.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سلطانی فر، صالحی امیری و نجفی ؛
گزینه‌هایی که از مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند، در مجلس دهم وزیر می‌شوند؟
آن‌گونه که نجفی خبر داده، رییس جمهور در نظر دارند روز یکشنبه فرد مورد نظر را برای این وزارت خانه ها به مجلس معرفی کند و با بیان قطعی بودن معرفی صالحی امیری و سلطانی فر، تاکید کرد که معرفی خودش قطعی نیست و ممکن است این مسئولیت را ...

همزمان با فراخوان مردمی مشاور فرهنگی رئیس جمهور برای انتخاب گزینه‌های سه وزیر تازه دولت یازدهم، محمد علی نجفی دیگر مشاور رییس جمهور از انتخاب سه وزیر آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده است؛ گزینه‌هایی که از مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند اما در مجلس دهم قرار است بر کرسی وزارت بنشینند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک، هنوز یک شبانه روز از فراخوان حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی در فضای مجازی نگذشته و همچنان برخی به معرفی گزینه‌هایشان به آشنا به عنوان کاندیدای وزارت در دولت تدبیروامید مشغولند که محمد علی نجفی دیگر مشاور رییس جمهور از معرفی خودش به عنوان وزیر آموزش و پرورش، رضا صالحی امیری به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان خبر داد.

آن‌گونه که نجفی خبر داده، رییس جمهور در نظر دارند روز یکشنبه فرد مورد نظر را برای این وزارت خانه ها به مجلس معرفی کند و با بیان قطعی بودن معرفی رضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر، تاکید کرد که معرفی خودش قطعی نیست و ممکن است این مسئولیت را قبول نکند که در آن صورت، احتمالاً فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش برای اخذ رای اعتماد به همراه دو چهره دیگر به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد.

نکته قابل تامل اینکه سه گزینه اصلی روحانی برای سه وزارتخانه و گزینه چهارم برای وزارت آموزش و پرورش در دولت روحانی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف معرفی شده‌اند اما هیچ‌کدام از این چهار چهره نتوانستند از مجلس نهم رای اعتماد بگیرند. محمدعلی نجفی گزینه روحانی برای وزارت آموزش و پرورش بود که با یک رای نتوانست به این منصب برسد. فخرالدین احمدی دانش آشتیانی نیز برای وزارت علوم و تحقیقات معرفی شد و رای اعتماد نیاورد. همچنین رضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر دو گزینه وزارت ورزش و جوانان بودند که مجلس هشتم به ایشان رای اعتماد نداد.

گزینه‌هایی که از مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند، در مجلس دهم وزیر می‌شوند


اکنون باید تا روز یکشنبه صبر کرد و دید این سه چهره نزدیک به رئیس جمهور برای در اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند و دو تن از آنها برای همان مناصبی که در مجالس پیشین رای اعتماد نگرفته‌اند، در مجلس دهم رای اعتماد دریافت خواهند کرد؟ این اخذ رای اعتماد به نوعی نمود تقویت قدرت طرفداران دولت در مجلس خواهد بود.

محمدعلی نجفی پس از عدم رای آوردن برای وزارت آمورش و پرورش، 26 مرداد 1392 به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد اما دهم بهمن همان سال از این مسئولیت به بهانه کسالت کناره‌گیری کرد؛ کسالتی که ظاهراً با گذشت حدود سه سال به کلی برطرف شده است. نجفی حال حاضر مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور ایران، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران است.

سید رضا صالحی امیری سیاست‌مدار و فعال علمی و فرهنگی ایرانی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است. او در آغاز کار دولت حسن روحانی، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. صالحی‌امیری از حلقه و نزدیکان حسین روحانی در ایام ریاست بر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص بوده و بعد از انتخابات نیز، از همراهان رییس جمهور بوده است. صالحی امیری پس از عدم راهیابی به جمع وزرا، در ابتدای اسفند 1392 به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانهٔ ملی ایران منصوب شد.

مسعود سلطانی‌فر، سیاست‌مدار اصلاح طلب، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عضو سابق فراکسیون اصلاح طلبان چهارمین دورهشورای اسلامی شهر تهران و از اعضای حزب اعتماد ملی است. او معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، قائم‌مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال (در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

او عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با حسن روحانی را داراست و به عنوان مسئول کمیته ورزش روحانی فعالیت کرده است. سلطانی‌فر به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود که پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا کرد.

او در دوره‌ای که تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ راه یافت و هنگامی که دولت اصلاحات تازه روی کار آمده بود، قائم‌مقام مصطفی هاشمی طبا شد. سلطانی‌فر که عضو شورای شهر تهران بود، پس از آنکه نتوانست وزیر ورزش و جوانان شود و بعد از کناره گیری محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از دهم بهمن 1392 جایگزین نجفی شد و از عضویت در شورای شهر تهرات کناره گیری کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.253 seconds.