.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار ؛
« سوادکوه » روی گسل زلزله
شمال نیوز : وی یکی از اقدامات شایان توجه در این طرح را ارائه نقشه خطر خانه به شهروندان ذکر کرد و افزود: در این نقشه مکان‌های امن خانه با ضربدر سبز و مکان‌های خطرناک و ناامن در هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله با ضربدر قرمز مشخص خواهند شد.....

شمال نیوز : رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سوادکوه با اشاره به اجرای طرح ملی خادم در شهرستان گفت: متاسفانه شهرستان سوادکوه در گسل زلزله قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز ، جهانگیز آذری در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با انجام این طرح در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت: کارهای مقدماتی برای انجام این طرح در شهرستان انجام‌شده و با توجه به نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی به اقشار جامعه قرار بر این شد تا با همکاری این صنف این کار بزرگ را در شهرستان اجرایی کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان با اشاره به اینکه این برنامه دریکی از خیابان‌های شهر زیرآب با تعداد ۳۰۰ خانوار و در شهرستان سوادکوه شمالی نیز دریکی از جوامع روستایی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف این کار ایجاد حساسیت برای تمامی افراد شهرستان است و تمامی افراد با مراجعه به سازمان هلال‌احمر می‌توانند به‌صورت رایگان آموزش ببینند.

آذری با اشاره به اینکه هلال‌احمر در این طرح قصد دارد تا آموزش را به خانه‌های مردم ببرد، افزود: در حال حاضر در رابطه با انجام این طرح در شهرستان، به ۳۰ داوطلب آموزش‌های لازم در سطح استان و شهرستان داده شد تا به منازل شهروندان رفته و به آن‌ها آموزش رایگان در این رابطه دهند تا پاسخگویی لازم را در زمان حوادث داشته باشیم.

وی بابیان اینکه این آموزش به‌طور ماهانه و ۱۲بار طی سال انجام خواهد شد، اذعان کرد: این آموزش‌ها به‌صورت رودررو در هر خانه و همراه با توزیع بروشور خواهد بود و شهروندان این آموزه‌ها را در خانه‌های خود بومی خواهند نمود.

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه در ادامه افزود: شاید یک ساختمان ازلحاظ سازه‌ای مستحکم باشد اما وجود برخی اقلام غیر سازه‌ای در ساختمان همچون نصب غیرایمن برخی لوسترها یا قفسه‌های بزرگ ممکن است در مواقع خطر منجر به فوت یکی از ساکنین آن ساختمان شود و با آموزش‌های لازم در این رابطه می‌توان خطرات و تلفات ناشی از حوادث کاهش را کاهش داد.

وی یکی از اقدامات شایان توجه در این طرح را ارائه نقشه خطر خانه به شهروندان ذکر کرد و افزود: در این نقشه مکان‌های امن خانه با ضربدر سبز و مکان‌های خطرناک و ناامن در هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله با ضربدر قرمز مشخص خواهند شد.

آذری در ادامه گفت: کشور ایران یکی از ده کشور بلاخیز جهان محسوب می‌شود و شهرستان سوادکوه روی گسل اصلی زلزله قرار دارد، ازاین‌رو باید فرهنگ امدادی و دگر امدادی را در مردم نهادینه کنیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.