.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ترامپ در مراسم تحلیف چه گفت؟
ترامپ سوگند یاد کرد
شمال نیوز: باراک اوباما و دونالد ترامپ پس از ملاقات خصوصی خود با خروج از کاخ سفید، وارد محل برگزاری مراسم تحلیف در مقابل کنگره شدند.

شمال نیوز: دونالد ترامپ به عنوان چهل‌وپنجمین رییس‌جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد.نتیجه تصویری برای عکس | ترامپ سوگند یاد کرد

باراک اوباما و دونالد ترامپ پس از ملاقات خصوصی خود با خروج از کاخ سفید، وارد محل برگزاری مراسم تحلیف در مقابل کنگره شدند.

در ابتدای این مراسم میشل اوباما و جیل بوش، همسر معاون اول اوباما به جمع حاضران در محوطه برگزاری مراسم پیوستند و دقایقی بعد ملانیا ترامپ وارد محل برگزاری شد. پس از آن، نوبت به باراک اوباما و جو بایدن رسید که با همراهی گروهی از چهره‌های ارشد دموکرات در کنگره به جمع حاضران ملحق شدند. سپس مایک پنس، معاون اول رییس‌جمهوری منتخب وارد محل ادای سوگند شد و در آخر نیز این دونالد ترامپ بود که روی صحنه رفت تا به عنوان رییس‌جمهوری جدید ایالات متحده سوگند یاد کند. پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی و میچ مک‌مکانل، از چهره‌های ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره ترامپ را تا جایگاه ادای سوگند همراهی کردند.

چاک شومر، سناتور دموکرات از نیویورک پیش از سوگند مایک پنس و دونالد ترامپ در سخنانی کوتاه گفت که آمریکا با چالش‌های مختلفی روبرو است.

او تصریح کرد، به مردم آمریکا اطمینان دارد و این مردم همیشه وطن‌پرست و خوشبین هستند.

شومر افزود، مردم آمریکا فارغ از نژاد و جنسیت و مهاجر بودن یا زاده شدن در آمریکا، این کشور را دوست دارند.

پس از سخنان این سناتور دموکرات، پنس به جایگاه تحلیف رفت و مطابق با رسم آمریکایی‌ها، پیش از ترامپ به عنوان معاون اول رییس‌جمهوری ایالات متحده سوگند یاد کرد.

دقایقی بعد، ترامپ به جایگاه تحلیف رفت و به عنوان چهل‌و پنجمین رییس‌جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد. وی پس از ادای سوگند در ابتدای سخنرانی خود از روسای جمهوری پیشین کشورش قدردانی کرد و در ادامه به انتقاد از وضعیت کنونی نظام حاکم بر کشورش پرداخت.

او گفت، ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ تاریخی است که مردم آمریکا بار دیگر حاکم کشور خود شدند. این رویداد صرفاً یک انتقال قدرت نیست بلکه انتقال قدرت از واشنگتن به مردم است.

ترامپ با بیان این که تا آخرین نفس برای آمریکایی‌ها مبارزه خواهد کرد، بر ضرورت توجه به خرید کالای آمریکایی و ایجاد مشاغل در داخل این کشور تأکید کرد.

رییس‌جمهوری منتخب آمریکا نسبت به «ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی اسلامی از روی کل کره زمین» متعهد شد.

وی خطاب به مردم کشورش گفت: صدا، امید و خواسته‌های شما سرنوشت آمریکا را مشخص خواهد کرد.

ترامپ تصریح کرد: وقتی وطن‌پرست باشید، تعصب در قلبتان جایی ندارد؛ چرا که سیاه‌پوست یا سفیدپوست یا هر نژاد دیگری باشید، همان خون سرخ وطن‌پرستی در رگ‌هایتان جریان دارد.

جان مک‌کین، پل رایان و مارکو روبیو از چهره‌های ارشد حزب جمهوری‌خواه نیز در محل مراسم شدند. دیک چنی، معاون اول جورج بوش پسر نیز در محل برگزاری مراسم حضور یافت. جورج بوش پسر، جیمی کارتر، هیلاری کلینتون و همسرش بیل کلینتون نیز در این مراسم حاضر بودند. برنی سندرز از جمله دیگر چهره‌های سرشناس حاضر در این مراسم بود.

هیلاری کلینتون که حضورش در این مراسم پیش‌تر محل تردید بود، گفته است: امروز من اینجا هستم تا به دموکراسی و ارزش‌های پایدارمان افتخار کنم. هرگز ایمان به کشورمان و آینده‌اش را کنار نخواهم گذاشت.

بر اساس گزارش‌ها حدود ۹۰۰ هزار تن در این مراسم شرکت دارند و منابع خبر از حضور گسترده نیروهای امنیتی در محل برگزاری خبر می‌دهند. برخی از حامیان ترامپ کلاه قرمزی را که او در جریان کپمین خود باب کرده بود، به سر دارند.

ترامپ پس از مراسم تحلیف راهی کاخ سفید شد تا در یک ضیافت ناهار شرکت کند. اوباما و همسرش نیز با یک بالگرد محل برگزاری مراسم را ترک کردند.

ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.197 seconds.