.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خطر بروز بیماری های قلبی در مازندران رو به افزایش است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خطر بروز بیماری­های قلبی عروقی به عنوان عامل نخست مرگ در استان رو به افزایش است.

به گزارش شمال نیوز:محسن اعرابیافزود: استان مازندران چاق­ ترین استان در کشور است، این در حالیست که می­ دانیم مشکل چاقی باعث کلکسیونی از بیماری­های مزمن می شود که می­ توان به مهم­ترین آن­ها  یعنی بیماری های قلبی عروقی اشاره کرد.

وی ادامه داد: چاقی علاوه بر اینکه یک عامل خطر شناخته شده برای ابتلا به بیماری هایی مثل فشار خون بالا، دیابت، اختلال چربی خون و نهایتاً بیماری قلبی عروقی و بیماری های غیرواگیر مانند اقسامی از بدخیمی­ها، کبد چرب، اختلالات روحی روانی، مشکلات تنفسی و کاهش کیفیت زندگی نقش اساسی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: هم­ اکنون بسیاری از صاحب­نظران دنیا چاقی را یک بیماری مزمن می­ دانند که ماهیت پیشرونده و بدون علامت دارد، به همین علت اصطلاحاً به افزایش آن "اپیدمی خاموش" می­ گویند.

دکتر اعرابی اضافه کرد: درست است که در بسیاری از موارد دیابت و فشار خون بالا زمینه ارثی دارد ولی تحقیقات علمی نشان داده که حتی در این افراد می­ توان در بسیاری از اوقات با تغییر سبک زندگی از بروز بیماری پیشگیری کرد.

وی در ادامه افزود: تغییر سبک زندگی بدون تمرکز بر رفتار و مقدمات روانی و روحی آن مانند وجود آرامش و طمأنینه، درک فرد از ارزش و معنی­ دار بودن زندگی ممکن نیست و اصولاً در عصر جدید به منظور حفظ و رعایت بهداشت قلبی عروقی نمی­ توان صرفا به توصیه­ های ساده اکتفا کرد و عمل به این توصیه­ ها فارغ از مشغله­ ها، برنامه و هدف زندگی و مهارت­های پایه زندگی کردن امکان نخواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر مفهوم خودمراقبتی به عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی اشاره کرد و گفت: مفهوم بهداشت فردی از توجه به بیماری های مسری به بیماری های غیرواگیر معطوف شده است و در حال حاضر اگر کسی تحرک کافی نداشته باشد، بهداشت را رعایت نکرده؛ غذاهای آماده و سریع و یا غذاهای چرب و پرنمک استفاده کند، غیربهداشتی عمل کرده  بیشتر در معرض خطر است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.755 seconds.