.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغییرات احتمالی در وزارت ورزش بعد از حضور سلطانی‌فر
با معرفی مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش، در صورت کسب رأی اعتماد احتمالا تغییراتی در این وزارتخانه به وجود خواهد آمد.

مشرق: بعد از استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش، مسعود سلطانی‌فر امروز (یکشنبه) برای دومین بار به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد.

در صورتی که سلطانی‌فر بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان معرفی شود، احتمال تغییرات در وزارت ورزش و در بخش معاونان زیاد است.

غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش بعد از روی کار آمدن محمود گودرزی در تاریخ 7 بهمن 1392 برای این بخش معرفی شد و حالا در صورت روی کار آمدن سلطانی‌فر یکی از معاونت‌هایی که احتمالا دستخوش تغییر می‌شود، همگانی است و شعبانی‌بهار جای خود را به یک فرد تازه‌نفس البته باکفایت‌تر خواهد داد. شعبانی‌بهار یکی از مدیران خنثی وزارت محسوب می شود که به عملکرد او انتقادات جدی وارد است و تنها کار مفیدی که در دوره حضورش در معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان انجام داده، مصاحبه با اصرار قید پسوند «دکتر» و البته سفرهای ریز و درشت بوده که او را در ردیف مارکوپولوهای وزارت ورزش و جوانان قرار داده است.

معاونت فرهنگی نیز در این وزارتخانه توسط احمدی اداره می‌شود. عبدالحمید احمدی به عنوان رفیق شفیق و نزدیک گودرزی یکی از معدود نفراتی بود که همراه با او به وزارت ورزش و جوانان آمد و در همین تاریخ از گودرزی حکم خود را دریافت کرد. احمدی نیز در حوزه فرهنگی با وجود برخورداری از بودجه قابل توجه تقریبا هیچ اقدام خاصی انجام نداده است.

از سوی دیگر وضعیت نه چندان قابل قبول در حوزه فرهنگی ورزش از فضای غیراخلاقی حاکم بر استادیوم ها گرفته تا کج‌روی برخی از مدیران و ورزشکاران نیز سبب شده تا معاونت فرهنگی یکی از نقاط ضعف پررنگ وزارت ورزش و جوانان دوره گودرزی باشد.

(البته اسنادی در مورد همسو کردن برخی رسانه‌های خاص و تامین بودجه برای آنها موجود است)

مناف هاشمی معاونت امور مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان نیز یکی از مدیرانی است که از وزارت ورزش خواهد رفت با این تفاوت که او به دلیل نزدیکی با صالحی امیری وزیر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد به این وزارتخانه کوچ خواهد کرد تا دوباره در کنار رفیق قدیمی‌اش کار کند.

علاوه بر تغییراتی که در معاونت‌ها وجود خواهد داشت، شایعاتی در خصوص تغییر در حوزه مدیرکلی وزارت ورزش و همین طور اعضای هیات رئیسه سرخابی‌ها وجود دارد.

در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به عنوان پیشانی ورزشی وزارت ورزش و جوانان قطعا مدیران قبلی که مورد وثوق گودرزی بودند والبته عملکرد مشعشع و قابل انتقادی را ارائه کردند، تغییر خواهند کرد. جهانیان مرد مورد وثوق گودرزی در هیات مدیره استقلال و طاهری دوست نزدیک گودرزی و سرپرست باشگاه پرسپولیس بیشترین نفراتی هستند که در تیررس جابجایی قرار خواهند داشت.

شاید مهم‌ترین معاونتی که با حضور سلطانی‌فر دستخوش تغییرات خواهد شد، معاونت کلیدی ورزش حرفه‌ای قهرمانی باشد. البته نصرالله سجادی از افراد مورد تایید دولت است و در در دستگاه تصمیم‌ساز دولت طرفداران جدی دارد تا آنجا که بعد از عدم رای اعتماد مجلس به وی به عنوان سومین وزیر پیشنهادی دولت، کلیدی‌ترین معاونت وزارت ورزش و جوانان را در اختیار گرفت و در اغلب امور و تصمیمات مهم وزارت ورزش در دوره گودرزی نقش کلیدی ایفا کرد تا جایی که در برخی از موارد نقش او حتی از گودرزی نیز پررنگ‌تر بود. با این وجود چالش‌های فراوان میان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در دوره اخیر سبب شده تا دولت به طور جد در اندیشه تغییرات در دیگر نهاد کلیدی و تصمیم‌ساز ورزش باشد و سجادی را به عنوان جدی‌ترین گزینه ریاست کمیته ملی المپیک مطرح است تا با توجه به اقتدار و البته مقبولیت وی دیگر شاهد اختلافات و چالش‌های اخیر نباشیم.

نکته جالب اینکه مسعود سلطانی‌فر گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت ورزش و جوانان در جلسه‌ای که اخیرا با برخی از مشاوران و نزدیکان خود داشته، به طور جدی به این نکته اشاره کرده که در باید برای کمیته ملی المپیک تدبیر ویژه‌ای داشت و یک مدیر مقتدر و البته نزدیک به دولت و همسو با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان کار را در دست بگیرد تا مشکلات دوره گودرزی را شاهد نباشیم. جلسه شبانه‌ای که سجادی را بیش از پیش نزدیک به ریاست کمیته ملی المپیک نشان می دهد.

در نهایت باید منتظر بود و دید تغییرات وزارت ورزش و جوانان تا چه اندازه خواهد بود و چه نفراتی به عنوان معاونان و مدیران جدید وزارت ورزش و جوانان منصوب خواهند شد. آنچه مشخص است اینکه سلطانی‌فر برنامه‌های گسترده و مفصلی برای اصلاح امور وزارت ورزش و جوانان دارد و برای آن قطعا تغییرات مهمی خواهد داشت.
منبع: فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.