.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
398 بیمار HIV در مازندران شناسایی شدند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شناسایی 398 بیمار HIV در استان، گفت: درصد بیماران HIV مشخص‎نشده در کشور 16 و در مازندران 25 درصد است.

به گزارش شمال نیوز، محسن اعرابی ظهر امروز در همایش «مهار همه‌گیری ایدز» با اشاره به شناسایی 398 بیمار HIV در استان، اظهار کرد: میزان پیش‎بینی‎شده برای کشور 90 هزار و سهم این استان سه درصد است، لذا بر مبنای همین آمار، پیش‎بینی تعداد مبتلایان در مازندران، 3 هزار بیمار HIV است.

وی افزود: شواهدی وجود دارد که سن تجربه جنسی پایین آمده است و می‎توان گفت بین 15 تا 21 است و این موضوع باید به‌صورت ریشه‎ای دنبال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه آگاهی اولیه در سطح جامعه اندک است، گفت: باید بپذیریم که افزایش HIV اتفاقی در حال رخ دادن است، لذا نهادهایی مانند آموزش و پرورش نقش مهمی دارد، زیرا براساس آماری که در یکی از شهرستان‎های کشور صورت گرفته، میزان استفاده از داروهای ضد بارداری در داروخانه‌ها تا درصد قابل توجهی در بین نوجوانان و جوانان بوده است.

این مسؤول ادامه داد: آموزش در مدارس و مناطق حاشیه‎نشین، تست‎های «رپید» برای مادران باردار و آموزش به مدیران و مربیان ازجمله راه‌هایی است که برای پیشگیری از افزایش ایدز در استان داریم.

اعرابی اظهار کرد: درصد بیماران HIV مشخص‌شده در کشور 42 و در مازندران 46.5 و تعداد افراد مشخص‎نشده این بیماری نیز در کشور 16 و در مازندران 25 درصد است.

وی با اشاره به وجود سه مرکز کامل مشاوره رفتاری و تشخیص HIV در ساری، آمل و تنکابن بیان کرد: به‎زودی مراکزی در بهشهر و قائم‎شهر نیز راه‌اندازی می‎شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: تمامی مراکز بهداشتی درمانی و پزشکان خانواده شهری و روستایی کاملاً آماده آموزش و مشاوره HIV هستند و بخشی از فعالیت‌ها نیز در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری به همراه تست رپید انجام می‎شود.

به گزارش فارس، شعار امسال روز جهانی ایدز، مهار همه‌گیری HIV با اطلاع‌رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان است و همایش یادشده، با حضور کارشناسان، رؤسای ادارات، مدیران کل، مدیران مناطق آموزش و پرورش، مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان‎ها و کارشناسان مسؤول بیماری‌ها و کارشناسان ایدز برگزار شد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.