.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تکمیل کلکسیون استان/ پس از افزایش طلاق ، بی کاری و ....
مازندران در ردیف ۵ استان پیر کشور و افزایش سن ازدواج در استان
شمال نیوز : وی از افزایش ضریب سالمندی این استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مازندران توجه داشته باشند در صورت بی‌توجهی بر امر ضریب سالمندی این استان در سال 1415 به عنوان استان پیر کشور قرار می‌گیرد.....

شمال نیوز : معاون استاندار مازندران با اشاره به افزایش سن ازدواج در استان گفت: مازندران در ردیف ۵ استان پیر کشور قرار دارد.
به گزارش شمال نیوز، علی‌رضا یونسی امروز در مراسم کلنگ‌زنی سومین خانه محله منطقه محروم مازندران در امت‌آباد آمل با بیان اینکه در گذشته آمارهای زیادی در بخش آسیب‌های اجتماعی طلاق، درگیری، قتل و توزیع موادمخدر در مناطقه محروم و آسیب‌پذیر وجود داشت، اظهار داشت: به منظور رسیدگی بر این آسیب‌ها و جلوگیری از افزایش جرایم بررسی‌ها و مطالعات عالمانه‌ای در مناطق آسیب‌پذیر این استان انجام شد.

وی با تاکید براینکه مولفه‌هایی به عنوان پدیده‌های زشت اجتماعی و فرهنگی در این مناطق شناسایی شد، عنوان کرد: شناسایی مناطقی در ترک‌محله، امت‌آباد، کوی غفاری، عباس‌آباد، قجرمحله نکا که زیبنده استانی چون مازندران نبوده با تشکیل و تصمیم‌گیری شورای تامین استانداری مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

یونسی با اعلام اینکه در این استان تمام موارد و چگونگی شکل گیری این مناطق و زندگی و معیشت افراد مورد رسیدگی قرار گرفت، افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم در این مناطق و حرکت‌هایی به منظور بازسازی محلات آفراد آن مناطق مورد ارزیابی قرار گرفتند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ادامه داد: پس از ارزیابی افراد بی‌بضاعت این مناطق به کمیته امداد، دارای مشکلات بیماری به شبکه‌های بهداشت و درمان، فاقد شناسنامه به ثبت احوال، زنان بی‌سرپرست به بهزیستی و جهت ساخت و بهسازی مناطق به شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته معرفی و ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه در این بررسی‌های شورای تامین 30 منطقه آلوده و آسیب‌پذیر در این استان شناسایی و در دستور کار قرار گرفتند، بیان کرد: در اجرای طرح سکونت‌گاه‌های مناطق محروم خانه به خانه محلات بازرسی شدند و همه اقلام مادی و مالی هر یک از خانواده‌ها بررسی و آدم‌ها دسته‌بندی شدند.

یونسی با تاکید بر اینکه امروز در مازندران محله‌ای به نام منطقه آلوده نداریم، عنوان کرد: با توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردمی در این محلات باید مراقب بود تا بار دیگر این مناطق به روند زندگی گذشته بر نگردند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از افراد مختلف در این مناطق دستگیر شدند و برخی از آنها تک چهره‌ای هستند، تصریح کرد: در صورت معرفی فرد مجرم به دستگاه قضایی در این مناطق جرم آنها کمتر می‌شود.

وی از افزایش ضریب سالمندی این استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مازندران توجه داشته باشند در صورت بی‌توجهی بر امر ضریب سالمندی این استان در سال 1415 به عنوان استان پیر کشور قرار می‌گیرد.

یونسی با بیان اینکه هم‌اکنون مازندران جزو پنج استان پیر کشور قرار گرفته است، افزود: تک‌فرزندی و بالا رفتن سن ازدواج کار پسندیده‌ای نیست اگر چه با تلاش در زمینه طلاق سیر آن به سمت نزولی در حال حرکت است.

این مسئول با اشاره به حوزه طلاق و اعتیاد از اجرا و تهیه طرح‌های جامع با کمک اساتید، اندیشمندان و کارشناسان علوم اجتماعی در این استان عنوان و مطرح کرد: برای بسیاری از معتادان مصرف شیشه و موادمخدر سنتی دارودرمانی و مصرف متادون به کار گرفته می‌شود.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون 40 هزار معتاد در مازندران تحت دارودرمانی و مصرف متادون برای ترک اعتیاد قرار دارند، گفت: دولت به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با هزینه بسیار ناچیز و حتی در برخی موارد به طور رایگان با ارجاع به مراکز ترک و کمپ‌های ترک اعتیاد به مداوای معتادان می‌پردازد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 6.938 seconds.