.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت امام جمعه نوشهر با برگزاری مراسم ختم آیت الله هاشمی رفسنجاني

 روزنامه ' بشیر ' روز سه شنبه در یادداشتی با طرح این پرسش که ' مخالفت امام جمعه نوشهر با برگزاری مراسم ختم آیت الله هاشمی رفسنجانی ، چرا ؟ ' ، عواقب این گونه برخوردها را تحلیل کرده است .

بشیر نوشت : دو قطبی دیدن و نگاه یک جانبه به مسائل سیاسی برای روحانیت سم مهلکی است چه آن که ، آنان در طول تاریخ مامن و پناهگاه مردم از همه طبقات اجتماعی بودند .

البته گرایش سیاسی و نگاه متفاوت به گفتمان ها داشتن ، حق طبیعی انسان هاست و روحانیت به لحاظ سبقه و تلاش هایشان ، دارای فکر و اندیشه اند ، اما اعمال سلیقه در بطن جامعه ، آنان را در مقابل یک جمعیتی قرار می دهد که خسارت آفرین است .

در سراسر کشور به خصوص سرزمین علویان یعنی مازندران برای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ، گروههای سیاسی و اجتماعی مجالس ختمی برگزار کرده اند و سخنران هایی دعوت شده اند که با سلایق برگزار کنندگان این مجالس هماهنگ بودند .

یکی از این شهر ها ، نوشهر بود که علی رغم هماهنگی ها و اطلاع رسانی های صورت گرفته برای مجلس ختم آن عزیز سفر کرده ، با مخالفت امام جمعه محترم این شهر رو به رو شد .

برگزار کنندگان گویا هرچه سعی کردند که در مساجد دیگر این شهر هم مراسم را برگزار کنند ، مع الاسف هیات های امنا مخالفت کردند .

معنا ندارد که مجلس ختم را میتینگ سیاسی قلمداد کنند . یک جریان سیاسی از همه امکانات و فضاهای اجتماعی برای مقاصد خود بهره مند باشد ، امام اگر یک جریان سیاسی دیگر بخواهد برای شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه مراسم بگیرد ؛ آن هم از سوی اما جمعه محترمی که در صبر و تحول و اخلاق زبان زد هستند ؛ با مانع و مخالفت مواجه بشود .
اگر این نگاه و نگرش ، اصلاح نشود و از رسالتی که بر عهده روحانیون است که پناه گاه مردمند ، چیزی یر از آن دیده شود ، مقابله های اجتماعی خود را به سطحی از تاسف و تاثر خواهد رساند که جبران آن سخت و پرهزینه خواهد شد .
امام جمعه نوشهر ، به نیک نامی و اعتدال در روش و منش شهرت دارد ، لذا انتظار می رفت آن بزرگوار در مقابل پدر معنوی همه گروههای سیاسی و اجتماعی ، مایه وحدت که از دیر باز بوده ، آن را تدام بخشد .

در مراسم اربعین یار وفادار امام خمیی (ره) همیشه جاوید و امین رهبری معظم انقلاب ، فقید سعید آیت الله هاشمی رفسنجانی ، یکشنبه در سالن همایش آموزش و پرورش نوشهر برگزار شده بود ، جز تلاوت قرآن و تبیین نقش اساسی آن مرحوم در قبل و بعد از انقلاب و ذکر فاتحه ، چیز دیگری نبوده است .

جای تاسف دارد که نشود برای آن پیر خستگی ناپذیر در مسجدی مجلس ختم گرفت و به بهانه ای مانع از برگزاری مراسم بشوند . امید است که ما به جای صف بندی ، به اصول اخلاقیمان پایبند باشیم و نگذاریم در سینه تاریخ ، کار ما به شکل نامطلوبی بماند .

چه بسیار حوادثی که آمد و رفت و بانیان آن ، در نیکی و یا بدی آن مانده اند ، هاشمی ستون این خیمه بود و شایسته تر این که ائمه جمعه و جماعات پیشگام مجالس ختم او می شدند ، نه این که آنان طرف مقابل برگزار کنندگان ، تلقی شوند .

بی شک هیچ چیز قادر به گمنامی آن بزرگ مرد تاریخ انقلاب نخواهد شد و تلاش برای خاموشی این نام جز وهم و سستی برای جریان سیاسی ندارد .

