.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغییر در کابینه؛ آغاز شطرنج سیاسی روحانی
این تصمیم روحانی نه تنها برای هفت ماه اخیر بلکه برای چهار سال دوم است. به نظر می‌رسد حسن روحانی به معرفی این سه نفر از همین امروز تکلیف سه وزیر کابینه آینده خود را مشخص کرده است.

به گزارش شمال نیوز، هفت ماه تا پایان دولت یازدهم باقی است. حسن روحانی در این هفت ماه تصمیم گرفت در کابینه خود تغییر ایجاد کند. تغییراتی که بیشتر با محوریت مسائل اجتماعی و فرهنگی اتفاق افتاد. سه وزیر آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش از سمت خود استعفا دادند تا روحانی وزرای پیشنهادی جدیدی را به مجلس معرفی کند.

سه وزیر پیشنهادی روحانی به پارلمان هر سه پیش از این یعنی در آغاز دولت یازدهم به عنوان وزیر به مجلس نهم معرفی شده بودند. صالحی امیری و سلطانی فر برای وزارت ورزش و همچنین دانش آشتیانی به عنوان وزیر علوم پیشنهاد شده بودند. آشتیانی بعد از استیضاح فرجی دانا به مجلس معرفی شد و نتوانست رای اعتماد نمایندگان را به خود جلب کند.

این تصمیم روحانی نشان می‌دهد او برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و تشکیل دولت دوازدهم به یاران قدیمی و همفکر احتیاج دارد. او با این کار کابینه تدبیر وامید را پیش از پیش یکدست می‌کند.

به جز علی جنتی که جز نیروهای اصلی حسن روحانی برای دولت یازدهم بود. گودرزی و فانی گزینه‌های سوم و دوم روحانی برای وزرات‌خانه‌های ورزش و آموزش و پرورش بود. حالا روحانی با این تغییرات می‌خواهد کابینه‌ای که در خرداد 92 کامل نشد را کامل کند.

این تصمیم روحانی نه تنها برای هفت ماه اخیر بلکه برای چهار سال دوم است. به نظر می‌رسد حسن روحانی به معرفی این سه نفر از همین امروز تکلیف سه وزیر کابینه آینده خود را مشخص کرده است.

حضور صالحی امیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سلطانی فر در وزارت وزرش نشان می‌دهد رییس جمهور به شدت به دنبال این است که در چهار سال آینده در صورت پیروزی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد. این دو می‌توانند در صورت کسب رای اعتماد از مجلس دهم، برنامه‌های دولت در حوزه‌های اجتماعی را پیاده کنند.

از سوی دیگر مجلس دهم برخلاف مجلس نهم تقریبا همسو با دولت یازدهم است و حسن روحانی امید دارد که نمایندگان پارلمان دهم برخلاف نمایندگان سابق مجلس به این سه وزیر رای اعتماد بدهند. رای اعتماد به سه وزیری که در مجلس قبل نتوانستند رای اعتماد بیاورند به خوبی بیانگر تغییر در قوه مقننه است.

باید دید تغییرات حسن روحانی در کابیته چه تاثیراتی در رفتار دولت در زمینه اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت و آیا منتقدان رییس جمهور در این زمینه، تبدیل به موافقان دولت می‌شوند یا خیر؟

در پایان باید گفت که به نظر می‌رسد با این تغییرات حسن روحانی خود را برای تکیه زدن دوباره به کرسی ریاست قوه مجریه آماده می‌کند. او شطرنج سیاسی خود را برای مقابله با مخالفان آغاز کرده است./ نامه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.