.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونمایی از کتاب «انقلابی» در یادواره شهدای مدافع حرم مازندران
کتاب «انقلابی» درباره زندگی‌نامه شهید احمدی حیدری در حاشیه ششمین یادواره شهدای حاجی‎محله نکا و 35 شهید مدافع حرم مازندران، رونمایی می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، براساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده، ششمین یادواره شهدای روستای حاجی‌محله نکا و گرامیداشت 35 شهید مدافع حرم مازندران به میزبانی این روستا در 20 آبان ماه مصادف با دهم صفر برگزار می شود و یکی از برنامه های جنبی یادواره نیز رونمایی از کتاب «انقلابی» در شرح حال شهید احمد حیدری از شهدای روستای حاجی‎محله نکا است.

روستای حاجی‌محله دارای 5 شهید است و پیش از این، چهار کتاب با عناوین «اولین شهید آبادی» درباره شهید جعفر نجفی‎نژاد، «یوسف» درباره شهید یوسف حمزه‎ای، «شهید دانش‎آموز» درباره شهید نوجوان علی‌اصغر رضایی و «عبدالفکه» درباره زندگی شهید عبدالمطلب صفرپور که از شهدای این روستا هستند، چاپ و منتشر شده است.

شهید احمد حیدری در سال 65 و در عملیات کربلای 4 در 32 سالگی شهید شد و تا سال 74 پیکرش مفقود بود، از او 4 فرزند پسر به یادگار مانده است.

دبیر ششمین یادواره شهدای حاجی‎محله نکا و گرامیداشت 35 شهید مدافع حرم مازندران با بیان اینکه معتقد هستیم كه اگر روحیه جهادی و ایثارگری مانند دوران جنگ حفظ و ترویج شود، آنگاه در تمامی بخش‌های كشور به آبادنی می رسیم و مشكلات كمتری را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: روحیه شهادت طلبی و ایثار بزرگترین درس برای جوامع امروزی است زیرا شهدا با از خود گذشتن و ایثار جان، از کشور پاسداری كردند تا ارزشها و امنیت باقی بماند.

مهدی حیدری افزود: شهدا نشان دادند كه لبیك‌گوی ندای ولایت فقیه هستند و تا حد دادن جان هم پای این پیمان باقی می ماند و مسلماً اگر امروز شهدا بودند؛ بیشتر از دیروز درد دین داشتند، زیرا هدف آنها مردن و از بین رفتن نبود، بلکه تلاش می‌كردند تا وظیفه خود را انجام دهند و برای انجام این وظیفه نیز جان دادند.

فرزند شهید حیدری با اشاره به برگزاری ششمین یادواره شهدای حاجی‎محله نکا و گرامیداشت 35 شهید مدافع حرم مازندران با بیان اینکه این یادواره مردمی و عمومی است، افزود: علت مزین شدن یادواره شهدای حاجی‎محله به نام شهدای مدافع حرم این بود که پس از حوادث خان‌طومان احساس تکلیف کردیم که اگر لیاقت حضور در سوریه را نداریم، تصمیم گرفتیم دین خود طور دیگری ادا کنیم و به یاد شهدا باشیم.

وی افزود: تکریم از خانواده های شهدای مدافع حرم بسیار کار ارزشمندی است و در این راستا به دیدار خانواده 35 شهید مدافع حرم از رامسر تا بهشهر می رویم که البته خانواده 31 شهید در مازندران سکونت دارند و بقیه در قم و تهران هستند که از آنها نیز برای شرکت در یادواره دعوت می‎کنیم.

حیدری بیان کرد: برای برگزاری بهتر یادواره، فعالیت‎ها در قالب کمیته‌های فرهنگی، مالی، امنیتی و انتظامی، پشتیبانی، استقبال، خدمات و اطلاع رسانی، تدارک دیده شده است.

دبیر ششمین یادواره شهدای حاجی‎محله نکا و گرامیداشت 35 شهید مدافع حرم مازندران یادآور شد: این یادواره از ساعت 18 روز 20 آبان ماه به میزبانی روستای حاجی محله نکا برگزار میشود و سخنران این مراسم نیز حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس است./ ایسنا 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.