ممکن است نسل ها به قاعده زمان ، جا به جا شوند ، آما آینده ثابت می کند که نام و نقش ' هاشمی رفسنجانی ' در انقلاب بر تارک ایران زمین می درخشد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علیزاده 3 اسفند 1395
لطفا جهت روشن شدن اصل ماجرا بر خلاف خط سیاسی شما که گاهی به نعل است و گاهی به میخ این مطلب را درج کنید:
جهت اطلاع مخالفت امام جمعه محترم به برپایی مجلس ختم نبوده بلکه اعتراض ایشان و تمامیه نیروهای ارزشی و تمامیه گروه های سیاسی بر روی سخنران مجلس بوده که در نوشهر آقای کرباسچی(شهردار تهران که فساد او باعث زندانی و انفصال از خدمت شد)سخنران بوده است... آیا برای مجلس ختم و بزرگداشت یک آیت اله باید همچین سخنرانی دعوت میشد؟؟؟آیا این مجلس بیشتر شبیه میتینگ سیاسی نبود؟مگر خود دولت اعتدال!!!!هرگونه استفاده و همچنین میتینگ سیاسی را با هزینه دولت در موقعی که هنوز فاصله زیادی تا انتخابات دارد ممنوع نکرده است؟؟؟ به نظر شما اگر برای ختم آیت اله از امام جمعه شهرستان نوشهر و یا از چهره روحانی دعوت میشد بهتر نبود(که قطعا هم باعث وحدت میشد و هم وفاق)؟؟؟آیا الان مقصر اصلی مدیریت ارشد شهرستان نیست؟؟؟
پس این یک تخلف آشکار است،،، لطفا مطالب را کامل منعکس کنید نه سلیقه ای...
این اطلاعیه پایین رو هم جهت استحضار درج میکنم✅✅
درپی اقدام کاسبان ترحیم یار دیرین در شهرستان نوشهر که با واکنش و مخالفتهای مردمی همراه بود جوانان اصلاح طلب نوشهر هم طی بیانیه ای مخالفت خود را با برگزاری این مراسم اعلام نمودند
???? متن بیانیه
ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تشکر از مردم شریف شهرستان نوشهر و چالوس که چهل روز احترام یار دیرین امام و انقلاب را حفظ کردند و در فضای مجازی شنیده میشود که مراسمی با عنوان مراسم چهلم آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد امام رضا با سخنرانی فردی که داعیه دار هدایت جریان اصلاحات در وا نفسای انتخاباتی که تمرکزش باید بر حل مشکل اقتصادی مردم با مدیران پاکدست باشد ولی در اصل از مدیران چپاول گر بیت المال است برگزار گردد.
این در حالی است که خانواده آیت هاشمی رفسنجانی طی بیانیه در روز های اخیر خواستار عدم برگزاری مراسم اربعین بعد مراسم اصلی حرم امام راحل شدند.
ما جوانان اصلاح طلب شهرستان نوشهر نیز با احترام به خانواده محتر آیت الله رفسنجانی خواستار عدم برگزاری مراسم اربعین در مسجد امام رضا نوشهر هستیم.

جمعی از جوانان اصلاح طلب نوشهر

نا شناس 3 اسفند 1395
در پی برگزاری سلسله ای مراسم تحت عنوان ترحیم آیت الله رفسنجانی

????????ختم موج سواری ؟؟!!!????????

عموما در ایران بعداز هر اتفاق ناگهانی و نسبتا بزرگ دو گروه از انسانها بسیار خودنمایی میکنند گروه اول کسانی نیستند جز جو گیرها
و گروه دوم موج سواران
در طبقه بندی گروه اول انسانهایی قرار میگیرند که اصولا فکر نمیکنند که چه اتفاقی رخ داده و یا قرار است رخ دهد آنها فقط مطابق با جو پیش میروند و تا وقتی اسیر گروه دوم نشوند غیر از خودشان به کسی آسیبی نمیرسانند.
اما گروه دوم
نسبت به گروه اول بسیار کم جمعیت ترند ولی در اولین قدم ماموریتشان باید گروه اول را با خود همراه سازند و در ضمیرشان برای اینکار دو دلیل عمده وجود دارد
ثروت
یا
قدرت

گاها دیده میشود بعد فوت بزرگی پای گروه دومی ها به میدان باز میشود و آنوقت به زور هم از میدان به در نميشود.
حتی اگر خانواده مرحوم رسما اعلام کنند که بعد از مراسم اصلی دیگر مجلسی برگزار نشود عده ای میگویند شما چکاره اید که نگذارید, ما مراسم میگیریم برای شادی روح آن مرحوم
وشايد حتی روح مرحوم هم بیاید بگوید من ناشادم از کار شما این جماعت گروه دوم او را هم پس میزنند چون موج سواری اصولا با کسی رودربایستی ندارد.
و خدا نکند که این موج سواری با سیاسی بازی و انتخابات گره بخورد.
در آنصورت اصل موضوع به بازیچه ای برای رسیدن به مطامع تبدیل میشود و آنقدر این قصه ی کشدار ادامه پیدا میکند تا توجیهی باشد برای خودکامگی ها.
امیدوارم روزی برسد که این حنا برای مردم رنگی نداشته باشد
روزی که بگویند ختم گرفتیم و مردم بگویند :
,, ختم موج سواری ,,

ناشناس 4 اسفند 1395
احسن بر امام جمعه نوشهر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.