.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پروفسورسمیعی:سکته‌مغزی قابل درمان است
رئیس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب گفت: با شناسایی بافت‌ها و سلول‌های مغزی مربوط به هر کدام از اعضا می‌توان مشکل ایجاد شده ناشی از سکته مغزی را برطرف کرد.

به گزارش شمال نیوز: رئیس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب گفت: با شناسایی بافت‌ها و سلول‌های مغزی مربوط به هر کدام از اعضا می‌توان مشکل ایجاد شده ناشی از سکته مغزی را برطرف کرد.

 پروفسور سمیعی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه گیلان با بیان اینکه کار جراحی میکروسکوپی را در سال‌های گذشته آغاز کردیم، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که اثرات خوبی داشت.

این نابغه مغز و اعصاب دنیا خود را فرزند اساتید دانشگاه دانست و گفت: مرکز علوم اعصاب آلمان را راه‌اندازی کردم و اقدام‌های پژوهشی بسیاری انجام شد و سعی می‌کنم تمام امکانات روز دنیا را در بخش مغز در گیلان ایجاد کنم.

وی با اشاره به سکته مغزی گفت: در سکته مغزی بسیاری از سلول‌ها از بین می‌روند و ما باید ببینیم چگونه با توانبخشی می‌توانیم سلول‌های اطراف مغز را دوباره زنده کنیم.

سمیعی به درمان تعدادی از بیماران مغزی اشاره کرد و ادامه داد: در 10سال اخیر بیماران متعددی در زمینه سکته مغزی درمان کردیم که موجب خوشحالی بنده شده است‌.

رئیس بیمارستان هانوفر آلمان افزود: با شناسایی بافت‌ها و سلول‌های مغزی مربوط به هر کدام از اعضا می‌توان مشکل ایجاد شده ناشی از سکته مغزی را برطرف کرد.

به گفته پروفسور سمیعی، با شناسایی ابعاد مختلف مغز می‌توان بیماری‌هایی از جمله سکته‌های مغزی، پارکینسون و... را درمان کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در گیلان کار گذاشتن الکترودها را انجام دهیم و بتوانیم به اندام حرکت دوباره ببخشیم و اگر روی مغز الکترود زیاد بگذاریم می‌توانیم به آن دستور دهیم تا کار را انجام دهد.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب با اشاره به اینکه انجام چنین اقدام‌هایی باید ر د گیلان انجام شود، خاطرنشان کرد: این اقدام‌ها برای آینده گیلان بسیار خوب است و همه کارها باید با عقل و شعور انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کارها باید به لحاظ انسانی قابل قبول باشد، خاطرنشان کرد: کسی که مغز ما را به‌وجود آورده میلیاردها سلول در مغز ما ایجاد کرده است.

پروفسور سمیعی یادآور شد: در زمانی که صدها میلیارد سلول در کنار هم کار می‌کنند بسیار متأسفم می‌شوم که چرا انسان‌ها نتوانسته‌اند با یکدیگر و در کنار هم کار کنند.

در حاشیه مراسم مذکور تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه گیلان با مرکز بین‌المللی علوم اعصاب هانوفر آلمان منعقد شد./صراط


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.