.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خود انتقادی نماینده آمل از عملکرد مجلس دهم ؛
عملکرد مجلس دهم تاکنون رضایت‎بخش نبود
شمال نیوز : نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظارم از مجلس دهم این بود که به جای کارهای روزمره، تکراری و وضع قانون، طی سه ماه نخست فعالیت هیچ جلسه‌ای برای قانون‌گذاری نگذارد و در این مدت مجلس با جلسه‌های متعدد با افراد مؤثر در دولت و بازار مسائل اقتصادی کشور را بررسی و مشکلات را مطرح کند.....
شمال نیوز : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: انتظارم از مجلس دهم این بود که به جای کارهای روزمره، تکراری و وضع قانون، طی سه ماه نخست فعالیت هیچ جلسه‌ای برای قانون‌گذاری نگذارد و در این مدت مجلس با جلسه‌های متعدد با افراد مؤثر در دولت و بازار مسائل اقتصادی کشور را بررسی و مشکلات را مطرح کند.

به گزارش شمال نیوز ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا ، با اشاره به فساد 8 هزار میلیارد تومانی از صندوق فرهنگیان، اظهار کرد: فرهنگیان ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند و بیشترین تلاش را در راه تعلیم و تربیت دارند، به‌ویژه فرهنگیان بازنشسته که سال‌های زیادی تلاش داشتند و برداشت از صندوق این قشر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با اعلام اینکه هر مسئله‌ای که سیاسی می‌شود قطعاً از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود، افزود: وقتی بعضی ایرادها به مسؤولان وارد می‌شود آنها ایرادها را نمی‌پذیرند البته نباید در مفاسد اقتصادی جریانی و خطی برخورد شود هر چند زمانی که سیاست وارد هر مسئله‌ای شود دیگر آن مسئله قابل اعتماد نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظارم از مجلس دهم این بود که به جای کارهای روزمره، تکراری و وضع قانون، طی سه ماه نخست فعالیت هیچ جلسه‌ای برای قانون‌گذاری نگذارد و در این مدت مجلس با جلسه‌های متعدد با افراد مؤثر در دولت و بازار مسائل اقتصادی کشور را بررسی و مشکلات را مطرح کند.

* لزوم بررسی حقوق اقشار کم‌درآمد توسط نمایندگان مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مدت سه ماهه فعالیت مجلس در گام نخست موارد ویژه همانند حقوق فرهنگیان، بازنشستگان و کارگران بررسی می‌شد زیرا کارگران شاغل هم امروزه زیر 800 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند و انتظار می‌رفت مجلس دهم در این مدت جلسات را به این سو سوق می‌داد.

یوسفیان‌‎ملا با بیان اینکه امروزه دلار به مرز 4 هزار تومان رسیده است، یادآور شد: در کشورمان برای واردات کالا نیاز به دلار داریم و این روند رو به افزایش گذاشت، اگر بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی عمل می‌شد و واردات را به حداقل می‌رساندیم نیاز جدی به دلار نداشتیم زیرا در کشورمان از موارد خرد همانند چوب بستنی تا دسته بیل به داخل کشور وارد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی که حلال بسیاری از مشکلات عمده کشور است فقط شعار دادیم، حرف زدیم و مصاحبه کردیم ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم، تصریح کرد: اگر تولید را به نقطه‌ای مطلوب می‌رساندیم و واردات نداشتیم دیگر دلار هم این‌قدر گران نبود هر چند معتقدم مجلس شورای اسلامی می‌تواند از این شرایط خارج شود اما  مشروط بر احساس مسؤولیت مسؤولان است.

* اجرای اقتصاد مقاومتی باید واردات را به حداقل می‌رساند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در زمینه برخورد با فساد 8 هزار میلیارد تومانی دستگاه قضایی به خوبی رسیدگی کرده است، یادآور شد: برخی افراد مورد نظر در این فساد هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت مالی فرهنگیان غیر قابل قبول است و در وضع نامطلوبی به‌سر می‌برند در این شرایط 8 هزار میلیارد تومان از صندوق حاوی پول فرهنگیان برداشته می‌شود که این اتفاق قابل بخشش نیست.

یوسفیان‌ملا با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه پول برداشتی از صندوق فرهنگیان تحت عنوان وام برداشت شد، افزود: اختلاس، فساد مالی و برداشت غیرقانونی به این معنا است که فرد مبلغی را به نفع خود یا به نفع افراد دیگر برداشت کند ولی در این قضیه سود بانکی برای وام بسیار پایین است و اگر فرد یا افراد پولی با بهره یک یا دو درصد گرفته باشند و مابه‌التفاوت آن تا 15 درصد را ندهد فساد تلقی می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اختصاص سود عادلانه مصوب بانک مرکزی و شورای اقتصاد، بیان کرد: دستگاه قضایی برای برداشت غیرقانونی از صندوق فرهنگیان در حال بررسی لازم است و امید داریم تا هر چه زودتر تکلیف افرادی که در این امر دست داشتند مشخص شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.781 seconds.