.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشکیل کمیته اختصاصی پیشرفت طرح توسعه حرم امام‌زاده عباس(ع) ساری
فرماندار ساری گفت: کمیته اختصاصی پیشرفت طرح توسعه حرم امام‌زاده عباس (ع) ساری با حضور مدیرکل اوقاف استان در فرمانداری ساری تشکیل می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین‌زادگان صبح امروز در جلسه ستاد گرامی‌داشت هفته وقف ساری در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهار کرد: وقف در جامعه مظلوم واقع شده است و بسیاری از افراد از آثار و برکات آن مطلع نیستند.

وی با بیان اینکه وقف باید توسط رسانه‌ها و مسؤولان به‌درستی به مردم معرفی شود، افزود: امروز وقف می‌تواند کمک‌های بسیاری به حوزه آموزش، پژوهش، درمان، گردشگری، محیط زیست و اقتصاد جامعه کند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بزرگ اوقاف مغفول مانده است و باید از آنها به‌درستی بهره‌گیری شود، ادامه داد: اوقاف می‌تواند به‌خوبی در حوزه‌های اقتصادی ورود پیدا کند تا نیت واقف زنده شود و شاهد اجرای بهتر نیت واقف باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه ساری در حوزه درمان به‌خوبی ورود پیدا کرده، تصریح کرد: نیات مرتبط با موقوفات حوزه دارو و درمان ساری باید با کمک همه دستگاه‌های اجرایی زنده شود.

حسین‌زادگان مهم‌ترین خطر امروز جامعه را آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: ظرفیت‌های نهفته در اوقاف باید شناسایی و در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، دینی و... به‌کارگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه اوقاف می‌تواند خدمات ارزشمندی به جامعه داشته باشد، بیان کرد: اختلاف بین سازمان‌ها و ادارات و طرح دعوا از یکدیگر دور از تدبیر است و به‌صلاح جامعه نیست.

فرماندار ساری اداره اوقاف و امور خیریه را جزو ادارات گمنام دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید کمک کنند تا وقف در جامعه به‌خوبی به مردم شناسانده شود.

این مسؤول با اعلام اینکه به بهانه هفته وقف باید اهمیت وقف را در مدارس به دانش‌آموزان آموزش دهیم، افزود: دانشگاه‌ها و مراکز خدمات‌رسان می‌توانند در هفته وقف ورود جدی داشته باشند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه کار در اوقاف هزینه کردن نیست و در واقع سرمایه‌گذاری در آن است، تصریح کرد: ظرفیت‌های ناشناخته اوقاف باید شناسایی و در راستای نیازهای روز جامعه از آنها بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه برای هفته وقف همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید بسیج شوند، اظهار کرد: استعلام از اوقاف در اولویت نهادهای خدمات‌رسان باشد تا حق موقوفه ضایع نشود.

فرماندار ساری به پروژه طرح توسعه حرم امام‌زاده عباس (ع) مرکز مازندران اشاره کرد و ادامه داد: پروژه عمرانی امام‌زاده عباس (ع) ساری باید به‌صورت ویژه دیده شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه آثار تاریخی بقعه امام‌زاده عباس (ع) ساری از نظر میراثی بسیار ارزشمند، گفت: کمیته اختصاصی پیشرفت طرح توسعه حرم امام‌زاده عباس (ع) ساری با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در فرمانداری ساری تشکیل می‌شود تا به موانع پیشرفت این پروژه ملی هرچه زودتر رسیدگی و اعتبارات لازم اختصاص داده شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.654 seconds.