.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقدی بر سیاست های دستگاه های نظارتی/ دریافت های نجومی مستحب کدامند؟!

شمال نیوز: بحران فیش های نجومی که مخالفان دولت آن را افشا کردند، به معضلی تبدیل شد که دست کم تا دو ماه مسئولان دولتی را به پاسخ گویی در رابطه با این موضوع مجبور کرد. این روند تا حدی بر کابینه روحانی فشار وارد کرد که سبب عذرخواهی آنها نیز شد. البته به طور حتم این موضوع مرتبط با ماجرای انتخابات و احتمال پیروزی حسن روحانی در این کارزار است .

راهبرد دلسردی

رقبای دولت که به خوبی می دانند برجام و موفقیت های دولت در عرصه سیاست خارجی در آینده و در انتخابات سال 96 برای آنها دردسرساز خواهد شد، از یک سال جلوتر برنامه افشای این فیش های قانونی را در زمانی که مردم با مشکلات اقتصادی فراوان مواجه هستند، طراحی کردند تا ملت را از دولت دلسرد کنند.

نمی توان از این دستاورد آنها چشم پوشی کرد ولی در مقابل باید اشاره داشت که دولت به راحتی می توانستند راهی را در پیش بگیرد که آفند مخالفان را با پدافندی به موقع تبدیل به موفقیت کنند.

فیش های نجومی مستحب!

در همان دوران اوج حملات پیاپی مخالفان به دولت روحانی بود که محمدباقر نوبخت در جلسه ای با اصحاب رسانه با اعلام اینکه ما از سایر فیش های حقوقی نجومی نهادهای غیر دولتی نیز اطلاع داریم و این صحیح نیست که آنها را افشا کنیم. اخطاری به مخالفان داد ولی این حرکت در حد ادعا باقی ماند.

حال روز گذشته سخنگوی دولت در گفتگویی با روزنامه اعتماد می گوید: رييس‌جمهور بيانيه‌اي در مورد ماجراي فيش‌هاي حقوقي در تاريخ ١٤ تيرماه امسال خطاب به مردم نوشتند. اين بيانيه يك بند خيلي مهمي داشت و آن اينكه يك ماه پس از تاريخ اين نامه، حقوق و مزاياي همه مقامات لشكري و كشوري در سايت آنها و پايگاه اطلاع‌رساني سازمان برنامه و بودجه براي آگاهي مردم درج مي‌شود. اين دستور در چه وضعيتي قرار دارد؟ الان نيازي به اين نيست كه كسي فيش حقوقي خود را رو كند. از تاريخ اول تير ماه همه كساني كه از مقررات خاص استفاده مي‌كردند و از نظام پرداخت متفاوت از نظام پرداخت قانون مديريت خدمات كشوري برخوردار بودند، ضابطه‌مند بودند. شما الان مي‌دانيد كل وزراي كابينه چه ميزان دريافتي دارند در حالي كه اين افراد اصلا موضوع بحث نبودند. منتها براي اينها هم در كنار مسئولان ديگري كه رييس‌جمهور در نامه خود از آنها نام بردند، سقف مشخص ١٠ ميليون تومان درنظر گرفته شد. اقدامي كه آقاي روحاني انجام داد همه‌چيز را مشخص كرد!

سکوت خاص

نوبخت در این اظهارات تنها به فیش های حقوقی دولتی ها اشاره می کند و در رابطه با این موضوع که آیا فیش های حقوقی کلان در نهادهای دیگر غیر از دولت وجود داشته است یا خیر، اشاره ای ندارد. برخی سایت های خبری در برداشتی که از سخنان نوبخت داشته اند، به نقل از سخنگوی دولت نوشته اند:« فیشهای کلان نهادهای غیردولتی را رو نکردیم.»

دانستن را از مردم دریغ نکنید

بدون شک دولت و سازمان برنامه و بودجه بهتر از هر نهاد دیگری در مورد حقوق ها، پرداختها، هزینه ها و سایر رد و بدل های مالی اطلاع دارد ولی اینکه در برابر حقوق های کلان سایر نهادها سکوت کند، اقدام مناسبی است؟!

این رفتار از متانت دولت است یا از انفعال؟!چرا دولت نباید مانند سایر نهادها که به دنبال گاف گرفتن از کابینه هستند، عمل کند و نگذارد تا اقدامات این چنینی در کشور صورت بگیرد؟! مگر دانستن حق مردم نیست؟! حقوق شهروندی چه می شود؟! آیا تمام این فیش های نجومی و پرداخت های کلان مشکل دار است و حرام یا برخی می توانند دریافت های مستحب داشته باشند؟! این سوالاتی است که باید به آنها پاسخ داده شود، چرا که دانستند حق مردم است؛ آقایان مسئول آن را از مردم دریغ نکنید./نامه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.