.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با این رژیم سنگ کلیه تان را دفع کنید
رژیم غذایی DASH نه تنها می‌تواند فشارخون را کاهش دهد بلکه ریسک ابتلا به بیماری‌های کلیوی را نیز کاهش می‌دهد

مجله سیب سبز: دانشمندان دپارتمان سلامت عمومی دانشگاه جان هاپکینز مریلند به‌تازگی نتایج تحقیقات خود را منتشر کرده‌اند. آنها می‌گویند رژیم غذایی مملو از مغز آجیل و حبوبات، لبنیات کم‌چرب، غلات کامل حاوی سبوس، میوه‌ها و سبزیجات و حاوی میزان کم گوشت قرمز و فرآوری شده، نوشیدنی‌های شیرین شده با قند و سدیم نه تنها موجب کاهش فشارخون می‌شوند، بلکه ریسک ابتلا به بیماری مزمن کلیه را هم کاهش می‌دهند.

این رژیم که به رژیم غذایی DASH ، شیوه‌های رژیمی توقف فشارخون بالا معروف است، در ابتدا برای کاهش فشارخون طراحی شده بود.

کیسی ربولز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: نتایج پژوهش‌های ما نشان می‌دهد افرادی که دارای پایین‌ترین نمره در رژیم غذایی DASH که کمتر مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات و مغز و بیشتر گوشت قرمز و نمک مصرف می‌کردند در مقایسه با افراد دارای بالاترین نمره در رژیم غذایی DASH، ۱۶‌درصد بیشتر در‌معرض ابتلا به بیماری کلیوی قرار داشتند.

افرادی که بالاترین میزان مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده را داشتند ۲۲درصد بیشتر از افراد با کمترین میزان مصرف این مواد خوراکی در معرض ریسک ابتلا به بیماری مزمن کلیه قرار داشتند. افرادی که بالاترین مصرف مغزهای آجیلی و حبوبات را داشتند ۹‌درصد کمتر درمعرض ابتلا به بیماری کلیه بودند. به گفته ربولز، دلیل تاثیر رژیم غذایی DASH بر حفظ سلامت کلیه‌ها، به‌خاطر کاهش فشار‌خون است. فشارخون بالا از شرایط مرتبط با بیماری کلیه است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.192 seconds.