.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شفاف سازی احمدی لاشکی از یک عبارت ؛
مجلس در رأس امور است نه نماینده مجلس
شمال نیوز : نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در رأس امور است و این به معنی این نیست که نماینده مجلس باید در رأس امور باشد، نماینده باید در تمامی حوزه‌ها اطلاعات کافی د اشته باشد.....

شمال نیوز : نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در رأس امور است و این به معنی این نیست که نماینده مجلس باید در رأس امور باشد، نماینده باید در تمامی حوزه‌ها اطلاعات کافی د اشته باشد.

به گزارش شمال نیوز ، قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 27 هزار مصوبه داشته است که یک سوم آنها طرح و دو سوم آنها لوایحی بودند که از سوی دولت به مجلس ارائه شد.

وی با بیان اینکه مجلس نهم از این نظر تفاوت‌هایی با مجلس‌های قبلی دارد، افزود: در این دوره از مجلس میزان طرح‌ها و لوایح جابه‌جا شد و بیشتر طرح بود که در مجلس تصویب شد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت ادامه داد: میزان طرح در مجلس نباید زیاد باشد، بین مجلس و دولت باید هماهنگی باشد و بیشتر لایحه ارائه شود، زیرا دولت بهتر می‌داند در چه زمینه‌هایی خلأ قانونی وجود دارد، از سوی دیگر در صورت ارئه لوایح مغایرت با اصل 75 قانون اساسی کمتر می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با تأکید بر اینکه بسیاری از قوانین تصویب شده در همه ادوار مجلس به‌روز نیستند، تصریح کرد: این قوانین فقط وقت گران‌بهای مردم و نمایندگان آنها را می‌گیرد، به همین دلیل اعتقاد دارم قوانین اضافه باید حذف شود و این روند در مجلس دهم آغاز شده است.

احمدی لاشکی با اشاره به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" خاطرنشان کرد: مجلس هم باید مانند سایر دستگاه‌ها در این مسیر گام بردارد و قوانین را به گونه‌ای تصویب کند تا برای مردم بهبود معیشت و آرامش اقتصادی را به همراه داشته باشد.

وی به سخن امام راحل مبنی بر اینکه "مجلس در رأس امور است" اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس اصول 84 و 86 قانون اساسی نمایندگان مجلس حق اظهار نظر در همه موارد و تحقیق و تفحص از آنها را دارند و این باعث قدرت مجلس می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس فرمایش امام راحل و نیز تأکیدات مقام معظم رهبری باید به خاطر داشته باشیم مجلس در رأس امور است و این به معنی این نیست که نماینده مجلس باید در رأس امور باشد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه یک نماینده باید در تمام حوزه‌ها اطلاعات کافی داشته باشد، گفت: وجود کمیسیون‌ها تنها برای پخته‌تر شدن و تخصصی شدن قوانین است و این نباید باعث شود یک نماینده خود را در یک زمینه خاص وقف کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.