.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده و تراز ملی

شمال نیوز: رضا هاشمی _ در هنگامه تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از نامزدهای لیست امید اعلام کرد پس از انتخاب شدن جایگاه نمایندگان شهرستانی را به تراز ملی و بین المللی ارتقا خواهد داد .

البته وی توضیح نداد که ارتقای نمایندگان در تراز ملی و بین المللی یعنی چه ؟

دست برقضا این نامزد در مدت کوتاه حضورش در عرصه و صرفا به واسطه حضور در لیست امید به خانه ملت راه یافت . وی تاکنون در مدت فعالیت مجلس دهم برای موکلانش واژه تراز ملی را تبیین نکرد .

بر اساس اصل 84 قانون اساسی جمهوری اسلامی هر نماینده مجلس شورای اسلامی در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید .این اصل قانون اساسی تاکید دارد که وظایف نمایندگی در تراز ملی و بین المللی است .

نماینده مجلس حق دارد علاوه بر اظهار نظر در تمامی امور داخلی و خارجی از رئیس جمهور و وزرا در مورد وظایف و مسئولیت هایشان سئوال کند و در صورت قانع نشدن استیضاح نماید .

نماینگاه مجلس شورای اسلامی اصولا 2 دسته اند ؛ یک دسته همان آغاز کار به فکر تضمین حضور خویش در چهار سال بعد مجلس هستند ، نه دغدغه ملی دارند و نه بین المللی ، دغدغه آنها فقط پیگیری امور حوزه انتخابیه می باشد و بس . با شخص یا نهاد و یا دستگاه اجرایی دچار چالش نمی شوند و سعی می کنند با بده بستان و ... کار خویش را پیش ببرند و اگر بخواهند از سر گریز و یا ناچاری در مورد موضوعی نظر خویش را بگویند ، دوپهلو و کم اثر بنحوی که نه سیخ بسوزد و نه کباب ابراز عقیده می کنند .

اما دسته دیگری از نمایندگان نه تنها دغدغه حوزه انتخابیه خویش را دارند بلکه ملی و بین المللی هم هستند . در کمیته ها و کمیسیون های تصمیم گیر و تصمیم ساز مجلس عضو می شوند و در مورد مسائل گوناگون داخلی و خارجی اظهار نظر می کنند و چه بسا در این اظهار نظرها با برخی وزرا و حتی سایر قوا دچار چالش هم می شوند .

متاسفانه تعداد نمایندگان با ویژگی های دسته دوم در استان های شمالی و به خصوص استان مازندران اندک است ، به همین خاطر تصمیمات ، پیشنهادات و یا انتقادات مجمع نمایندگان در خصوص مسائل گوناگون استان و کشور کم اثر و بی اثر است .

امید که نمایندگان کمتر ادعا کنند و بیشتر عمل نمایند تا واقعا در تراز ملی و حتی بین المللی باشند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.223 seconds.