.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دانشگاه‌های کشاورزی استان مازندران تقویت شود
نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با اشاره به رشد علم‌آموزی در مراکز علمی استان گفت: دانشگاه‌های کشاورزی استان مازندران از سوی دولت تقویت شود.

به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله نورالله طبرسی صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی ساری اظهار داشت: دانشگاه از مراکزی است که به تولید علم و اخلاق در زمینه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه مشغول بوده و وظیفه سنگینی در جامعه دارد زیرا باید با عمل مردم را به سعادت واقعی هدایت کنیم.

وی با اشاره به رعایت اخلاق در جامعه افزود: انسان درختی است که ریشه در سر دارد و باید بدانیم هر چه در سر، فکر و اندیشه بوده منجر به عمل می‌شود.

طبرسی تصریح کرد: امروز با ایجاد فضاهای مجازی و ماهواره متاسفانه اخلاق اجتماعی زیر سوال می رود که باید حواسمان باشد که در این راستا دانشگاه وظیفه سنگین تری دارد.

امام جمعه ساری گفت: اساتید و دانشجویان باید مانند زنبور عسل بر روی بهترین چیز بنشینند و بهترین چیز را استخراج کنند.

طبرسی بیان کرد: جامعه و صنعت مدیون علم و دانش است و در راستای تقویت کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه‌های کشاورزی باید تقویت شوند.

وی گفت: یکی از پایه‌های اساسی در بحث اقتصاد مقاومتی کشاورزی و تامین غذا بوده که دانشگاه کشاورزی باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشد و زمینی که در اختیار شرکت سایپا قرار دارد باید با پیگیری مسئولان مربوطه به دانشگاه برگردد.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید با تولید علم و هدایت دانشجویان از انقلاب و دستاوردهای آن صیانت کنند تا دشمنان انقلاب و اسلام به اهداف شوم خود دست نیابند.

جلوگیری از فراز مغزها در دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه کشاورزی ساری نیز در دیدار اعضای این دانشگاه با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: دانشگاه بهترین مرکز برای رشد و توسعه آگاهی و توانمندی در جامعه است که در این میان با توجه به شرایط اقلیمی استان دانشگاه کشاورزی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

محمد علی بهمنیار افزود: دانشگاه کشاورزی استان مجموعه‌ای از اساتید توانمند و دانشجوی با انگیزه است که 500 دانشجو در مقطع دکترا ، 800 نفر در مقطع ارشد، دو هزار نفر درمقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند که تلاش ما این است دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور نروند.

وی تصریح کرد: دانشگاه برای توانمندسازی دانشجویان گام‌های موثری برداشت که برای ایجاد اشتغال تنگناها باید رفع شود و 29 وزارتخانه دیگر نیز در ایجاد اشتغال کمک کنند.

بهمنیار با اشاره به رشد کمی و کیفی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه افزود: باید دانشجویان در برخی از رشته‌ها و گرایشات بیشتر جذب شوند زیرا از نیازهای استان در بخش کشاورزی است که یکی از نیازهای دانشگاه داشتن مزرعه و آزمایشگاه کشاورزی است که زمینی به مساحت 40 هکتار به صورت اسمی در اختیار دانشگاه است اما عملا در اختیار شرکت سایپاست که باید تعیین تکلیف شود./تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.