.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش جمعیت مستمری بگیر در قائم شهر/منشی های پزشکان هنوز بیمه نمی شوند
رئیس شعبه یک تامین اجتماعی قائم‌شهر از افزایش جمعیت مستمری بگیران در این شهرستان خبرداد و گفت: معضلی به نام بیمه نشدن منشی پزشکان هنوز وجود دارد.

به گزارش شمال نیوز، عزیزالله محمودی عالمی در جلسه شورای اداری شهرستان قائم‌شهر جمعیت تحت‌ پوشش شعبه یک سازمان تامین اجتماعی قائم‌شهر را 140 هزار نفر عنوان و اظهار کرد: تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی شهرستان در سال جاری با 12 درصد رشد نسبت به سال 91 به 43 هزار و 248 نفر افزایش یافت.

وی تعداد مستمری‌بگیران شهرستان را 14 هزار و 424 نفر اعلام کرد و گفت: جمعیت مستمری‌بگیر قائم‌شهر نیز نسبت به سال91 تا 25 درصد افزایش داشت.

رئیس شعبه یک تامین اجتماعی شهرستان قائم‌شهر کاهش نرخ بازنشستگی از 32 نفر به سه نفر و افزایش فرار بیمه‌ای که با سیاست ایجاد اشتغال کاذب در دولت گذشته ایجاد شد را از جمله تهدیدهای پیش روی سازمانی تامین اجتماعی بیان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از پنج هزار قالیباف در این شهرستان وجود دارند که 20 درصد هزینه بیمه آن‌ها توسط دولت و از محل بیت‌المال تامین می‌شود و این در حالی است که این آمار گویای واقعی تعداد قالیبافان نیست و تعداد قالیبافان واقعی بسیار کمتر از لیست ارائه‌شده است.

وی از اداراتی در مقام کارفرمای برخی پیمانکاران هستند درخواست کرد تا در تایید لیست بیمه، نام کارگر واقعی را بنویسند و از نوشتن نام فامیل و بستگان خود که از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند، پرهیز کنند.

محمودی میزان طلبکاری تامین اجتماعی در قائم‌شهر را 52 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این در حالی است که میزان پرداختی ماهیانه سازمان در این شهرستان 17 میلیارد تومان و مبلغ وصولی هفت میلیارد و 900 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگاه‌های بزرگ قائم‌شهر حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کنند، تاکید کرد: عدم پرداخت به موقع حق بیمه تنها فاجعه‌ برای تامین اجتماعی نیست بلکه فاجعه‌ای است که شهر و جامعه را تهدید می‌کند.

محمودی با تاکید بر پرداخت حق بیمه و رعایت قانون تصریح کرد: اگر پرداختی مستمری‌بگیران که پنجم هر ماه پرداخت می‌شد و الان به بیست و پنجم ماه کشیده شد و سازمان برای پرداخت حقوق‌شان فشار زیادی را تحمل می‌کند، یک روز به تاخیر بیفتد، همه‌ی شهر پر از ازدحام و اعتراض آنان خواهد شد.

وی از سازمان نظام پزشکی ومراکز بهداشت و درمان درخواست کرد که پزشکان را وادار به بیمه کارگران خود اعم از منشی و پرستار کنند./ ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.