.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم توجه به عزاداری سنتی ماه محرم
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر لزوم توجه به عزاداری سنتی در ماه محرم و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام ناصر شکریان پیش از ظهر شنبه در همایش طلایه داران امربه معروف پلیس و همیاران محرم مازندران،  ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و لذا  این همایش با همکاری نیروی انتظامی استان و سازمان تبلیغات اسلامی  با حضور طلایه داران امر به معروف ، پلیس و همیاران محرم استان برگزار شده است.

وی فرا رسیدن ماه محرم را مورد اشاره قرار داد و گفت: امام حسین(ع) در چند موقعیت لباس رسول اکرم را می پوشد،  در روز عاشورا و اولین بار هم  هنگام خروج از مدینه به سمت مکه که در این هنگام وصیت نامه ای  هم نوشتند و در عین حال  این وصیت نامه  سرمشقی برای همه نسل ها است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد:  امام حسین(ع) در وصیت نامه مذکور، چهار ماموریت  خود را مورد اشاره قرار دادند  و فرمودند«حسین بن علی نه اهل ظلم به کسی است و نه اهل فساد است. حسین بن علی اینگونه نیست که زمانش را به بطالت بگذراند».

حجت الاسلام شکریان ادامه داد:  نکته ای دیگر که  حضرت فرمودند اینکه برای اصلاح و احیاء دین جدش از  مدینه  خارج می شود و به  اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردند.

وی با بیان اینکه  اصل محرم و علت واقعه عاشورا اقامه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج این فریضه الهی  بوده  است. افزود:  عاشورا ، محرم و برگزاری مراسم عزاداری بزرگترین معروفی است که از امام حسین(ع) به ما رسیده است، هر چند در گذر زمان  برخی از حکومت ها مانع از برگزاری عزاداری خودجوش و مردمی می شدند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران بر لزوم توجه به  عزاداری سنتی گذشته و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد و گفت: مبارزه با ظلم و استکبار ، عفو و گذشت، نماز وکمک به مستمندان از  اهداف محرم و معروف هایی است که از امام حسین(ع) به ما رسیده و باید در ترویج این معروف ها در جامعه تلاش کنیم.

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه چادر از حضرت زهرا (ٌص) و حضرت زینب (ع) به  زنان ما به ارث رسیده است، افزود: لازم است زنان محجبه ما در بین جامعه حاضر شوند تا چادر به عنوان الگوی حجاب برتر در جامعه فراموش نشود.

وی تصریح کرد:  عزاداری حسینی  برخاسته از فطرت درونی مردم و به صورت خودجوش هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم برگزار می شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه ولایت فقیه بزرگترین معروف عصر ما است، گفت: توقع است همه در این ماه  با تذکر لسانی با حفظ کرامت انسانی به اقامه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.184 seconds.