.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمد توکلی در برنامه جهان آرا:
خبرهای خوبی درباره خرج های انتخاباتی نمی شنوم/ برخی وزرا هم باج می دهند و هم باج می گیرند
نماینده سابق مجلس گفت: من خودم در شرایطی نبودم که خرج زیادی برای انتخابات کنم اما اکنون خبرهای خوبی در این زمینه نمی شنوم؛ عده ای برای تبلیغات یک نماینده خرج می کنند و به این نفوذ می گویند.

شمال نیوز: نماینده سابق مجلس گفت: من خودم در شرایطی نبودم که خرج زیادی برای انتخابات کنم اما اکنون خبرهای خوبی در این زمینه نمی شنوم؛ عده ای برای تبلیغات یک نماینده خرج می کنند و به این نفوذ می گویند.

به گزارش شمال نیوز، احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در شبکه افق درباره شفافیت در امور اقتصادی و هزینه کاندیدا برای انتخابات اظهار داشت: من خودم در شرایطی نبودم که خرج زیادی برای انتخابات کنم اما اکنون خبرهای خوبی نمی شنوم. عده ای برای یک نماینده برای تبلیغاتش خرج می کنند و به این نفوذ می گویند و این پدیده فساد قانونی هم می گویند. فاسدها در مراجع تصمیم گیری نفوذ می کنند و سواستفاده می کنند.

وی با بیان اینکه یک نفر به ستاد های آقای ری شهری و ناطق از 30 تا 80 میلیون تومان کمک کرده بود تا در صورت رای آوردن بتواند استفاده کند؛ افزود: توقعات در رای دادن متفاوت است. تامین کنندگان هزینه انتخابات برای نفوذ این کار را انجام می دهند. برای مثال یک وارد کننده در کمیسیون تلفیق به دنبال یک بهره وری در تجارتش است و چون این افراد به رانت خواری عادت کرده اند، راه و چاه آن را هم بلدند و می روند سراغ آدم هایی که این کار را انجام می دهند.

توکلی با نام بردن حزب کارگزاران و هزینه انتخاباتی این حزب و فرمایشات رهبری در این زمینه ادامه داد: آقای کرباسچی گفت هزینه انتخابات ما را پیمانکاری شهرداری می دهد.

وی گفت : شفافیت، تاثیری جدی در جلوگیری از فساد دارد؛ پنهان کردن فساد جرم است و اگر کسی برای انتخابات و حمایت از نامزد پول زیاد داد و بعدا امتیازات ویژه گرفت رسانه ها می توانند شخص حامی مالی را رسوا کنند؛ نماینده ای که پشت روسای دولت بنشیند دیگر نماینده نیست بلکه کارپرداز دولت است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساز و کار انتخابات مجلس و ریاست جمهوری عنوان داشت : طرح شفافیت، خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده که در آن کاندیداها تنها از رسانه های رسمی بتوانند تبلیغات کنند .

وی با اشاره به اینکه برخی حامیان مالی انتخابات،پیش خریداران نفوذ هستند،افزود: یک نماینده ای که سابق کارمند متوسط به پایین بود و جایی بود که می توانست پول نامشروع بدست بیاورد و در کمیسیونی که سه دکترا وجود داشت وی با لیسانس رییس کمیسیون اقتصادی شده بود. در یک مورد که می خواستیم مالیات وضع کنیم تا سوداگری مسکن رخ ندهد و ما چه خون دلی خوردیم که این موضوع را بفهمانیم و رای ما 47 درصد رای آورد؛ برخی وزرا هم باج می دهند و باج می گیرند. در قصه پتروشیمی کسانی که مالک پتروشیمی بودند آن را مفت و تنها دو نیم سنت در متر مکعب می بردند ما در مجلس تلاش کردیم تا رقم آن13 سنت شد.
 

توکلی با اشاره به برخی لابی ها در عرصه پتروشیمی برای ضربه زدن به منافع کشور ادامه داد: کسی که قبلا نماینده بود به محض خارج شدن جای دیگر در جای خصوصی مشغول می شود .

وی با انتقاد از سیستم درهای چرخان در عرصه مشاغل و اقتصاد گفت : در کشورهایی که به سیاست درب های چرخان حساسند قانون وضع می کنند و در امریکا چنین قانونی وجود دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان داشت : هر کاری که فرد در موقعیتی قرار دهد که بین منافع خصوصی و عمومی قدرت انتخاب داشته باشد خطرناک است.

وی افزود: در قصه برنامه ششم آقای امیر آبادی و دهقان گفتند که همه مقامات باید حقوقشان در دسترس باشد اما این بحث بعد از مدتی حذف شد.

ادامه اهم اظهارات توکلی در برنامه جهان آرا

برخی در آستانه انتخابات به همه نامزدها پول می‌دهند تا هر کس رأی آورد در او نفوذ کنند.

پرداخت پول به نامزدهای_انتخاباتی پیش خرید نفوذ است.

قانون_انتخابات_مجلس باید تغییر کند تا شاهد شفافیت هزینه_های_انتخاباتی و تحقق وعده‌های ملی باشیم.

نماینده ای که هر روز پشت در اتاق یک وزیر باشد دیگر نماینده نیست، کارپرداز حوزه انتخابیه اش است.

کسی که قبلا ردصلاحیت شده بود توانست قیمت‌های دلخواهa را در برنامه ششم بگنجاند هر چند جلوی او را گرفتیم.

ورود سریع افراد از بخش دولتی به خصوصی استفاده از رانت_اطلاعاتی را شدت می‌بخشد.

کسی که عضو هیئت مدیره 7 شرکت بود خواستار حذف عبارت عموم_مردم از قانون_شفاف_سازی_حقوق_و_مزایای مسئولان بود.

کسی که 18 سال وزیر یا معاون_وزیر بوده چگونه میلیاردها تومان سرمایه جمع کرده است؟

مشکل اینجاست که دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد خودشان مسئله‌دار می‌شوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.