.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس کل دادگستری مازندران:
جایگاه کارشناسان رسمی دادگستری در مازندران ارتقا یافت
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به ارتقا جایگاه کارشناسان رسمی دادگستری، گفت: کارشناسان دادگستری از پیش داوری در پرونده ها خودداری کنند.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد امروز در همایش بزرگداشت روز کارشناس در جمع کارشناسان رسمی دادگستری مازندران در مجتمع میزبان بابلسر، اظهار داشت: کارشناسان در جایگاه بالایی قرار دارند و با توجه به جایگاه علمی یک شاهد علمی محسوب می‌شوند.

وی افزود: امور کارشناسی را می‌توان در دو بخش اخلاق حرفه ای و کارشناسی دینی تعبیر کرد که در بخش کارشناسی دینی اگر انسان مالکیت مشاعی را بپذیرد بسیاری از مشکلات آنان برطرف می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه تقوا، رازداری، امانتداری، آراستگی ظاهری از جمله ویژه گی‌های یک کارشناس رسمی دادگستری محسوب می‌شود، گفت: یکی از کارهایی که در امر کارشناسی مهم است رعایت اخلاق حرفه ای بوده که عدم توجه به این مسئله از سوی یک یا چند نفر سبب خدشه دار شدن حیثیت تمام کارشناسان می شود.

تقوی فرد ادامه داد: پیش داوری و برقراری ارتباط ناسالم در شان کارشناسان دادگستری نبوده و کارشناسان بابد بر اساس اسناد، مدارک و دلایل لازم نظر خود را اعلام و از برقراری هرگونه ارتباط با اصحاب پرونده پرهیز کنند.

وی با تاکید بر حضور به موقع کارشناسان در جلسات دادگاه گفت: کارشناسان باید به موقع در جلسات دادگاه حضور پیدا کنند و چنانچه نیاز به زمان بیشتری برای بررسی دارند از قبل اعلام کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه از افراط و تفریط در بیان کارشناسی خودداری شود، افزود: کارشناسان باید به مثابه شاهدان علمی بوده و از معرض تهمت بپرهیزند.

تقوی فرد با تاکید بر انسجام و هماهنگی بیشتر میان هیئت‌های کارشناسی گفت: برخی از هیئت‌های کارشناسی هماهنگی لازم را با یکدیگر ندارند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به موضوع توزیع عادلانه کارشناسی گفت: کارشناسان رسمی دادگستری برای برخورداری یکسان از پرونده‌های کارشناسی باید در سامانه سناد ثبت نام تا پرونده‌ها به صورت الکترونیکی برای آنان ارجاع شود.

تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.581 seconds.