.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علائم عفونت کلیه چیست؟
یک فوق تخصص کلیه با تاکید بر آزمایش سالی یک بار عملکرد کلیه ها گفت: عفونت کلیه هرچه زودتر تشخیص داده شود، آسیب کمتری به کلیه ها وارد می‌کند.

به گزارش شمال نیوز: یک فوق تخصص کلیه با تاکید بر آزمایش سالی یک بار عملکرد کلیه ها گفت: عفونت کلیه هرچه زودتر تشخیص داده شود، آسیب کمتری به کلیه ها وارد می‌کند.

به گزارش افکارنیوز، آریا جنابی، افزود: عفونت کلیه از بیماریهای شایعی است که در همه سنین اتفاق می افتد و درد در ناحیه پهلو، سوزش ادرار، وجود خون در ادرار ، احتباس ادرار و تب و لرز از نشانه های این بیماری است، گرچه این علائم در همه افراد یکسان نیست و ممکن است حتی در مواردی این نشانه ها هم بروز نکند، بنابراین برای تشخیص دقیق بیماری، حتماً باید آزمایشات لازم صورت گیرد .

وی گفت: حتی افرادی که در خانواده سابقه مشکل کلیوی نداشته و مبتلا به دیابت و پرفشاری خون هم نیستند، سالی بک بار باید با انجام آزمایش، از سالم بودن عملکرد کلیه های خود اطمینان حاصل کنند.

دکتر جنابی تاکید کرد: برای تشخیص مشکلات کلیوی در مراحل اولیه، معاینات بالینی و انجام آزمایشات شامل خون و ادرار ضروری است و در مراحل بعد در صورت نیاز با تشخیص پزشک سونوگرافی هم انجام خواهد گرفت.

این فوق تخصص کلیه با اشاره به اینکه تصفیه خون، پاک سازی خون و دفع سموم بدن وظایف اصلی کلیه هاست، افزود: اگر شخصی دچار عارضه در کلیه ها شود علائم بیماری مزمن بی اشتهایی ضعف شدید، کاهش وزن، افزایش فشار خون ، احتباس آب و نمک در بدن بروز می کند و عوارض گوارشی مانند تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، تغییر خلق و خو، افسردگی شدید، عصبانیت و پرخاشگری اهم نشانه هایی است که در اثر نارسائی کلیوی بیمار را رنج می دهد.

وی تاکید کرد: عفونت کلیه گاه بدون نشانه هم پدید می آید و ممکن است بدون علامت باشد و فقط از طریق آزمایش می توان نارسایی کلیه را تشخیص داد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.162 seconds.