.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دانشگاه های مازندران نیازمند تغییر نگرش هستند
استاندارمازندران با بیان اینکه دانشگاه‌های استان در بسیاری از حوزه‌ها نیاز به تغییر نگرش دارند، افزود: روسای دانشگاه باید در جریان آخرین تحولات در بخش‌های مختلف قرار گیرند.

به گزارش شمال نیوز، ربیع فلاح صبح دوشنبه در نشست با روسای دانشگاه های استان با اشاره به مسئله اشتغال خصوصاً اشتغال دانش آموختگان به عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات استان، یاد آور شد: ict یک حوزه جدید در فضای کسب و کار است که با توجه به وجود زیر ساخت‌های فناوری در مازندران خیلی می‌تواند گسترش یابد و دانشگاه‌ها در این حوزه می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند.

استاندار مازندران در نشست با روسای دانشگاه‌های استان، با اشاره به این که دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها باید با تعامل، همفکری و پیگیری‌های مشترک، مشکلات پیش رو را بردارند و همکاری این دو بخش یک ضرورت در مسیر توسعه و شکوفایی مازندران به شمار می‌آید، یاد آور شد: گر چه فعالیت مراکز متعدد دانشگاهی در استان یک ظرفیت و توانمندی بالقوه و مؤثر به شمار می‌آید، لیکن توسعه آموزش عالی در مازندران چندان سازمان یافته نبوده است.

 نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که برخی موضوعات مرتبط با دانشگاه‌ها در سطح ملی تصمیم گیری می‌شود، تصریح کرد: برای دانشگاه‌ها و دانشگاهیان احترام و جایگاه ویژه ای قائلیم و همه عزم و اهتمام خود را برای حل و رفع مشکلات احتمالی پیش روی دانشگاه‌ها در حوزه دستگاه‌های اجرایی به کار می‌بندیم.

استاندار با اشاره به مساله اشتغال خصوصاً اشتغال دانش آموختگان به عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات استان، یاد آور شد: ict یک حوزه جدید در فضای کسب و کار است که با توجه به وجود زیر ساخت‌های فناوری در مازندران خیلی می‌تواند گسترش یابد و دانشگاه‌ها در این حوزه می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند.

ربیع فلاح با اعلام این که در دولت تدبیر و امید بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه فناوری اطلاعات در مازندران از سوی بخش دولتی و خصوصی سرمایه گذاری شده است، خاطر نشان ساخت: باید زمینه نقش آفرینی دانشگاه‌ها را در حوزه‌های اشتغال و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم نمود که بنیاد نخبگان استان این مأموریت را دنبال می‌نماید.

 وی با اشاره به این که با ۱۸ شرکت بزرگ فناوری اطلاعات کشور، تفاهم نامه همکاری امضا نموده‌ایم که طی اجرای آن بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت خواهد گرفت و ۴ هزار اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: ادبیات کار در حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ها باید تغییر یابد.

نماینده عالی دولت در مازندران، با تاکید بر این که گفتمان کار و تولید ثروت در حوزه فناوری اطلاعات باید در دانشگاه‌ها عملیاتی شود و رویکرد دانشگاه به این حوزه تغییر یابد، تصریح کرد: با توجه به آمار بالای فارغ التحصیلان این رشته در مازندران، حوزه ict می‌تواند به کانون کار و فعالیت اقتصادی تبدیل شود.

فلاح با اشاره به این که اهمیت حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، کمتر از دیگر حوزه‌ها نیست، ابراز نمود: همراهی و تعامل دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز نتایج موثری به همراه خواهد داشت و باید از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات صاحب نظران این بخش بیشتر بهره برد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.4 seconds.