.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرورش 37 راس گوزن زرد در مرکز نگه داری دشت ناز ساری
رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: اکنون 37 رأس گوزن زرد ایرانی در مرکز تکثیر این گونه جانوری در ساری نگهداری می شود.

به گزارش شمال نیوز:کورش ربیعی با اشاره به تکثیر در اسارت گوزن زرد ایرانی در منطقه 55 هکتاری دشت ناز ساری، گفت: گوزن زرد ایرانی یکی از گونه های در  خطر انقراض کشور بود و از سال 1342 چند راس از این گوزن ها زنده یاب و برای تکثیر به مناطق و پناهگاه دشت ناز ساری انتقال داده شد.

وی جلوگیری از انقراض و تکثیر گونه گوزن زرد ایرانی را از اهداف پرورش در اسارت دانست و افزود: برای خروج این گونه از لیست گونه‌های در معرض خطر باید علاوه بر تکثیر آن بتوانیم زیستگاه مناسبی برای آنها مهیا کنیم.

رئیس  اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران تصریح کرد: یکی از اهداف این اداره کل احیای زیستگاه های گذشته گوزن زرد ایرانی است و تا کنون نمونه‌هایی از این گوزن زرد به استان های خوزستان، فارس، یزد، ارومیه انتقال داده شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گوزن زرد ایرانی در زیستگاه کنترل شده و نیمه مصنوعی در حال تکثیر است و در 8 سال اخیر 63 رأس گوزن به استان های دیگر برای تکثیر داده شد، عنوان کرد: اکنون 37 رأس گوزن زرد ایرانی در مرکز تکثیر این گونه جانوری نگهداری می شود و پژوهش های خوبی درباره رفتارهای جنسی، تولید مثل، تغذیه این گونه انجام شده است.

ربیعی با بیان اینکه فاز اول جلوگیری از خطر انقراض این گوزن زرد ایرانی که مرحله تکثیر بود تا حدی انجام شد، تصریح کرد: اکنون باید فاز دوم آن که مهیا کردن زیستگاه طبیعی این گونه است فراهم شود تا بتوانیم شاهد رشد و تکثیر طبیعی این گونه حیوان در سطح کشور و مناطق مختلف آب و هوایی داشته باشیم.


منبع: ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.