.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رفع خستگی و بیحالی در ساعات کار!
خواب آلودگی در محیط کار امری عمومی و شایع برای تمامی ساعات کاری است و به ویژه برای افرادی که در ساعات بعد از ظهر و شیفت های شبانه به کار می پردازند، حسی آزاردهنده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان اخیرا به منظور جلوگیری از خواب آلودگی در ساعات کاری دستورالعمل هایی را ارائه کرده اند که می تواند جایگزینی مناسب برای مصرف بیش از حد قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار یا انرژی زا باشد.

با نوشیدن آب شاداب شوید
اصغر رحمانی متخصص تغذیه با بیان اینکه نوشیدن آب از بروز برخی بیماری ها جلوگیری می کند، گفت: از جمله منابع مفید برای سلامت بدن، آب است که نوشیدن آن از بروز بیماری هایی همچون حملات قلبی، یبوست، کمردرد و سنگ کلیه جلوگیری می کند.
وی در ادامه اظهار داشت: با نوشیدن آب هنگام فعالیت انرژی بدنتان چند برابر می شود، زیرا این مایع حیات باعث انتقال اکسیژن به اعضای داخلی بدن می شود که در این حالت شما را از سستی و خواب آلودگی هنگام کار رها می سازد.این متخصص نغذیه با بیان اینکه مصرف چای در هنگام فعالیت باعث کمبود آهن در افراد می شود، ابراز داشت: در هنگام کار از نوشیدن چای خود داری کنید، زیرا باعث کاهش آهن بدنتان می شود که این امر کم شدن قدرت و توانایی بدن شما را به همراه دارد.

میان وعده را فراموش نکنید

رحمانی با بیان اینکه مصرف میان وعده سالم در سلامت افراد موثر است افزود: در هنگام فعالیت از میان وعده های سالم حاوی مواد مغذی و پروتئینی همچون میوه جات، خرما و گردو استفاده کنید.
وی بابیان اینکه مصرف نهار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است خاطر نشان کرد: هنگام کار از خوردن نهار بر روی میز خود داری کنید، زیرا استرس موجود درکار در هنگام صرف غذا موجب سریع خوردن غذا می شود که در اینصورت غذای شما به راحتی هضم نمیشود.
این متخصص تغذیه در ادامه بیان کرد: هنگامی که تند غذا می خورید به نواحی های همچون دستگاه گوارشی، کبد، ریه و معده آسیب وارد می کنید.
رحمانی درخصوص مصرف غذاهای خانگی گفت: مصرف این غذاها در محیط کار از بیماری هایی همچون کبد چرب و افزایش وزن جلوگیری می کند و حتی سر وقت غذا نخوردن باعث ایجاد سوء هاضمه در افراد می شود.

ورزش، خستگی را ضربه فنی می کند!
حیدر مرادی کارشناس تربیت بدنی با بیان اینکه انجام نرمش در هنگام فعالیت تاثیر بسزایی در سلامت افراد دارد اذعان داشت: در هنگام فعالیت به مدت زیاد، یک زمان کوتاهی را برای ایستادن و یا راه رفتن اختصاص دهید.
این کارشناس تربیت بدنی گفت: برای افزایش قدرت و توانایی بدن و تسریع جریان خون در مغز و قلبتان ،انجام نرمش های کششی توصیه می شود.

محیط کاری تان را خنک کنید

رضا علیزاده متخصص داخلی با بیان اینکه فعالیت در محیط خنک باعث افزایش عملکرد کارمندان می شود، اظهار داشت: اشتغال در مکان های گرم به دلیل افزایش حرارت بدن باعث احساس سستی شده و در نتیجه خواب آلودگی به وجود می آید.
این متخصص داخلی درباره نحوه خنک نگه داشتن محل کار گفت: برای خنک نگه داشتن محل کارتان از پنکه استفاده کنید و برای جلوگیری از ایجاد حرارت از لامپ های کم مصرف که انرژی و نور کمتری دارند می توان استفاده نمود.
علیزاده در پایان ابراز داشت: برای جلوگیری از ورود گرما به داخل و خروج سرمای داخل به بیرون از باز گذاشتن پنجره ها خود داری کنید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.949 seconds.