.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قحط الرجال یا جلب رضایت نمایندگان استان ؛
اما و اگرهای تغییر و جابجایی فرمانداران در آستانه انتخابات
شمال نیوز: شاید تنها پاسخی که بتوان برای آن یافت، اینست که علت تمام این جابه جایی ها جلب رضایت نمایندگان است. به نظر می رسد انباشتگی اعتراضات نمایندگان نسبت به عملکرد فرمانداران در حوزه های انتخابیه مختلف، سبب می شود تا قطار تغییر فرمانداران در استان به یکباره به راه بیافتد و چند فرماندار را از شهری به شهر دیگر منتقل نماید.

به گزارش شمال نیوز، پس از انتقال فرماندار رشت به تالش و گسیل نمودن شفقی از آستارا به رشت و به زودی رفتن رنجکش از ساختمان استانداری به آستارا، حالا خبرها حکایت از تغییر قریب الوقوع فرمانداران صومعه سرا و فومن می دهد.

گفته می شود در جدیدترین تغییرات علی فتح الهی فرماندار سابق تالش به عنوان سرپرست جایگزین اسماعیل پور در فرمانداری صومعه سرا خواهد شد و فرماندار کنونی صومعه سرا نیز سرپرست فرمانداری فومن میشود. همچنین شنیده ها حاکی از این است که طی روزهای آتی در انزلی نیز شاهد تغییر فرماندار این شهرستان خواهیم بود.

اما چرا این تغییرات پی در پی، عجیب به نظر می رسد؟ بی تردید اگر فرمانداری از سمت خود در یکی از شهرستان های استان کنار گذاشته و فرد جدید دیگری جایگزین وی می شد، ممکن بود این تغییر حمل بر نارضایتی استاندار یا معاون سیاسی اش از عملکرد فرماندار مذکور باشد اما وقتی فردی جدیدی به گردونه فرمانداران وارد نمی شود بلکه تنها یک فرماندار از شهری به شهر دیگر کوچ می کند، قضیه کمی عجیب به نظر می رسد.

این تغییرات مداوم یادآور قانون پایستگی جرم است. آن جا که گفته می شود ماده به وجود نیامده و از بین نمی رود بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود! شاید در گیلان هم باید تعریفی از قانون پایستگی فرمانداران ارائه داد و گفت فرمانداران در گیلان به وجود نمی آیند و از بین نمی روند، بلکه از شهری به شهر دیگر منتقل می شوند!

اما چرا فرمانداران شهرهای مختلف گیلان با یکدیگر جابه جا می شوند؟ شاید تنها پاسخی که بتوان برای آن یافت، اینست که علت تمام این جابه جایی ها جلب رضایت نمایندگان است. به نظر می رسد انباشتگی اعتراضات نمایندگان نسبت به عملکرد فرمانداران در حوزه های انتخابیه مختلف، سبب می شود تا قطار تغییر فرمانداران در استان به یکباره به راه بیافتد و چند فرماندار را از شهری به شهر دیگر منتقل نماید.

البته نکته دیگری که در این میان نباید مغفول بماند، محرومیت دولت در گیلان از نیروهای قابل اعتماد است. پدیده ای که حتی در مقیاسی بزرگتر در کشور هم گریبان دولت را رها نکرده است. پربیراه نیست اگر بگوییم دست استاندار و معاون سیاسی اش در شهرستان ها خالی است و نیروهای مورد اعتماد ثابت!

شاید یکی از مهمترین انتقادات که به عملکرد استانداری گیلان از بدو روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تاکنون وارد است، همین عدم پرورش نیروهای مورد اعتماد باشد. اتفاقی که اگر چه یکی از محورهای عملکردی دولت تدبیر و امید در سطح کلان کشوری از ابتدا بوده است اما همین تغییر مداوم فرمانداران و عدم ورود چهره های جدید به زنجیره ناگستتنی آن ها، حکایت از عدم توفیق دولت در گیلان حداقل در این خصوص دارد.

البته در پایان ذکر این نکته هم ضروری است که وضع قوانین دست و پاگیر در خصوص انتخاب فرمانداران بر محدودیت ها افزوده است. داشتن سابقه 4 تا 5 ساله فرمانداری در شهرهای کوچک برای انتقال به شهرهای بزرگ،عدم بازنشستگی و یا سابقه مدیرکلی همه و همه از شرایطی است که بسیاری از مدیران دولت اصلاحات یا کارگزاران را از گردونه رقابت برای تصدی بر فرمانداری ها خارج می کند./ خزر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.817 seconds.