.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال افت فشار گاز مازندران در زمستان جدی است
رئیس اداره گاز بهشهر گفت: در شرایط افت فشار گاز احتمال قطع گاز برای واحدهای مسکونی، بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار کم است و در بدترین شرایط آخرین مورد برای قطع گاز واحدهای مسکونی هستند.

به گزارش شمال نیوز، رجبعلی خاکسار در جلسه ستاد مدیریت بحران بهشهر در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: یکی از عوامل افت فشار گاز در سال های گذشته در استان مازندران، برقرار نبودن توازن میان تولید و مصرف است به طوری که پالایشگاه استخراج گاز روزانه 560 میلیون متر مکعب را تولید می کرده در حالی که در چند سال اخیر در فصل زمستان و در زمان پیک مصرف 650 میلیون متر مکعب مصرف شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل افت فشار گاز در استان مازندران، قرار داشتن در انتهای خطوط شبکه سراسری گاز کشور است، افزود: نیمی از مصارف گاز شرق مازندران از شهر سرخس تامین می شود و بخشی دیگر حدود 10 تا 20 میلیون متر مکعب در روز از ترکمنستان واردات گاز صورت می گیرد و بخش عمده مصرف گاز غرب مازندران از منطقه جنوب کشور تامین می شود.

خاکسار خاطرنشان کرد: در بحران سال 1386 عاملی که موجب قطع ناگهانی گاز در استان مازندران شد به دلیل اختلاف قیمت بود که ترکمنستان با بهانه طرح افزایش قیمت، گاز را به مدت 45 روز قطع کرد و زمستان سال جاری نیز این موضوع جدی است زیرا از سوی مسئولان شرکت گاز تاکید کردند احتمال زیادی وجود دارد که قطعی گاز از سوی ترکمنستان صورت بگیرد و به همین دلیل باید از هم اکنون تدابیری بیندیشیم.

رئیس اداره گاز بهشهر گفت: در نیمه آبان قرار است که مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در استان مازندران حضور پیدا کند و به صورت واقعی واردات گاز را برای مدتی قطع می کنند تا ببینند چه مشکلاتی به وجود می آید به همین دلیل احتمال قطع گاز واحدهای صنعتی و تجاری وجود دارد و فقط گاز واحدهای مسکونی باید پایدار بماند مگر اینکه در ورود خطوط گاز، فشار به حداقل برسد.

خاکسار اظهار کرد: از هزار و 502 واحد صنعتی، تجاری، تولیدی، دستگاه های دولتی و خصوصی در شهرستان بهشهر کمتر از 50 درصد دوگانه سوز هستند و این موضوع بسیار نگران کننده است و در حالی که در ماه مهر و آبان بهترین فرصت برای دریافت سوخت دوم است هنوز بسیاری از واحدها اقدام نکردند و قطعا در زمان قطع گاز، شرکت نفت نمی تواند جوابگوی درخواست های همه واحدها باشد.

وی خاطرنشان کرد: احتمال قطع گاز برای واحدهای مسکونی، بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار کم است و در بدترین شرایط آخرین مورد برای قطع گاز واحدهای مسکونی هستند.

رئیس اداره گاز بهشهر گفت: شرکت گاز بهشهر نیروها و تجهیزات خود را ساماندهی کرده است و پرسنل اداره گاز آمادگی صددرصد دارند تا در شرایط بحرانی به صورت شبانه روزی خدمت رسانی کنند و مکاتبات لازم را با ادارات، واحدهای صنایع و تولیدی انجام دادیم و گوشزد کردیم که از هم اکنون در پی تهیه سوخت دوم باشند تا در زمستان با مشکل مواجه نشوند.

خاکسار عنوان کرد: پیشنهاد می کنم کمیته ای در شهرستان بهشهر تشکیل شود که شامل نمایندگان شرکت گاز، فرمانداری، صنعت و معدن، بخشداری و جهاد کشاورزی باشد و در این کمیته نمایندگان از مراکز تابعه خود سرکشی های ادواری داشته باشند و واحدهایی که دوگانه سوز نیستند به ستاد بحران شهرستان گزارش شود تا از هر گونه مشکلی پیشگیری شود.

وی افزود: متناسب با میزان افت فشار، گاز واحدهای پرمصرف مانند واحدهای صنعتی به ترتیب با توجه به بالاترین مصرف قطع می شود و به همین دلیل واحدهای صنعتی باید حداقل به میزان مصرف دو هفته سوخت دوم ذخیره داشته باشند.

رئیس اداره گاز بهشهر گفت: حدود 50 درصد نانوایی های شهرستان بهشهر دوگانه سوز هستند و اکثر واحدهای آموزشی و به ویژه مدارس شهرستان دوگانه سوز نیستند و باید از اکنون برای تجهیز سیستم گرمایشی اقدام کند./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.722 seconds.