌ویژه کشاورزان برای عرضه و فروش محصولات در بازار نیازمند اطمینان خاطر از سوی دولت هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه زمزمه واردات پرتقال از خارج به بهانه بارش برف و نابود شدن بخشی از محصولات باغی مازندران از سوی برخی افراد نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس آمار، محصولات باقیمانده مرکبات تامین کننده نیاز داخلی است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه جریان قوی دلالی در کشور مخالف اقتصاد مقاومتی و عامل اصلی نابودی تولید داخلی است، یادآور شد: ورود بی‌رویه پرتقال از خارج، کشاورزان را ناامید و دلسرد کرده است که عواقب آن در سال‌های آینده بروز می‌کند.

وی اضافه کرد: در سرمای اخیر از محصولات داخلی حمایت چندانی نشد و به جای کنترل بازار با صدور مجوز واردات، مشتی محکم بر سر محصولات داخلی خورد.

روحانی خواستار مدیریت صحیح در کشور و مقابله با جریان‌های سودجویی دلالی در کشور شد و گفت: ساماندهی بازار و حذف جریان دلالی از خواسته‌های تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در کشور است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اکبر 9 اسفند 1395
ازامام جمعه محترم بابل ودکترشاعری نماینده محترم بهشهر,بسیارسپاسگزاریم. تعجب ما این است که بیشترین خسارت باغداران درشهرستانهای بابل وقایمشهر بوده ولی نمایندگان آنهادرمجلس لالمونی گرفته اندو انگار باغداران شهرهای فوق الذکر,موکلان آنان نیستند,دکترشاعری عزیز:پولی که دولت بابت خسارت به باغداران پرداخت کرده,نوعی دهن کجی به کرامت انسانی باغداران میباشدوبخدا شرم آورمیباشدوامیداوریم حضرتعالی این توهین را پیگیری فرمایید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.