.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس مرکز بین‎المللی علوم اعصاب در سفر به مازندران :
دلم برای مهاجران به آمریکا می‎سوزد
شمال نیوز : پروفسور سمیعی که به مازندران سفر کرده است با بیان اینکه مازندران احتیاج به یک مرکز علوم اعصاب دارد، گفت: البته زمین خدا در مازندران زیاد است ولی باید زمین پیشنهادی برای این پروژه را تا سه بار دیگر بررسی و نظر نهایی خود را ارائه کنم.....

رئیس مرکز بین‎المللی علوم اعصاب(INI) با بیان اینکه مازندران احتیاج به یک مرکز علوم اعصاب دارد، گفت: البته زمین خدا در مازندران زیاد است ولی باید زمین پیشنهادی برای این پروژه را تا سه بار دیگر بررسی و نظر نهایی خود را ارائه کنم.

به گزارش شمال نیوز ، پروفسور مجید سمیعی امشب در نشست خبری که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران و عضو مجلس خبرگان رهبری در استان برگزار شد، اظهار کرد: اینکه چند درصد از بودجه در کشورهای مختلف به علوم و تحقیقات اختصاص داده می‎شود، از اهمیت بالایی برخوردار است و از این منظر نمی‎توان مقایسه درستی درباره پیشرفت علمی ارائه داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره بیماران ضایعات نخاعی و اینکه چند درصد آنها با جراحی به نتیجه می‎رسند، تصریح کرد: در بیشتر مواقع تشخیص‎های درستی ارائه نمی‎شود و بیش از 50 درصد بیمارانی که به‎دلیل این بیماری مورد عمل جراحی قرار می‎گیرند، با نتایج منفی مواجه می‎شوند و تبدیل به ناراحتی‎های دیگری برای آنها می‎شود که شاید هفته‎ای بین پنج تا 6 بیمار از ملیت‎های مختلف داریم که با تشخیص نادرست مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

* مازندران نیاز به مرکز مغز و اعصاب دارد

رئیس مرکز بین‎المللی علوم اعصاب(INI) با بیان اینکه مازندران احتیاج به یک مرکز علوم اعصاب دارد و در این باره نیز تلاش‎های زیادی صورت گرفته است، افزود: شهردار ساری، استاندار مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نماینده ولی فقیه در استان نیز بر ساخت این پروژه تأکید داشته و گزینه‎هایی نیز برای زمین مورد نظر آن پیشنهاد شده است.

پروفسور سمیعی ادامه داد: البته زمین خدا در مازندران فراوان است اما باید زمین پیشنهادی را تا سه بار دیگر نیز مورد بررسی قرار دهم تا نه‎تنها به‌لحاظ ساختمان، بلکه از نظر موقعیت‎های مختلف در آینده نیز مفید باشد و آن‌موقع می‎توانم نظر قطعی را اعلام کنم.

* نتیجه مثبتی از سلول‏‌های بنیادین را در مغز و نخاع ندیدیم

وی درباره اینکه سلول‎های بنیادین در درمان بیماری‎های مغز و اعصاب تا چه اندازه موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: سلول‎های بنیادین در اعضای دیگر می‎تواند مهم باشد اما تا امروز حتی یک نتیجه مثبت و موفقیتی از این موضوع را در بخش مغز و اعصاب و نخاع، در جهان نداشتیم.

رئیس بیمارستان علوم اعصاب هانوفر آلمان بیان کرد: تفاهم‎نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مرکز بین‎المللی علوم اعصاب نیز که امروز به امضا رسیده است، فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات و ارتقای دانش در این زمینه است.

وی با تأکید بر اینکه در هر حوزه‎ای باید تخصص کافی داشت، گفت: سطح دانشگاه‎ها باید به اندازه‎ای بالا باشد که فارغ‎التحصیلان آن بتوانند در آینده تخصص کاربردی و بنیادی داشته باشند و لازمه آن، تحرک و سعی و تلاش همگانی است.

پروفسور سمیعی اظهار کرد: امروز در چشم‎های همه استقبال‎کنندگان عشق و علاقه را دیدم اما این علاقه به شخص من نبود، بلکه عشق به علم و دانش است و به این موضوع افتخار می‎کنم.

* «پریزدنت» افتخاری قاره آفریقا

رئیس مرکز بین‎المللی علوم اعصاب(INI) با اشاره به کمک‎های خود از سال 1997 میلادی تاکنون به مردم آفریقا، افزود: چهار هفته پیش بود که من را به‎اصرار به دومین کنگره مغز و اعصاب در شهر «کیپ‎تاون» آفریقا دعوت کردند که سالیان پیش، آن نقشه را برای آنها طراحی کرده بودم.

چهره برجسته علوم مغز و اعصاب جهان ادامه داد: در این مراسم، من را به‎عنوان «پریزدنت» افتخاری قاره آفریقا معرفی و مراسم بزرگی برگزار کردند و در آنجا سخنرانی آتشینی داشته و گفتم که اگر رؤسای آفریقا از دست‎اندرکاران این کنگره درس گرفته و با یکدیگر متفق می‎شدند، اکنون قاره آفریقا وضعیت بسیار خوبی در جهان داشت.

وی بیان کرد: برنامه دارم که در پنج تا 10 سال آینده، آفریقا را به جای خوبی در زمینه علوم مغز و اعصاب برسانم و این به‎دلیل علاقه من به کمک به کشورهای فقیر است.

پروفسور سمیعی در پایان گفت: برای تمام افرادی که به هر دلیلی به آمریکا مهاجرت کردند دلم می‎سوزد که در آنجا غریب زندگی می‎کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 مهر 1395
خدا به ایشان سلامتی و طول عمر عطا کند
محمودآبادی 5 مهر 1395
پروردگارا ، به جناب پرفسور عمر طولانی و با عزت عطافرما تابشریت از وجود ایشان بهرمند شود .. آمین
احمد فروزانفر 6 مهر 1395
با سلام
درود بر پرفسور ، انشا ا.. خداوند ایشان رادر هر کجای از این کره خاکی که برای خدمت به بشریت سفر می کند سلامت بدارد و قدومش به مازندران ، ساری مبارک باشد .حال که این فرصت پیش آمده ومرد شماره یک مغز واعصاب دنیا آنهم از شاگردان بوعی سینا یعنی ایران برزگ و از افتخارات خطه شمال ، به ساری سفر کرده ،جا دارد مسئولین استان وشهرستان ساری از وجود مبارک ایشان برای استفاده احسن برای ارائه خدمات بهداشتی بخصوص مغز واعصاب ببرند.
ج ف 7 مهر 1395
با سلام
خداوند به پرفسور سمیعی سلامتی دهد . و همچنین تقدی و تشکر از جناب اقای پرفسور سید ابراهیم کتابچی که بانی سفر اقای پرفسور سمیعی به استان مازندران شدند و همچنین زحمات بی دریغ و بی ریا که برای کلیه هم وطنان بخصوص همشهریان مازندرانی که می کشند .
خداوند سلامتی و طول عمر فراوان به ایشان عطا فرماید .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.358 seconds.