.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری دومین نمایشگاه فن‌بازار در مازندران
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از برگزاری دومین نمایشگاه فن‌بازار در مازندران خبر داد و گفت: 6 محصول فن‌آور جدید در استان معرفی می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، علی معتمدزادگان بعدازظهر امروز در به‌مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فناوری نباید تنها در قالب اسم باقی بماند و باید به جامعه انتقال داده و کاربردی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته فن‌بازار در استان اجرا شد، افزود: ارتباط با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان علم یکی از اهداف اجرای فن‌بازار در استان به‌شمار می‌رود که از گروه‌های مختلفی بهره‌گیری شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اعلام اینکه بعضی از فناوری‌ها مرتبط با پارک نیستند و در سایر نهادها و دستگاه‌ها فعالیت می‌کنند، ادامه داد: برای امسال دومین نمایشگاه فن‌بازار مازندران را اجرا می‌کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برای حضور فناوران در نمایشگاه فن‌بازار مشکل داشتیم، تصریح کرد: بیش از 200 فناور در استان داریم و تلاش می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

معتمدزادگان با بیان اینکه جوانان بسیاری در گروه سنی مخاطب ما قرار دارند و می‌توانند در فن‌بازار شرکت کنند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها و جوانان فرصت‌های علمی ما هستند که باید از این داشته‌ها به‌درستی بهره‌گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌صورت مشترک با دانشگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم تا شاهد شکوفایی در فناوری در استان باشیم، خاطرنشان کرد: هیچ فناوری نباید از مرکز فناوری در استان دور باشد و تلاش می‌کنیم در نزدیک‌ترین فرصت به شرکت‌های فناوری دست پیدا کنند.

رئیس بخش غرب آسیا و شمال آفریقا انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاران از خارج کشور در مازندران داشته باشیم، اضافه کرد: بعضی از شرکت‌های خارجی تمایل دارند در نمایشگاه فن‌بازار مازندران شرکت کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید به منابع داخلی و سرمایه‌گذاران داخل کشور توجه کنیم، افزود: حوزه آی.تی و آی.تی.سی در مازندران از استعداد بالایی برخودار است و افراد خوبی در این حوزه در استان داریم.

معتمدزادگان با بیان اینکه باید برای جذب سرمایه‌گذار برای آنها مزیت ایجاد کنیم، ادامه داد: باید در کار فعالیت‌های سرمایه‌گذاران تسهیل ایجاد شود تا سرمایه‌گذار با رقبت در استان حضور پیدا کند.

وی با اعلام اینکه فضای کسب و کار در بعضی از استان‌ها مناسب‌تر است، اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری مازندران و دومین نمایشگاه فن‌بازار در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران بیان کرد: باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود که به‌جای سرمایه‌گذاری‌های سنتی در خرید و فروش زمین و ساختمان باید به‌سمت سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری حرکت کنیم.

این مسؤول با اعلام اینکه در رشد فناوری‌های استارت‌آپ در استان رشد خوبی داشتیم، تصریح کرد: فناوری‌ها زود کهنه می‌شوند و باید سریع‌تر وارد بازارها شوند.

معتمدزادگان با اشاره به اینکه 30 غرفه در نمایشگاه فن‌بازار مازندران برپا می‌شود، افزود: دانش‌آموزان مخاطبان اصلی فن‌بازار هستند و برای کسب و کارهای دانش‌آموزی برنامه‌های مختلفی داریم.

وی با بیان اینکه حدود 6 محصول جدید در نمایشگاه فن‌بازار مازندران به‌نمایش در می‌آید، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای در حوزه توسعه فن‌آموزی با آموزش و پرورش منعقد می‌شود.

رئیس بخش غرب آسیا و شمال آفریقا انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) با اشاره به اینکه در دوران پسابرجام اعتماد خوبی بین ایران و بسیاری از کشورها در حوزه فناوری برقرار شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از فضای امنیت ایران بسیار خوشحال شدند.

این مسؤول با بیان اینکه باید زیرساخت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود تا بسیاری از کشورها در حوزه فناوری با ایران ارتباط برقرار کنند، اظهار کرد: بسیاری از تولیدات پارک‌های علم و فناوری به کشورهای مختلف صادر می‌شود و باید این صادرات را توسعه دهیم.

معتمدزادگان با تأکید بر اینکه نباید به شرکت‌های فناوری بزرگ وابسته شویم بلکه باید از توانمندی‌ها و تجارب آنها استفاده کنیم، ادامه داد: فضای تحریم موجب شد تا در بسیاری از موارد به خودکفایی برسیم و در زمان رفع تحریم نباید این پیشرفت‌ها را رها و به‌سمت واردات حرکت کنیم.

وی با اعلام اینکه این پارک برای یک شهر خاص نیست و برای کل استان است، گفت: اگر زمین و شرایط فراهم شود می‌توان در غرب استان یک پردیس پارک علم و فناوری ایجاد کرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.