.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش 15 درصدی متوسط بارندگی شهریورماه در مازندران
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: متوسط بارندگی شهریورماه امسال استان حدود 15 درصد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافت.

به گزارش شمال نیوز:نوربخش داداشی اظهار کرد: بر اساس آمار ایستگاه‌‏های هواشناسی سینوپتیک مازندران هر چند در دهه نخست شهریورماه به‌دلیل تداوم استقرار الگوی تابستانه، هوای گرم و مرطوب را در استان تجربه کردیم، اما از دهه دوم با نفوذ متناوب سامانه بارشی و به‌دنبال آن نزولات جوی مناسب، متوسط بارندگی شهریورماه امسال استان حدود 15 درصد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافت.

وی بیان کرد: بارش در مقایسه با دوره بلندمدت، از 15 ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در ایستگاه‌‏های گلوگاه حدود 145، دشت‌ناز 121، رامسر 94، آمل 67، نوشهر 25 و ساری پنج درصد افزایش و در ایستگاه‌‏هایی مانند بلده حدود 90، بندر امیرآباد بهشهر 74، سیاه‌بیشه 59 ، آلاشت 48، پل‏سفید 35 ، بابلسر 32، بلده 25، قراخیل قائم‌شهر 16 و کیاسر هشت درصد کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه میزان بارش در تمامی ایستگاه‌‏های کوهستانی با کاهش قابل ملاحظه روبه‌رو بوده است، اضافه کرد: متوسط بارندگی شهریورماه امسال 71 میلی‌متر بوده که در مقایسه با شهریورماه سال گذشته حدود 18 درصد کاهش را نشان می‌‏دهد.

این مسؤول تصریح کرد: میانگین دمای هوای شهریور ماه 95 استان حدود 24.5 درجه سلسیوس بوده که در مقایسه با دوره بلندمدت حدود 1.7 درجه و نسبت به شهریور سال گذشته حدود 2.2 درجه سلسیوس افزایش داشت.

داداشی با بیان اینکه متوسط بارندگی فصل تابستان سال 95 مازندران حدود 140 میلی‏‌متر بوده است، افزود: در مقایسه با دوره بلندمدت حدود 19 درصد افزایش را نشان می‏‌دهد به‌طوری‌ که در همه ایستگا‏ه‌های هواشناسی سینوپتیک مناطق کوهستانی و همچنین ایستگاه قراخیل قائم‌شهر و بندر امیرآباد در مناطق ساحلی و جلگه‌‏ای استان، میزان بارش کاهش داشت.

وی ادامه داد: بیشترین افزایش از ایستگاه دشت‏‌ناز حدود 96، گلوگاه 93 و نوشهر 69 درصد و بیشترین کاهش از کجور حدود 61، بلده 58 و سیاه بیشه حدود 50 درصد بوده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه بارندگی 6 ماه نخست امسال در استان حدود 302 میلی‏‌متر بوده که در مقایسه با دوره بلندمدت حدود 35 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 32 درصد افزایش داشت، افزود: به‌ طوری‌ که در بیشتر ایستگا‏ه هواشناسی سینوپتیک استان، میزان بارش آنها نسبت به نرمال افزایش و بیشترین افزایش از ایستگاه گلوگاه حدود 96 ، دشت‌ناز 77، آمل 70، ساری 66 و نوشهر 57 درصد بوده و تنها در کجور و بلده به ترتیب حدود 10 و یک درصد کاهش بارش اتفاق افتاده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه سال زراعی از اول مهرماه هر سال شروع و در پایان شهریور سال بعد خاتمه می‌‏یابد، بیان کرد: سال زراعی پر فراز و نشیبی از لحاظ شرایط جوی و اتفاقات حدی رخ داد.

داداشی در پایان گفت: این سال، متوسط بارندگی حدود 792 میلی‌متر بود که در مقایسه با مدت مشابه دوره بلندمدت حدود 16 درصد و نسبت به مدت مشابه سال زراعی 94-93 حدود هشت درصد افزایش داشت و تنها در ایستگاه بلده، کیاسر، امیرآباد و کجور از بین 15 ایستگا‏ه‌‏های هواشناسی سینوپتیک، میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت کاهش و بیشترین افزایش هم از گلوگاه حدود 47 و رامسر 40 درصد و بیشترین کاهش از بلده حدود 16 درصد بوده است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.