.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئول مركز ساماندهی كودكان خيابانی مازندران مطرح کرد:
لزوم توجه به كودكان، ضامن سلامت اجتماعي در نسل آينده
شمال نیوز : طالبعلی پورشریعه بیان کرد:خدمات اقامتی ، مددکاری اجتماعی، روان شناختی، بهداشتی و درمانی، حمایت‌های مالی، خدمات آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ..جزو برنامه‌های مرکز کودکان خیابانی است.....
لزوم توجه به كودكان، ضامن سلامت اجتماعي در نسل آينده

شمال نیوز : مسئول مرکزساماندهی کودکان خیابانی ساری با اشاره به اینکه کودکان خیابانی برای رفع مشکلات خود نیاز به توجه جامعه دارند، گفت : این کودکان آینده کشور را می سازند و با حمایت آنان به پيشرفت جامعه کمک می کنیم.
به گزارش شمال نیوز ، طالبعلی پورشریعه ، با بیان اینکه کودکان نیازمند در شهرهای بزرگ مجبور به زندگی و کار در خیابان هستند، گفت:فقراقتصادی، اختلاف شدید طبقاتی و نبودعدالت اجتماعی، نرخ بالای بیکاری، افزایش بی‌رویه جمعیت در محله‌های حاشیه‌نشین شهرها، اعتیاد،فوت والدین، فقدان آموزش، آگاهی و ..از عوامل مؤثر در به وجود آمدن کودکان خیابانی هستند.
این روان شناس بالینی با اشاره به اینکه کودکان خیابانی مشکلات فراوانی دارند و مورد سوءاستفاده قرارمی‌گیرند، افزود:کودکان خیابانی با واقعیت تلخی مانند دوری از خانواده ،فقر در حوزه بهداشت و آموزش، بیماری ، تأخیرهای رشدی، مشکلات روان شناختی و عدم پیشرفت تحصیلی مواجه هستند.
پورشریعه با بیان اینکه کودکان خیابانی در 4 گروه تقسیم بندی می‌شوند، اضافه کرد:کودکانی که با نگرانی بی سرپناهی در خیابان، کانون‌ها و ساختمان‌های متروزندگی می کنند یا به دلیل سوء استفاده قرارگرفتن از سوی خانواده بیشتر روزها و شب‌ها در خیابان هستند .
وی با اشاره به اینکه مرکز ساماندهی کودکان خیابانی شهرستان ساری تنها مرکز درسطح استان است، اضافه کرد: کودکان خیابانی از طریق نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی و مردم با حکم قضایی از دادستانی به مرکز آورده می‌شوند.
پورشریعه با بیان اینکه معمولا کودکان از 21 روز تا یک سال با تشخیص تیم تخصصی در مرکز نگه‌داری می‌شوند، گفت:به همن دلیل تعداد کودکان به صورت متغیر است و نمی‌توانیم آمار ثابتی ارائه کنیم.
مسئول مرکز کودکان خیابانی شهرستان ساری افزود:کودکان تحت سرپرستی مرکز از سوی تیم تخصصی ،شامل روانشناس، مددكار، پزشك، پرستار ، مشاورحقوقي، مربي و مسئول مركزحمایت می‌شوند.
این مددکارهدف اصلی از راه‌اندازی مرکز کودکان خیابانی را کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی در خیابان عنوان کرد و گفت:حمایت از کودکان خیابانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد برکودکان خیابانی و ارتقاء کیفیت زندگی آنان و سالم سازی محیط زندگی در شهرهااز اهداف فرعی این مرکز است.
پورشریعه بیان کرد:خدمات اقامتی ، مددکاری اجتماعی، روان شناختی، بهداشتی و درمانی، حمایت‌های مالی، خدمات آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ..جزو برنامه‌های مرکز کودکان خیابانی است.
این روان شناس بالینی با اشاره به اینکه مدیریت و پرسنل مرکز کودکان خیابانی حتما باید مددکار یا رشته‌های مرتبط با آن باشند، افزود:با همکاری اداره کل بهزیستی استان اخیرأ مرکز کودکان خیابانی به بخش خصوصی سپرده شد که کلینیک مددکاری اجتماعی باران مجری طرح نگه‌داری از کودکان خیابانی درمازندران شد.
وی در پایان با تشکر از دكتر آرام، مدير كل اداره بهزيستي مازندران و خانم دكتر پورفاطمي که حمایت بسیاری از مرکز ساماندهی کودکان دارند، افزود:مرکز ساماندهی کودکان خیابانی پذیرای مردم خیٌر مازندران وشهرستان ساری است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهران اصغری از ساری 8 شهريور 1395
جناب آقای پورشریعه عزیز و دوست داشتنی از نگاه بسیار عالی شما نسبت به این مشکل اساسی کودکان خیابانی و بی سرپرست ممنونیم. امید واریم با همکاری دستگاهای دیگر دولتی و خیرین بزرگوار و با همفکری و راهکارهای حضرتعالی بتوان اقدامات خوبی در جهت بهبود و رفع مشکلات صورت پذیرد.
حسین 8 شهريور 1395
درود بر پورشریعه مرد توانمند و زحمتکش که با رویکرد علمی به جامعه هدف بهزیستی خدمت میکنید
عماد 8 شهريور 1395
احسنت بر آقای پورشریعه
مهدی گل محمدی 7 شهريور 1395
ارادتمند،جناب پورشریعه عالی بود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.166 seconds.