.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری طرح سراسری آموزش مهارت زندگی به 10 هزار زوج مازندراني
مدیر كل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از برگزاری طرح سراسری آموزش به 10 هزار زوج مازندرانی از ابتدای آذرماه خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، با اشاره به اینكه طلاق به عنوان یكی از مهم ترین آسیب های اجتماعی با جدیت در سال 95 به آن پرداخته شده است، اظهار كرد: در مازندران موضوع تحكیم بنیان خانواده در سر فصل اصلی كاری قرار گرفت.

وی افزود: از آنجایی كه اداره كل امور بانوان یكی از اعضای كارگروه های طرح تدوین برنامه ششم بوده است با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به اولویت های استان مازندران، سلامت زنان و تحكیم بنیان خانواده به عنوان دو سر فصل اصلی در تدوین برنامه ششم قرار گرفت.

مدیر كل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح كرد: اقدامات متعددی از ابتدای دولت تدبیر و امید و در راستای تحكیم بنیان خانواده و سلامت زنان در استان مازندران انجام شد.

جمشیدی با بیان اینكه طلاق یك موضوع فرهنگی و یك آسیب چند عامله است، خاطر نشان كرد: علت های مختلفی در جاری شدن طلاق تاثیر گذار است كه باید عوامل اصلی ریشه یابی و برای ریشه كن كردن آن تلاش شود تا كاهش یابد.

وی عوامل فرهنگی، نداشتن مهارت های اولیه زندگی مشترك و در راس آن اعتیاد و بیكاری را در استان مازندران از جمله مهم ترین علل طلاق عنوان كرد و گفت: هر حركتی كه در حال حاضر برای كاهش طلاق صورت گیرد تاثیر آن در سال های آتی دیده می شود و این گونه نیست كه بتوان به صورت اورژانسی یك كاری را انجام داد كه بلافاصله نتیجه گرفت.

مدیر كل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اضافه كرد: تحكیم خانواده برای جلوگیری و كاهش طلاق های رسمی و چه طلاق های عاطفی بسیار مهم است و باید گفت طلاق های عاطفی زمینه ساز طلاق های رسمی می شود و آسیب های بیشتری را در پی دارد.

جمشیدی به برگزاری كارگاه های آموزشی متعدد جهت تحكیم بنیان خانواده اشاره كرد و افزود: در استان مازندران برای كاهش طلاق و تحكیم بنیان خانواده  طی دو سال گذشته تنها در سال های 93 و 94 برای تعداد 270 هزار زوج آموزش های مختلف داده شد.

وی اظهار كرد: در قالب كارگاه های آموزشی و جشنواره زوج های خوشبخت در سراسر استان چه در روستا و چه در شهر آسیب شناسی  اطلاعات صورت گرفت و بر اساس آن بررسی های لازم صورت گرفت و یا در حال بررسی است تا  منجر به نتایج آتی كه ماندگاری داشته باشد شود.

این مسئول با بیان اینكه 46 درصد طلاق ها در استان مازندران در 5 سال نخست زندگی روی می دهد، تصریح كرد: طرح سراسری آموزش به 10 هزار زوج مازندرانی كه 5 سال از عمر ازدواج آنها می گذرد  از ابتدای آذرماه به مدت دو ماه در استان كلید می خورد.

جمشیدی با بیان اینكه این طرح ایده و ابتكار اداره كل امور بانوان مازندران است، افزود: سهم غرب استان مازندران با توجه به گردشگر پذیر بودن و میزان آسیب بیشتر،  4600 زوج است كه این طرح با كمك تیم های زبده اساتید ملی، استانی و شهرستانی انجام می شود./ایسنا

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.