.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:
پرونده های همسرآزاری در مازندران رشد یافت
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از ارجاع هزار و ۶۴۲ مورد همسر آزاری طی شش ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از ارجاع هزار و ۶۴۲ مورد همسر آزاری طی شش ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشت.

به گزارش شمال نیوز علی عباسی افزود: همسر آزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسر آزاری وجود داشته باشد.

وی افزود: بر اساس آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان در شش ماه امسال، از تعداد هزار ۶۴۲ مورد همسر آزاری ثبت‌شده هزار و ۶۱۳ مورد زن و ۲۹ مورد مردان شاکی بودند،. اگرچه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم  قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مردادماه با ۲۸۷ مورد (۲۸۳ زن و ۴ مرد)، تیر با ۲۸۵ مورد (۲۸۳ زن و ۲ مرد) و خردادبا ۲۷۷ مورد (۲۷۵ زن و ۲ مرد) به ترتیب بیشترین و اردیبهشت با ۲۵۴ مورد (۲۴۶ زن و ۸ مرد) کمترین مراجعین همسر آزاری در آن اتفاق افتاد.

عباسی تصریح کرد: در شهرستان‌های ساری و میان درود با ۴۰۴ مورد (۳۹۸ زن و ۶ مرد)، بابل با ۱۹۳ مورد (۱۹۱ زن و ۲ مرد) و قائم‌شهر و سیمرغ با ۱۸۳ مورد (۱۷۴ زن و ۸ مرد) بیشترین رامسر با ۱۷(زن) و عباس‌آباد با ۲۴ مورد (زن) کمترین آمار مراجعین همسر آزاری در آن ثبت‌شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: از آنجائی که افراد آزاردیده برای انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را جهت انجام بررسی‌های علمی یافتن راه‌حل‌های مناسب درزمینهٔ رفع مشکلات ناشی از همسر آزاری در این سازمان فراهم ساخته است.

این مقام اجرایی استان بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسر آزاری را به حداقل رساند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.703 seconds.