.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری بزرگداشت روز مازندران در قائم‌شهر
فرماندار قائم‌شهر از برگزاری بزرگداشت روز مازندران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، مهدی محمدی ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز مازندران با بیان اینکه حفظ آیین و سنت‌های کهن مازندرانی وظیفه تک تک ما است، اظهار کرد: برای گرامیداشت این روز بزرگ در تقویم مازندران و ایران برنامه‌های خوبی با توجه به قرار داشتن در ماه محرم و صفر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج فرهنگ و پیشینه خود تلاش کنیم، افزود: اگر ما هم مانند سایر اقوام ایران‌زمین با زبان مادری خود آشنا شویم و آن را در زندگی روزمره خود به‌کار گیریم ترویج و حفظ این سنت‌ها راحت‌تر است.

فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: باید برای حفظ فرهنگ‌ و سنت‌ها، قدر زبان مادری و گویش شیرین مازندرانی را بدانیم و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

این مسؤول از صداوسیما خواست تا برنامه‌های بیشتر در معرفی زبان و فرهنگ محلی و مازندرانی تهیه کند تا بتواند مخاطبان خود را به این  سمت سوق دهد.

محمدی با بیان اینکه ستاد گرامیداشت 14 آبان‌ماه که به‌عنوان روز مازندران در تقویم کشورمان درج شده است،با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش و پروش و کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی، برگزاری همایش به زبان طبری، برگزاری نمایشگاه مردم‌شناسی و تورهای قائم‌شهرگردی از جمله برنامه‌های این هفته است.

فرماندار قائم‌شهر در پایان گفت: برنامه‌های هفته مازندران از روز شنبه با برپایی نمایشگاه مردم‌شناسی در ساختمان شهرداری سابق رأس ساعت 10 آغاز می‌شود.

 از نکات جالب این جلسه صحبت‌کردن با زبان و گویش شیرین مازندرانی بود که امیدواریم برای حفظ این میراث کهن، به‌صورت فرهنگی عامه‌پسند در جامعه نهادینه شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.245 seconds.